Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
een VW Karmann Ghia en een Touareg van de kit. Waar zijn de tijden gebleven dat een smeris in een Golfje reed??
Penny Lane schreef:De E-type staat bij mij gedeeld op 1 met de IDDS als mooiste auto ever! Wat is daar ouwegeslachtsdeelauto aan?
Derk
De DS is en blijft DE auto van de vorige eeuw, maar de E type is een goede tweede. De DS met zijn hydropneumatische vering en zijn tijdloze lijnenspel wint het met glans. De E type heeft een veel mooiere motor, een monocoque met subframes, torsievering voor en een achterbrug welke rechtstreeks uit de formule 1 jaren 60 komt. Je moet er mee gereden hebben om het op waarde te kunnen schatten en dat geldt zeker ook voor de DS.
Ik moet het doen met een XJ6 series 1 in zeer gave staat en ongerestaureerd. Vanmiddag heb ik er een stuk mee gereden en als je volgas geeft in zijn vierde, dan gaat die 1700+kg er er verdomd hard vandoor. Niet slecht voor een auto van 40 jaar oud hoor.

Totaal aantal Berichten: 849
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
CitroenAZU schreef:Waar zijn de tijden gebleven dat een smeris in een Golfje reed??
...of in een halfopen Porsche…?
Gisteren in Amsterdam - een Ford Transit en een Imperial Crown:
http://www.glimeend.nl/auto/albums/autres/index9.html
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)

Totaal aantal Berichten: 994
- Saxo 1.6i SX automaat
Kwam zojuist voorbij geschoven, Arend Fox Brandweerwagen van de roteb lease Rotterdam, machtig mooie verschijning.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
XBXG schreef:Sja sorry, ik kom ze toevallig tegen. Lijkt wel alsof iemand een blik Ferrari’s heeft opengetrokken…
Geluksvogel, kwam ik ze maar zo vaak tegen…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 11886
- Xantia TD SX
Die Bonito…
Mijn eerste achterbank Van 0 tot 3 zowat. Gave spot! Zo veel zijn er niet van!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Idd, die Bonito ...
Kende h et niet, tot ik vorig eentje spotte bij een kevermeeting.
Mss staat ie er zondag (ja, is weer kevermeeting op dezelfde plaats, Erembodegem) terug.
Mss, als ik nog tijd heb, dat ik ook nog eens naar Wieze rij. Daar is er wat te doen met Amerikaanse customs en Hot Rods.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een Leyland Sherpa, ouwe Skoda, Chevrolet en een Fiat 850 coupe:
Over mooie motortjes
Jongens, ik word mij hele leven al heen en weer getrokken door Franse en Engelse auto’s. Duitse auto’s doen me niets en Amerikaanse nog minder dan niets. De Franse auto’s hebben dat zwierige, dat comfortabele en de hoogstaande techniek is in feite heel simpel als je tot de kern ervan doordringt.
Maar de Engelsen maken de mooiste motortjes, kijk naar een Aston Martin bijvoorbeeld. En wat dacht je van onderstaand plaatje, is dat een schoonheid of niet?

Totaal aantal Berichten: 27978
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ziet er netjes uit
Je mag dan niks om Amerikanen geven, maar daar zitten toch ook hele mooie motorruimtes bij
Ik heb een aantal amerikaanse auto’s gehad, Chevrolets van 1963 met die zes achterlichten, een coupe en een cabrio, een Chrysler New Yorker van 1960 met die enorme vinnen, een Cadillac Eldorado coupe van 1972 met voorwielaandrijving, 8.2 liter en 410 pk, om er een paar te noemen. Maar ik heb die motoren nooit mooi gevonden, de engelse motoren zijn echt de mooiste en het is jammer dat ze onder de motorkap zitten. Alleen al die SU carburateurs zijn een lust voor het oog. Het zal wel aan mij liggen.

Totaal aantal Berichten: 849
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Het was een drukke dag in Amsterdam:
Bentley S3 Continental (!), Volvo 244 GL, VW Caravelle, Fiat 126,
VW Sülzer LT40D 4x4 (!), Ford Ecoline, Toyota Landcruiser hardtop LD,
Volvo 66 DL, VW Kever, Volvo 1800 ES, Volvo 142:
http://www.glimeend.nl/auto/albums/autres/index9.html
en
http://www.glimeend.nl/auto/albums/autres/index10.html
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)

Totaal aantal Berichten: 11886
- Xantia TD SX
Han S schreef:Ik heb een aantal amerikaanse auto’s gehad, Chevrolets van 1963 met die zes achterlichten, een coupe en een cabrio, een Chrysler New Yorker van 1960 met die enorme vinnen, een Cadillac Eldorado coupe van 1972 met voorwielaandrijving, 8.2 liter en 410 pk, om er een paar te noemen. Maar ik heb die motoren nooit mooi gevonden, de engelse motoren zijn echt de mooiste en het is jammer dat ze onder de motorkap zitten. Alleen al die SU carburateurs zijn een lust voor het oog. Het zal wel aan mij liggen.
Maar er is ook wel wat langer dan normaal op dat XK-blokje gepoetst, toch Han?
Overigens stond ik eens in Utrecht bij de jaarbeurs naast een dofzwart gerolde E-Type fhc geparkeerd. ‘t Ding was nog warm en walmde naar hete motorolie. Dat apparaat lééfde! En dat is gewoon kicken…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 6517
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb het m.b.t. die E-Type niet over het vermogen of de prestaties, dat geloof ik best. Zoals gezegd weet ik best dat het een bijzondere verschijning is. Het is gewoon een kwestie van smaak (en die verschilt nog weleens). Al die spaakjes, de hele vormgeving, het is me gewoon te klassiek. Heb in zijn algemeenheid niet zoveel met auto´s van voor de jaren zeventig en met Engelse auto´s in het bijzonder. Die zijn nou eenmaal vaak wat traditioneler van vormgeving en ik denk dan al gauw aan mannen met geruite petten en rieten manden op de kofferbak… (no offense) Een jaren zeventig/tachtig XJS vind ik wel weer zeer de moeite waard.
Maar bovenstaande geldt voor mij ook/zelfs voor de gemiddelde ID/DS. Natuurlijk weet ik dat dat (zeker voor de tijd waarin die op de markt kwam) qua vormgeving en techniek een revolutionaire auto was (en nog steeds is), maar de auto op zich doet me gewoon niet zoveel. Misschien zie je ze wel gewoon te veel… Ik weet het niet.
Les gôuts et des couleurs ne sont pas discutées…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)