













Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Een bx 16 tzi automaat en een 19 gti automaat bestaat, maar een 19 tzi automaat bestaat die eigenlijk? Dus met monopoint injectie.
Volgens mij is die nooit geleverd, dus had het idee zo iets te bouwen.
Ik heb;
- een mooie bx deauville voor de koets (motorisch kapot)
- een sloop 16tzi met hele goede automaat, dus voor het technische deel
Heb vorig jaar een goeie 1600 weggegooid, maar dat is achteraf
Dus heb eigenlijk nog een 1900 nodig met kabelboom.
Zou dit een goede combo zijn of een enorme benzineslurper?
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Volgens de Autoweek is er inderdaad nooit een 19 TZi automaat leverbaar geweest. Grappig, wist ik niet.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Daarom misschien leuk om eens te bouwen. Heb wel een sloop 19 tzi zien staan op MP.
Ik denk dat het toch best vlot zou zijn met die 1,9. En dan in een deauville jasje
Zit alleen nog in twijfel met de stuurbekrachtiging
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Zover ik weet zat er bij een automaat altijd stuurbekrachtiging.


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
en in een 1900 ook! staat nu een 19 TZI loop/sloop hier op forum te koop. Leuk voor onderdelen denk ik? heb je alles wat je nodig hebt
- subframe
- SB
- blok
- kabelboom
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Een 1900 monopoint met automaat lijkt me een erg fijne en lekker luie combinatie. Dat ding heeft zijn maximum koppel lekker vroeg. Lijkt me echt een heerlijke combinatie.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Dan nog CC














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
In principe heb ik alles behalve een 1,9 blok met draadboom.
Subframe, stuurbekrachtiging enz kan over van de 16 tzi automaat.
Een 19 tzi heeft idd heel veel koppel, vind ik lekker rijden tov een gti die iets meer toeren moet maken. Gti met automaat ookal gereden.
Een gti kan ik kopen voor de sloop hier in de buurt maar met 3 ton niet echt intressant om het blok te gebruiken.
Ik ga een blok met meer km dan de auto niet inbouwen (ong 190.000km).
Het lijkt me een leuk projectje waardoor de automaat gebruikt blijft en de deauville ook, want het is nog een hele nette bx.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
lijkt me een goed plan!
een 1900 TZI automaat Ik denk dat LJ dan het nut van een deauville zelfs nog inziet
Ik denk dat we als Bx liefhebbers de nette en goede Bx koetsen vanaf nu wel is mogen koesteren!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:
Ik denk dat we als Bx liefhebbers de nette en goede Bx koetsen vanaf nu wel is mogen koesteren!
Zeker wel.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij
McDean schreef:en in een 1900 ook! staat nu een 19 TZI loop/sloop hier op forum te koop. Leuk voor onderdelen denk ik? heb je alles wat je nodig hebt
- subframe
- SB
- blok
- kabelboom
Jep, en hij mag best weg voor weinig. Als je sloop ruimte hebt kun er er nog hele aardige onderdelen uit halen.
Ik heb via via een bod liggen van 100 euro. Dat vind ik nog wel weinig ivm de redelijk nieuwe banden die er onder zitten. Ding loopt prima en snel maar moet wel spoedig weg omdat de apk verloopt.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.












































Totaal aantal Berichten: 27966
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is eigenlijk de rede dat een break altijd voorzien is van een multipoint GTi blok?
Puur om het gewichtsverschil te compenseren?
Als Citroën een rede had om geen automaat aan het 1900 monopoint blok te hangen lijkt me dit project niet verstandig?
Arjan Verkade schreef:Als Citroën een rede had om geen automaat aan het 1900 monopoint blok te hangen lijkt me dit project niet verstandig?
Wat een argument….
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005












































Totaal aantal Berichten: 27966
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PrutsyLJ schreef:Arjan Verkade schreef:Als Citroën een rede had om geen automaat aan het 1900 monopoint blok te hangen lijkt me dit project niet verstandig?
Wat een argument….
Ik zeg toch ALS…?
Misschien was er een hele bewuste (technische) rede om dit niet te doen.
Als ze het alleen te duur of overbodig vonden om dit als extra uitvoering op de prijslijst te zetten dan is het natuurlijk geen probleem.
Maar er is een rede geweest om de 1900 monopoint niet te voorzien van automaat.


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik denk omdat de mensen die een snelle automaat wilden wel een GTI automaat kochten…
Maar een 1900 automaat kan heel lekker rijden, zoals al eerder aangegeven heeft hij lekker koppel onderin!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!












































Totaal aantal Berichten: 27966
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is de automatenbak van een 1600 en een 1900 multipoint eigenlijk hetzelfde?