14 van de 59
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
De ex Citroen Visa 0.7 Club van Bart: weg!
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 09 juni 2009 02:23 PM
  [ # 196 ]

Wat een geweldige auto heb ik toch Cool

 

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 842
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 09 juni 2009 02:56 PM
  [ # 197 ]

t’is een belgisch typeplaatje, maar het papiertje dat er ook geplakt zit is iets typisch spaans Confused

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 juni 2009 02:58 PM
  [ # 198 ]
Michiel van Ginkel schreef:

t’is een belgisch typeplaatje, maar het papiertje dat er ook geplakt zit is iets typisch spaans Confused

Hoe zie je dat?

Jeroen

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 842
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 09 juni 2009 05:31 PM
  [ # 199 ]

franse en spaanse typeplaatjes zijn kleiner, afgeronde hoeken.
portugese typeplaatjes groot en rechthoekig. Ik heb er helaas geen voorbeelden van hier bij de hand.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 09 juni 2009 06:02 PM
  [ # 200 ]

Kennelijk heb ik een visa die in Spanje gebouwd is, en in Belgie is afgerond Cool

 

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 09 juni 2009 09:57 PM
  [ # 201 ]
Michiel van Ginkel schreef:

franse en spaanse typeplaatjes zijn kleiner, afgeronde hoeken.
portugese typeplaatjes groot en rechthoekig. Ik heb er helaas geen voorbeelden van hier bij de hand.

Bedankt.
Dit wist ik niet.

Jeroen

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 10 juni 2009 01:30 AM
  [ # 202 ]

Vanavond fijn met Bart aan de klus geweest. Het plan was om de hoofdremclinder, remblokken en schijven voor te wisselen. De oude hoofdremcilinder was zo los. Pakking over gezet, en het zooitje weer terug gemonteerd. Wat DOT4 er in gemikt en pompen maar. In eerste instantie gebeurde er natuurlijk helemaal niks. Vervolgens heb ik beide remleidingen 1 voor 1 maar los gedraaid en Bart heel voorzichtig laten pompen, om vervolgens snel de leiding terug te steken en vast te draaien. Er werd nu weer druk opgebouwd.
Vervolgens ben ik achter begonnen met ontluchten, linksachter zat een gloednieuwe nippel, rechtsachter echter niet en voor ook niet. Het ontluchten is dus maar half gedaan. Er moeten de volgende keer gewoon 3 nieuwe nippels komen, want dit is echt niks meer. Overigens kwam er wel een heleboel bruine prut uit zetten achter. Het filtertje in het reservoirtje is ook goed schoongemaakt want die was ook zo goor als pis. Reservoirtje zelf is ook gereinigd want dat was ook aardig goor.
Het remschijven wisselen ging ook niet helemaal zoals geplanned, met de beperkte middelen die ik bij me had kreeg ik met geen mogelijkheid de naafmoeren aan beide zijden los. Remschijven en blokken zullen dus even moeten wachten tot na mijn tentamens.
Vervolgens een testritje gemaakt, en de Visa remt al een stuk beter. Bart kan dat overigens een stuk beter beoordelen, want die heeft gereden.

Over 2 weken oid maar even verder met dit hoofdstuk en de boel goed ontluchten en de remschijven + blokken voor wisselen. Bart kan in ieder geval weer fatsoenlijk remmen zonder door het pedaal heen te trappen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 10 juni 2009 01:33 AM
  [ # 203 ]

Driewerf mooi!  Cool

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 juni 2009 01:40 AM
  [ # 204 ]

En zo is het! De remmen blijven echter nog steeds plakken naar een aantal keren echt flink abnormaal geremd te hebben. Hij remt nu wel met 4 slippende banden en een flinke blauwe rookwolk. Remmen wil die nu wel dus, ook doseert hij beter.

Oud en nieuw

En dit vind ik dan wel weer een mooi plaatje Cool

En hier een foto van de held die een echt bakkie oma koffie & koekje naar binnen hapt Cool

 

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 10 juni 2009 01:51 AM
  [ # 205 ]

Heel mooi Bart, super van LJ Wink

Mooie ruimte om te sleutelen.

Groetjes Harry

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 10 juni 2009 02:08 AM
  [ # 206 ]
Bart1989 schreef:

Wat een geweldige auto heb ik toch Cool

Helemaal mee eens! Een Visa varkenssnuit, bruin, niet heel erg roestig (voor een Visa behoorlijk gaaf zelfs) en met boxermotor. Wat wil je nou nog meer? Volgens mij wil iedereen wel zo’n Visa. Nou ja, bijna iedereen dan. Gefeliciteerd Cool

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 10 juni 2009 04:24 AM
  [ # 207 ]

Gaaf dit!! Cool

Na dat alles gefixt is moet je wel met de Visa op vacantie!! Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 10 juni 2009 10:03 AM
  [ # 208 ]

Klasse!!!!
En wat een prachtige sleutellocatie.

Jeroen

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 juni 2009 10:06 AM
  [ # 209 ]

Vind ik ook. En op de terugweg naar EuroCitro.  Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 10 juni 2009 01:16 PM
  [ # 210 ]

Bart, ik heb het in het cafe ook al gezegd, vervang alsjeblieft zo snel mogelijk je remslangen. Deze zijn intern verteerd, waardoor de opgebouwde druk na het remmen niet weg kan en je remmen dus onder druk blijven staan. Als je straks nieuwe schijven en blokken hebt geplaatst zul je deze binnen de kortste keren weer kapot rijden (oververhitting) en het blijven hangen van je remmen is ook niet echt veilig.

Profiel  
 
 
14 van de 59
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook