2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
lhm vullen na spoelvloeistof
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 april 2009 02:45 PM
  [ # 16 ]

Toch zit je er naast. Hoogste stand is voldoende.
Auto mag op de krik.

Behoud van je bollen?
Oh??

In de hoogste stand is er al druk genoeg.  je veercilinders staan dan al in de “aaarghhhhh"stand Laughing

 

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 april 2009 02:53 PM
  [ # 17 ]

weer wat geleerd…, thnx

Yep idd, het behoud van je bollen. Is toch nie zo raar? of ga je me vertellen dat ik daar ook al naast zit ?

De redenatie zoals mij altijd is verteld is de volgende;
Als de hoogste stand word genomen, staan idd de poten helemaal strak van de olie.
In elke andere stand dat ze vrij van de grond komen, hangen de poten eigelijknaar beneden en trekken ze in meer of mindere mate aan het membraam.

Daarnaast is het ook ene stuk makkelijker dat als je daarna de auto weer op degron dzet, deze niet naar beneden zakt zoals vaker het geval is als je van gewone rijstand de boel op hebt getakeld.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 april 2009 03:04 PM
  [ # 18 ]

Als je poten in de hoogste stand worden gedrukt, kan je de auto optillen wat je wil. Druk in de veercilinders blijft hetzelfde.

De wagen zal ook niet inzakken bij het landen vanaf de krik.

En die bollen maakt het allemaal geen jota uit hoor.

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 april 2009 03:06 PM
  [ # 19 ]
gompy58 schreef:

Yep idd, het behoud van je bollen. Is toch nie zo raar? of ga je me vertellen dat ik daar ook al naast zit ?

Yup. Onzin verhaal. Daar zit je dus ook al naast Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 07 april 2009 12:07 AM
  [ # 20 ]
Matthijs309 schreef:

Mwa, bij voorkeur mag het gewoon overal blijven behalve in mn ogen Razz


Anyway, ik sluit me wel bij jou aan. Normale remolie moet ook vervangen worden door de complete leidingen heen. Er zit gewoon vocht in, de olie heeft misschien gekookt waardoor de kwaliteit achteruit gaat. Gewoon laten leeglopen die leidingen. Niet alleen ‘vuil’ kan de kwaliteit van de olie achteruit laten gaan.

Vocht?
Komt dat vandaan dan?Je gebruikt toch wel je radiateur om je water bij te vullen hoop ik Very Happy Dat je niet de verkeerde dop pakt per ongeluk iedere keer Shocked
Koken? Huh..?
`t Wordt steeds maffer op dit forum Confused

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 07 april 2009 12:11 AM
  [ # 21 ]

Dirk, waarom is het forum nou ineens maf?

Als je een te hete rem hebt (door aanlopen) kookt je lhm gewoon in je remtangen.


Ik snap werkelijk je bijdrage niet Confused

 

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 april 2009 12:21 AM
  [ # 22 ]

Remvloeistof is hygroscopisch. Dat trekt dus vocht aan, waardoor het kookpunt steeds lager komt te liggen. Hoe hoger de vochtigheidsgraad in de remvloeistof, hoe lager het kookpunt, en hoe eerder de vloeistof kan gaan koken bij langdurige belasting van het remsysteem.

Ook LHM is toch wat hygroscopisch. Weliswaar véél minder dan remvloeistof, maar toch. Ook in LHM kan vocht komen, en door de achteruitgang in kwaliteit van de LHM is het zeer zeker raadzaam om ook de vloeistof in de leidingen te laten wegspoelen.

Maf hé? Dat krijg je als er mensen zijn die wél weten waar het over gaat…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 07 april 2009 04:42 AM
  [ # 23 ]
waterman771 schreef:

Remvloeistof is hygroscopisch. Dat trekt dus vocht aan, waardoor het kookpunt steeds lager komt te liggen. Hoe hoger de vochtigheidsgraad in de remvloeistof, hoe lager het kookpunt, en hoe eerder de vloeistof kan gaan koken bij langdurige belasting van het remsysteem.

Ook LHM is toch wat hygroscopisch. Weliswaar véél minder dan remvloeistof, maar toch. Ook in LHM kan vocht komen, en door de achteruitgang in kwaliteit van de LHM is het zeer zeker raadzaam om ook de vloeistof in de leidingen te laten wegspoelen.

