Wat een geweldige auto heb ik toch









Totaal aantal Berichten: 842
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
t’is een belgisch typeplaatje, maar het papiertje dat er ook geplakt zit is iets typisch spaans























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Michiel van Ginkel schreef:t’is een belgisch typeplaatje, maar het papiertje dat er ook geplakt zit is iets typisch spaans
Hoe zie je dat?
Jeroen









Totaal aantal Berichten: 842
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
franse en spaanse typeplaatjes zijn kleiner, afgeronde hoeken.
portugese typeplaatjes groot en rechthoekig. Ik heb er helaas geen voorbeelden van hier bij de hand.
Kennelijk heb ik een visa die in Spanje gebouwd is, en in Belgie is afgerond























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Michiel van Ginkel schreef:franse en spaanse typeplaatjes zijn kleiner, afgeronde hoeken.
portugese typeplaatjes groot en rechthoekig. Ik heb er helaas geen voorbeelden van hier bij de hand.
Bedankt.
Dit wist ik niet.
Jeroen
Vanavond fijn met Bart aan de klus geweest. Het plan was om de hoofdremclinder, remblokken en schijven voor te wisselen. De oude hoofdremcilinder was zo los. Pakking over gezet, en het zooitje weer terug gemonteerd. Wat DOT4 er in gemikt en pompen maar. In eerste instantie gebeurde er natuurlijk helemaal niks. Vervolgens heb ik beide remleidingen 1 voor 1 maar los gedraaid en Bart heel voorzichtig laten pompen, om vervolgens snel de leiding terug te steken en vast te draaien. Er werd nu weer druk opgebouwd.
Vervolgens ben ik achter begonnen met ontluchten, linksachter zat een gloednieuwe nippel, rechtsachter echter niet en voor ook niet. Het ontluchten is dus maar half gedaan. Er moeten de volgende keer gewoon 3 nieuwe nippels komen, want dit is echt niks meer. Overigens kwam er wel een heleboel bruine prut uit zetten achter. Het filtertje in het reservoirtje is ook goed schoongemaakt want die was ook zo goor als pis. Reservoirtje zelf is ook gereinigd want dat was ook aardig goor.
Het remschijven wisselen ging ook niet helemaal zoals geplanned, met de beperkte middelen die ik bij me had kreeg ik met geen mogelijkheid de naafmoeren aan beide zijden los. Remschijven en blokken zullen dus even moeten wachten tot na mijn tentamens.
Vervolgens een testritje gemaakt, en de Visa remt al een stuk beter. Bart kan dat overigens een stuk beter beoordelen, want die heeft gereden.
Over 2 weken oid maar even verder met dit hoofdstuk en de boel goed ontluchten en de remschijven + blokken voor wisselen. Bart kan in ieder geval weer fatsoenlijk remmen zonder door het pedaal heen te trappen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Driewerf mooi!
En zo is het! De remmen blijven echter nog steeds plakken naar een aantal keren echt flink abnormaal geremd te hebben. Hij remt nu wel met 4 slippende banden en een flinke blauwe rookwolk. Remmen wil die nu wel dus, ook doseert hij beter.
Oud en nieuw
En dit vind ik dan wel weer een mooi plaatje
En hier een foto van de held die een echt bakkie oma koffie & koekje naar binnen hapt
Heel mooi Bart, super van LJ
Mooie ruimte om te sleutelen.
Groetjes Harry
Bart1989 schreef:Wat een geweldige auto heb ik toch
Helemaal mee eens! Een Visa varkenssnuit, bruin, niet heel erg roestig (voor een Visa behoorlijk gaaf zelfs) en met boxermotor. Wat wil je nou nog meer? Volgens mij wil iedereen wel zo’n Visa. Nou ja, bijna iedereen dan. Gefeliciteerd























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Gaaf dit!!
Na dat alles gefixt is moet je wel met de Visa op vacantie!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vind ik ook. En op de terugweg naar EuroCitro.


































Totaal aantal Berichten: 15744
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bart, ik heb het in het cafe ook al gezegd, vervang alsjeblieft zo snel mogelijk je remslangen. Deze zijn intern verteerd, waardoor de opgebouwde druk na het remmen niet weg kan en je remmen dus onder druk blijven staan. Als je straks nieuwe schijven en blokken hebt geplaatst zul je deze binnen de kortste keren weer kapot rijden (oververhitting) en het blijven hangen van je remmen is ook niet echt veilig.