Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Laurensvzb schreef:Ook heb ik na lang nadenken besloten dat als de Turbo 2 er komt dat de TRS dan zal moeten gaan, ook al is het met pijn in m’n hart.
Dan is een deal met-inruil dus relatief handig. Al is het maar om de TRS voor een duidelijk bedrag particulier aan te kunnen bieden: “kijk, de garage biedt X dus dat is de prijs”.
Zie dat je Delftenaar bent Laurens, al bij Van Bemmelen naar die GTi T1 en T2 daar wezen kijken. Heb geen flauw idee van de staat van die voitures, maar wellicht is ‘t wat. Citroville is vanaf Delft ook weer niet om de hoek. Très Beau LEerdam heeft nu alleen een dikke Prestige T2 ex bpm staan, beetje prijzig wordt dat denk ik voor je?
In Frankrijk halen lijkt me ook leuk om een keer te doen, maar eerst in je directe omgeving kijken kan ook nooit kwaad, toch
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Voor de TRS heb ik wel een vrij duidelijk prijs idee. Ook omdat ze sinds ik haar heb gekocht eigenlijk alleen maar in iets betere (technische) staat is gekomen.
De TRS is bij van Bemmelen in onderhoud en de Turbo 2 die ik heb gereden is die van hem. De Turbo 1 heb ik nog niet gezien, die staat niet in Delft, maar daar ga ik nog wel naar kijken. De Prestige was ik zelf ook al een keer tegengekomen, maar die is inderdaad wat boven het geplande budget. Het idee om een CX uit Frankrijk te halen is er ook omdat ze daar voor een wat lager bedrag te koop staan dan hier. Ook hebben de franse modellen vaak wat minder last van roest gehad, bij aankomst in Nederland zouden ze wel preventief behandeld moeten worden denk ik maar je begint in veel gevallen met een wat gezondere basis. Verder doe ik m’n best om goed op de hoogte te blijven van wat er hier in de buurt allemaal te koop staat.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
of ............
of deze in NL
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zeldzame kleur voor een Turbo

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Arjan Verkade schreef:Die 100 euro was voor het importeren?
Inderdaad. Dat zijn de kosten voor de RDW. Ik ben trouwens ook nog €25 voor nieuwe kentekenplaten vergeten.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Zo, de weg naar een GTi Turbo I/II begint weer wat serieuzere vormen aan te nemen. Op de Citromarkt mijn TRS ondertussen te koop. Morgen zal ik op marktplaats ook een advertentie gaan plaatsen. Verder heb ik ook besloten dat eerst de TRS moet zijn verkocht voordat ik een andere koop. Dit ook omdat ik zo niet met gevaar zit om voor lange tijd met twee auto’s te zitten terwijl ik er maar een echt kan onderhouden en rijden.
je vermeld nergens het bouwjaar, is voor een eventuele koper wel interesant?
succes iig

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Laurensvzb schreef:Serie 1 of serie 2 turbo 2, ‘t is inderdaad maar net waar je prioriteiten liggen. Of je zou, in mijn geval dan, een serie 1 kunnen kopen en er een turbo 2 motor inbouwen. Maar of dat de beste weg is om te bewandelen..
je kan ook gewoon op zoek naar het tussenmodel heb je het uitzicht van een serie 1…. met turbomotor….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Bouwjaar is inmiddels toegevoegd, dank voor de oplettendheid .

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Laurensvzb schreef:Verder heb ik ook besloten dat eerst de TRS moet zijn verkocht voordat ik een andere koop.
hahahaha, hoe herkenbaar.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
De tussenmodellen die ik ben tegengekomen op het net zijn allemaal substantieel duurder dan ofwel een serie 1 ofwel een serie 2. Ondertussen bestaat er nu ook een advertentie van mijn TRS op marktplaats .

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ree schreef:Laurensvzb schreef:Verder heb ik ook besloten dat eerst de TRS moet zijn verkocht voordat ik een andere koop.
![]()
hahahaha, hoe herkenbaar.
Ree
Ah, “we” mogen weer op zoek gaan?
Suc6 Laurens, je zal veel bijval krijgen hier.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Alle hulp in zoekwerk in wijsheid is welkom

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Laurensvzb schreef:De tussenmodellen die ik ben tegengekomen op het net zijn allemaal substantieel duurder dan ofwel een serie 1 ofwel een serie 2. Ondertussen bestaat er nu ook een advertentie van mijn TRS op marktplaats .
tussenmodel: je bedoelt een serie 2, turbo 1 ?
een 662 motor (zonder intercooler) in een serie 2 zou ik laten staan, dan heb ik liever die motor in serie 1 ! uiteindelijk heb ik gekozen voor de T2.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik denk dat hij het staalbumpertype bedoelt.