Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Is ook,
Maar als je het liggend onder je auto moet doen is het toch niet prettig werken. Als je een brug of een kuil hebt gaat het allemaal al een stuk fijner.
Toch vind ik 3 kwartier voor een hoes een beste tijd! begrijp me niet verkeerd, voor deze hoes is het erg snel hoor. Maar het feit dat je zo lang bezig bent om de etterbak te vervangen is voor mij reden om het in de categorie penswerk te plaatsen
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Baadjou ben je geweest, Toch?
Hij heeft over iemand uit Hulsberg gehad.. (de man met de 4 BX’en).. Vond het wel grappig. Ik denk: dat moet hém zijn.
Zo zit je op het forum en plots hebben we dezelfde adresjes..
Se concentrer sur l’essentiel
Archi schreef:Baadjou ben je geweest, Toch?
Hij heeft over iemand uit Hulsberg gehad.. (de man met de 4 BX’en).. Vond het wel grappig. Ik denk: dat moet hém zijn.
Zo zit je op het forum en plots hebben we dezelfde adresjes..
Nou nou de man Hij heeft er zelf een, zn vriendin een, zn broertje een en zn moeder een
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Vandaag even bij Citro-advies geweest om een afspraak te maken om het te laten doen. Werd iets van 220 euro.
Maandag gaat ie daarheen. Dan gaat ie dinsdag weer even opnieuw voor de APK bij Baadjou.
@archi, inderdaad bij baadjou geweest. Bij baadjou kom ik meestal als ik snel een APK’tje wil. Hij is niet de allerbeste maar wel snelste.
@T(h)ijs, de witte deauville is ondertussen wel bijna van mij. Daar heb ik deze maand de nodige km’s in gemaakt. Hij staat op mijn naam, ik betaal de wegenbelasting, wie de verzekering betaalt is een mysterie.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

- C5 2.0 Break Exclusive
Mighel schreef:Vandaag even bij Citro-advies geweest om een afspraak te maken om het te laten doen. Werd iets van 220 euro.
Dat is behoorlijk aan de prijs. Geen tijd/zin om het zelf te doen? Ik weet dat het een rotklus is, maar toch.
Dat is behoorlijk aan de prijs. Geen tijd/zin om het zelf te doen? Ik weet dat het een rotklus is, maar toch.
Met het lijstje onderhoud van de afgelopen 6 weken heb ik er ten eerste echt geen zin in,
ten tweede geloof ik niet dat mijn vriendin het leuk vind als ik het 7de weekend op een rij onder de auto lig,
ten derde vanwege de economische crisis valt mijn salaris deze maand nogal hoog uit dus het kan deze keer,
ten vierde ontbreekt de tijd ook wel een beetje. De reserve-deauville heeft nieuwe bougie-kabels nodig die ik zo even moeten bestellen dus die kan ik ook niet gebruiken als het klussen uitloopt.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Gisteren even nieuwe remschijven en blokken aan de voorkant erop gelegd (niet echt nodig, maar ze lagen er). De schroefjes links waar de remschijf mee vast zit, wilden niet los dus die heb ik moeten uitboren. Daarna een nieuwe schroef erdoor gebeund.
Verder is hij vandaag bij citro-advies geweest, hij hield zich netjes aan de prijs-afspraak (tussen 220 en 250) het werd 220,17.
En wat stond daar een mooie rode DS-break met 4 losse koplampen
Niet te koop helaas.
Morgen even de auto laten afmelden, en dan mag ie weer een jaar.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Mighel schreef:Verder is hij vandaag bij citro-advies geweest, hij hield zich netjes aan de prijs-afspraak (tussen 220 en 250) het werd 220,17.
Mooi man. Peter levert goed werk, niet de goedkoopste maar wel de beste daar in de buurt imho.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
En net op de terugweg van stage even laten herkeuren, en hij mag weer een jaartje
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gefeli!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

- C5 2.0 Break Exclusive
Goed gedaan!
Ben je weer een jaar voorzien
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Thnx allemaal,
op naar het volgende probleem:
Net voor de apk is het begonnen
Ik denk dat hoogteregelaar niet echt fris meer is.
Onder het rijden varieert de hoogte aan de voorkant, de neus zakt in na 3 min geparkeerd te zijn om dan weer omhoog te komen en na een kwartier weer helemaal op de grond te liggen, na het starten duurt het soms een halve minuut voordat hij omhoog komt.
Wat gebeurde er hiervoor: de stuurbekrachtiging ging ineens super-soepel (zoals hij hoort te zijn, hiervoor was hij wat zwaar).
Dus dit weekend maar eens even de stangen schoonmaken en olieen.
Waar zit de hoogteregelaar voor eigenlijk precies?
In het midden tegen het schutbord op het subframe?
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Rechts op het subframe, als je hem eraf wilt halen kan je het beste de lange aandrijfas demonteren. Het is een vervelend klusje overigens.
Eveneens ben ik tevens ook.
Na lang wikken en wegen, toch maar besloten tot eventuele verkoop:
De Gti verveelt me wat, er moet weer wat te sleutelen/verbeteren zijn en dat is er niet meer echt bij op een keer overspuiten na.
Hij mag dus weg om plaats te maken voor een andere Gti of een 16 klepper. Dit moment komt goed uit omdat ik de auto nu niet dagelijks nodig heb, er een reserve-bx staat, er nieuwe APK op zit, hij net groot onderhoud gehad heeft, en ik dan nog even heb om een evt nieuwe bx op te knappen voor de vakantie.
Dus mensen: KOPEN!!
Maar als hij niet verkocht wordt rijden we gewoon lekker verder.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH