4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Remmen, inzakken en blokkeren
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 april 2009 04:18 PM
  [ # 46 ]
wbogaerts schreef:

Bouten van de torsiebar los ( in de koffer ) ???

Ga ik checken

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 06 april 2009 04:37 PM
  [ # 47 ]
bogaard77 schreef:

Bollen testen!

Sterker nog, vervangen door goede. (Er zitten nu verkeerde op).

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 06 april 2009 07:47 PM
  [ # 48 ]

Maar ik moet nu wel kritisch wezen. Je bent al weken op zoek. Misschien tijd voor een dokter? of iemand zoeken met wat meer hydroliek-ds-jaren?


Er wordt echt veel langs elkaar heen gepraat. En ik denk dat een kenner het gat redelijk vlot boven heeft.  (het wordt namelijk steeds meer rij weer!)

groet.

.komma

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 april 2009 11:41 AM
  [ # 49 ]

Dirkman, zo lang ben ik nog niet bezig, pas sinds 30 maart. En zo snel geef ik het niet op Wink

Ik heb nog een redelijk kort lijstje om te controleren:
1. torsiebar/stabilisatorstang/rolstabilisator checken.
2. hydrauliekdruk/doorstroming linksachter controleren
3. bollen vervangen. Moet ik toch al doen. Zijn allemaal gelaste bollen (achter zelfs voor een CX geloof ik), wil ik vervangen door deelbare.

Als dit allemaal OK is, kan het bijna alleen maar de veercylinder linksachter zijn. Volgens mij is het vervangen hiervan ook geen rocket science, dus dat ga ik dan ook maar zelf proberen.

Wat is het beste adres om deelbare bollen te bestellen, Chyparse? Ik heb geen tijd om ze ergens op te gaan halen, en een rondje bollen bij Chyparse zie ik niet zo zitten. Althans de reis erheen niet.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 april 2009 11:57 AM
  [ # 50 ]
DriverD schreef:
Brian schreef:

1. Als ik de linker draagarm omhoog beweeg, gaat de rechter ook (met een stukje “vrije slag’), en vice versa. Ik dacht dat beide onafhankelijk van elkaar waren en alleen de hydrauliek deelden. Hoe kan dit dan?

 

1. Dat is normaal: linker en rechter draagarm zitten aan elkaar door middel van de stabilisatorstang (rolstabilisator).

Ik neem aan dat het hoort dat er stukje ‘vrije slag’ in zit. Dat dus de ene draagarm een stukje kan bewegen voordat de ander mee komt. Klopt dit?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 april 2009 02:30 PM
  [ # 51 ]

Ja. dat is de torsie!
bollen bij chyparse of de club!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 april 2009 02:34 PM
  [ # 52 ]

bij de club kan je niet bestellen, toch? Moet je zelf ophalen

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 april 2009 01:38 AM
  [ # 53 ]
Brian schreef:

Ik heb nog een redelijk kort lijstje om te controleren:
1. torsiebar/stabilisatorstang/rolstabilisator checken.
2. hydrauliekdruk/doorstroming linksachter controleren
3. bollen vervangen. Moet ik toch al doen. Zijn allemaal gelaste bollen (achter zelfs voor een CX geloof ik), wil ik vervangen door deelbare.

Stabilisatorstang achter is OK.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 april 2009 02:31 AM
  [ # 54 ]

Ik gok er toch op dat linksachter blokkeert/meer inzakt door een “vervuiling” van asbeststof + olie.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 08 april 2009 03:04 AM
  [ # 55 ]

je had wel al de remmen ontlucht achter?

.komma

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 april 2009 11:21 AM
  [ # 56 ]
Dirkman schreef:

je had wel al de remmen ontlucht achter?

Nog niet, maar staat wel op het programma. Tegelijk met het checken van de druk op de vering linksachter. Ik ben nog wel op zoek naar een geschikt slangetje. Welke diameter?
Maar er komt toch niet opeens lucht in?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 april 2009 12:16 PM
  [ # 57 ]

Wel als er een achterbol ploft. zit je hele achterrem circuit vol stikstof…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 april 2009 08:06 PM
  [ # 58 ]

Re: remmen zakken

d_special schreef:

het is maar een idee hoor, maar zou het niet zo kunnen zijn dat er vuil in je systeem zit dat er op de linker veercilinder helemaal geen druk komt?
Als je zegt dat de veerbol los blijft is dat een teken dat er geen druk op staat, wat eerder ook al gezegd is.
Misschien eens de retourleiding losmaken en een paar keer van stand wisselen en kijken of er wat uit komt.
Met de trommel, blijf volhouden. regelmatig wat echte kruipolie ( geen WD 40!!!) en blijven tikken. De kruipolie doet zijn werk pas na verloop van tijd.
Bij mij heb ik eens 2 weken over de borgveer van de achter vering gedaan om een hoes te wisselen, elke dag wat in spuiten en proberen.
Zolas altijd de volhouder wint Very Happy eens geeft de dame zich over Smile
veel succes Rens

Het lijkt me stug dat een vervuiling een druk van zo’n 60 bar tegenhoudt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 april 2009 03:40 PM
  [ # 59 ]

Remmen ontlucht, kwam mooie schone LHM znder luchtbellen uit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 09 april 2009 04:29 PM
  [ # 60 ]

ok… misschien zitten de remschoenen verkeerd om. Die hebben een riochting. Als je ze verkeerd doet happen ze. Was bij 1 van mijn snoeken ook zo.


hoe jet het kunt zien weet ik niet precies. een set heeft twee verschillende schoenen, als je die doorelkaar gaat halen met de andere kant gaat de rem agressief remmen, aan 1 kant.

maar, ik geloof dat je de dame goed rijdend en remmend weg had gezet..

.komma

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook