Hallo,
beste ds liefhebbers, er is in mijn verwarmingselement een koperen kabeltje gebroken.
Dit is dat draadje dat begint met een spiraal en dan uitmondt in het bedieningsstuk van de verwarming.
Het is aan de bovenkant losgekomen (als het al ooit vast zat). Ben ik nu de thermostaat functie kwijt, of is het erger dan dat, OF, is het helemaal niks ?
groetjes . Jef




Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Geeft niets (volgens mij)





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zou orgineel als thermostaat moeten werken, doet in de praktijk heel weinig.
Kan dus geen kwaad!
Citroen!
Dan ben ik weer gerustesteld. Het terug solderen of wat dan ook is dus geen must.
merci !
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Het is een oliedruk leidinkje die de waterklep smoort als het vewarmingsradiatortje heet genoeg is. Dmv een balgje die tussen de bedieningshevel en de schuif die de doorstroom regelt.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Dag Camembert,
is dat dan te repareren , en is dat “nodig” ?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lezen is ook een vak….
Citroen!
Jaja, ik heb u wel gelezen ... maar ik laat niet graag iets zomaar liggen als ik het dan toch uit de auto heb.
De verwarming gaat er dadelijk terug in, zonder verdere reparatie en case closed. Ok ?
bedankt !








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
jef scholliers schreef:Jaja, ik heb u wel gelezen ... maar ik laat niet graag iets zomaar liggen als ik het dan toch uit de auto heb.
De verwarming gaat er dadelijk terug in, zonder verdere reparatie en case closed. Ok ?
bedankt !
Niet alleen hóeft het niet gerepareerd te worden, ik durf te stellen dat het voor de gemiddelde sleutelaar ook niet mogelijk is dit te repareren.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé





























Totaal aantal Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het is een thermostaatelement met een vloeistof onder druk. Niet te repareren dus….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.