Maf hé? Dat krijg je als er mensen zijn die wél weten waar het over gaat…

LHM is niet hygroscopisch en niet te vergelijken met normale remvloeistof , die dat wel is.
Maf hè , ff googelen !
Maar verversen kan nooit kwaad natuurlijk.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 april 2009 11:45 AM
  [ # 24 ]

Luister vriend, Google is natuurlijk wel een heel goedkope manier om je gelijk te halen. ( Wat je namelijk helemaal niet hebt…) Iedere hydraulische vloeistof is onderhevig aan inwerking door vocht. Het daarmee gepaard gaande kwaliteits verlies zorgt OOK in het geval van LHM voor een verlaging van het kookpunt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 april 2009 12:56 PM
  [ # 25 ]

poei, rustig jongens… mozeskriebel, vliegen we elkaar nu al direct in de haren ?

neem het aan van de ander of toon met feiten het tegendeel lijkt mij…

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 07 april 2009 07:36 PM
  [ # 26 ]
waterman771 schreef:

Luister vriend, Google is natuurlijk wel een heel goedkope manier om je gelijk te halen. ( Wat je namelijk helemaal niet hebt…) Iedere hydraulische vloeistof is onderhevig aan inwerking door vocht. Het daarmee gepaard gaande kwaliteits verlies zorgt OOK in het geval van LHM voor een verlaging van het kookpunt.

Het zou leuk zijn,mocht het niet het geval zijn.
Kon je de LHM eeuwig er in laten. Laughing

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 08 april 2009 05:01 AM
  [ # 27 ]
waterman771 schreef:

Luister vriend, Google is natuurlijk wel een heel goedkope manier om je gelijk te halen. ( Wat je namelijk helemaal niet hebt…) Iedere hydraulische vloeistof is onderhevig aan inwerking door vocht. Het daarmee gepaard gaande kwaliteits verlies zorgt OOK in het geval van LHM voor een verlaging van het kookpunt.

Toch blij er een vriend bij te hebben, ook al gelooft`ie in hardnekkige sprookjes.
Op het Xantiaforum hebben ze er zelfs proeven mee genomen , die aantonen dat de hoeveelheid water in LHM gemengd zich afscheidt en er
daardoor weer makkelijk uit te halen is.
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?t=12007&start=105&sid=fd4997ff4c2449a0d74d2adda1140800
Zo zijn er talloze artikelen te vinden die jouw ongelijk aantonen o.a. deze:
 
En waarom zou dat nou goedkoop zijn ? Dat begrijp ik nou weer niet .
Hoop dat je er wat aan hebt en je mening herziet.

Groetjes ,
Je Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 08 april 2009 10:01 AM
  [ # 28 ]

Voor wat het waard is in deze discussie.
Total beweert in zijn specificaties van LHM+ dat deze NIET hygroscopisch is.

Een link binnen ons eigen forum:

 

Jeroen

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 april 2009 10:45 AM
  [ # 29 ]

Proeven… tsja… hoeveel er achterblijft hebben jullie niet kunnen meten. En de invloed van dit eventueel aanwezige restant op de eigenschappen van de LHM ook niet.
Jullie noemen het feiten, ik noem het wederom aannames. Het zaakje veranderde van kleur en begon te schuimen na de toevoeging van water, waarmee jullie hebben aangetoond dat het vermengt (al of niet tijdelijk). En dit mengsel komt ook in je leidingen, waar het zich minder/niet zal afscheiden van het water zoals in het Xantiaforum-lab.

Regelmatig spoelen, dat is het advies!

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 08 april 2009 11:58 AM
  [ # 30 ]

Vrijdag ga ik met mijn Xantia naar Chyparse voor een algehele controle.
Het is me niet duidelijk of ze nu niet willen spoelen of dat ze het alleen niet nuttig vinden.
Na alles wat ik hierover lees, ook op het Xantiaforum, is bleeden/spoelen van de remleidingen duidelijk niet overbodig. Dus ik wil dat dit vrijdag ook gaat gebeuren.
Bij mijn vorige Xantia heeft trouwens René v M de leidingen vakkundig gebleed.  Laughing

Jeroen

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook