31 van de 40
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »

Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
cx gti turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 17 april 2009 11:34 PM
  [ # 451 ]

excuus
garagestmarien heb gelijk. het plaatje onder het res.wiel moet er wel af
de tellerkabel loopt naast de lhm pot en gaat onder het plaatje naar beneden blijven volgen dan kan het niet meer missen bij mij is dit een grijze/witte kabel

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 april 2009 11:36 PM
  [ # 452 ]

Thanx, als het weer morgen mee zit doen ik misschien nog wel een poging Wink

Bakpeil is niet geschikt om wekelijk te checken als die plaat er uit moet…

Profiel  

cx gti turbo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55

Gepost: 17 april 2009 11:39 PM
  [ # 453 ]

dan heb ik het er nog niet over om er olie in te krijgen (met slangen)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 17 april 2009 11:43 PM
  [ # 454 ]

Zover ik in de documentatie gezien heb zit die bout ergens bovenop de bak toch?
Volgens mij die bout onder het wiel waar die riem van de LHM pomp omheen loopt.

Eerst maar eens kijken hoe het peil is, dat is nog niet gedaan sinds ik hem heb.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 18 april 2009 12:49 AM
  [ # 455 ]

Wij hebben een trechter met een stuk slang eraan gebouwd. Die gaat gewoon door het gat waar het peilstokje inzit. Dus, peilstokje zoeken.  Very Happy

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 18 april 2009 02:05 PM
  [ # 456 ]

Nogmaals bedankt, dankzij jullie hulp is het gelukt! Very Happy

Toen ik de kmtellerkabel volgde kon ik hem nog niet zien…
Er zit teveel boven (o.a. het ABS blok + kabels) waardoor het erg donker wordt.
Nadat ik de garagelamp erbij had gepakt zag ik hem eindelijk zitten Wink

Er zit in elk geval nog olie in. Niet erg veel, maar nog net op peil. Verversen stond voor dit jaar toch al op het programma.

Van de week heb ik mijn nieuwe sleutels opgehaald.
Bij de dealer nog nieuw te bestellen.

In volgorde: Orginele Simplex, daarna de 2 nieuwe, de laatste komt bij de locale sleutelboer vandaan.

De 2 nieuwe sleutels werken veel beter als die “nep” sleutel. En zien er naturlijk veel strakker uit Wink

Voorlopig neem ik nog een risico, ik neem de oude ook nog mee aan mijn sleutelbos.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 25 april 2009 11:21 PM
  [ # 457 ]

Vanmiddag even bezig geweest aan de slechte plek op mijn motorkap.

Van te voren, na alleen wassen:

Na het 5 stappen plan:

De kras is niet helemaal weg, daar is het denk ik teveel voor beschadigd. Maar het valt nu veel minder op

Alleen de motorkap en de voorschermen behandeld met het 5 stappen plan. De rest van de auto hoop ik binnenkort te doen. Dit koste al aardig wat tijd en spierkracht Wink

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 25 april 2009 11:45 PM
  [ # 458 ]

Ik heb laatst ook sleutels na laten maken bij mijn stage (Peugeotdealer) en kreeg zulke sleutels als jou met dat Citroën teken.

Een tijd geleden had ik even een reserve sleutel laten maken voor mijn contactslot en die legde ik voor de grap even naast de nieuwe voor het contact. En wat bleek er klopte zowat niks van van die sleutel die ik had laten maken bij de sleutelboer.
Nu begreep ik hoezo hij het heel vaak niet deed en soms wel. Maar die oude sleutel was wel erg ver gesleten dus het was ook wel nodig een nieuwe goed sleutel.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 april 2009 12:13 AM
  [ # 459 ]
Arjan Verkade schreef:

behandeld met het 5 stappen plan

Ben wel benieuwd naar dat 5 stappen plan… Vertel Surprised

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 26 april 2009 12:23 PM
  [ # 460 ]
par eXeMple! schreef:
Arjan Verkade schreef:

behandeld met het 5 stappen plan

Ben wel benieuwd naar dat 5 stappen plan… Vertel Surprised

Ik gebruik de producten van Meguiars, zij hebben een 5 stappen plan.

1. Auto wassen.

2. De lak kleien. Dit zorgt ervoor dat de lak weer helemaal glad wordt en al het oppervlakkig vuil wordt verwijderd (boomhars, teer, vliegresten, oude waxlaag, etc.) Een wereld van verschil!

3. Paint cleaner en Scrats-X voor de plekken met meer schade (zie mijn foto’s). Deze stap zorgt ervoor dat kleine lak beschadigingen zoveel mogelijk verwijderd worden. De lak gaat ook wat meer glimmen.

4. Polisch. De glans van de lak weer terug halen. Met name auto’s met een donkere lak hebben hier voordeel mee.

5. Wax. Het beschermen van de lak. Veel mensen doen alleen wax en gaan er dan vanuit dat de lak beter wordt. Eigenlijk bescherm je het alleen maar tegen vuil van buiten af. En het geeft natuurlijk ook wel een extra glans resultaat.

Meer info: www.meguiars.nl/forum ze helpen je daar graag Wink

Het is een hoop werk, maar ik vind het het wel waard. Ik merkte nu ook dat de lak in een betere staat was dan vorig jaar, toen kwam er meer vuil af had ik het idee. Eigenlijk moet ik vaker waxen, misschien heb je dan nog minder last van vuil. Het waxen is ook de stap die het minste moeite/tijd kost Smile Alleen aanbrengen, drogen, afvegen.

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 26 april 2009 01:00 PM
  [ # 461 ]

Ik onderwerp mijn Citroenen ook regelmatig (3x/jaar) aan het 5 stappenprogramma. Deels producten van Meguiars, deels Poorboy’s World. Ik heb nog 3 aangebroken flessen (ong. 30 à 40% vol nog) die ik graag zou wegdoen. Het gaat over paintcleaner, polish en wax van Meguiars. Ideaal voor wie het wil proberen, ik ruil ze graag in tegen een wieldop non-pallas voor de DS of tegen iets anders, op Citromobile bvb.

PB maar indien interesse

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 26 april 2009 03:03 PM
  [ # 462 ]

Het regent nu.
We krijgen dus het resultaat in de regen te zien Wink

Een duidelijk verschil met het dak lijkt me Wink

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 26 april 2009 04:35 PM
  [ # 463 ]

Dat is mooi hè Razz Dat had ik een paar weken geleden ook toen ik hem rondom in de wax had gezet. De volgende ochtend lagen er allemaal kleine druppels op die er zo weer af gaan als je gaat tijden.

Ik moet ook maar eens een 5 stappen plan gaan doen denk ik. Maar waar kan ik die producten in de winkel krijgen? Ik heb alleen Sonax Poleist en Wax. Dus meestal zet ik haar alleen in de wax omdat poleisten toch een beetje van je lak weghaalt steeds.

Profiel  

BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 26 april 2009 06:53 PM
  [ # 464 ]

http://www.carclean.nl koop ik mijn gerief. Of wel eens in belgië, maar daar is het meestal duurder

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 april 2009 07:42 PM
  [ # 465 ]

@Arjan,
De 5 stappen plan van Meguiars is een goed idee Very Happy , wat kosten de producten die je ervoor nodig hebt zo`n beetje?

Is de cv afstandsbediening van jouw CX origineel vanaf dat bouwjaar of is dat ipv de gebruikelijke grijze afstandsbediening met het rode knopje en rookglaasje? De zwarte vierkante versie ken ik van de ZX en de 605 Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

31 van de 40
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook