1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
vervangen voorraadbol
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 17 december 2008 04:39 PM

Wat is de werkwijze bij het vervangen van de voorraad, 5e, bol? Kan men deze nog gewoon bij de dealer krijgen?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25709
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 december 2008 05:05 PM
  [ # 1 ]

Auto op de brug. Ontluchter(sleuteltje 12) open. Bol eraf draaien. naar beneden eruit. Bij slechte motorsteunen de motor iets opkrikken…
Is een standaard hoofdbol.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 18 december 2008 01:59 AM
  [ # 2 ]

Voorraadbol, 62 bar, identiek aan voorraadbol van GS, BX, CX…

Citroen!

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 19 december 2008 12:40 PM
  [ # 3 ]

voorraadbol

Is volgens mij niet altijd het zelfde. Er bestaan namelijk 2 soorten onderplaten waar de hogedruk regelaar op zitten:staal en alu.
Voor verder info : lees bij de id/ds club het verhaal bij regio Zeeland waar dit ook werd gedaan maar het toch wat langer duurde dan de avond.
Ai het staat er niet meer op…..........
Maar waar het om ging is dat er dus ook plattere bollen zijn en die was daar nodig door de afwijkende hogedrukregelaar.
Maar normaal gesproken gaat het volgens de boven beschreven artikelen.
succes,
Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25709
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 december 2008 01:33 PM
  [ # 4 ]

Jaja de oude regelaar moet een deelbare hoofdbol hebben. Maar dat zie je als je de bol erafhaalt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 13 juni 2009 06:01 PM
  [ # 5 ]

Ik heb een oude deelbare voorraadbol en er een nieuwe (niet-deelbare) ondergezet. Vandaag was het zover dat de motor voor het eerst na anderhalf jaar weer gestart zou gaan worden. Naast het feit dat de carbarateur geen benzine krijgt bleek al snel dat er hydraulique olie lekte en wel bij de hogedrukregelaar. (Ik heb een poging gedaan om het spul los te krijgen volgens het handboek, maar ben letterlijk vast gelopen op het feit dat ik geen sleutel om de bout van de klem krijg. Uit frustratie nu maar even gestopt en op dit Forum gaan neuzen naar een oplossing) Het lijkt erop dat de olie tussen de voorraadbol en regelaar vandaan komt. Tevens zag ik dat de voorraadbol op de “steunbalk” (dwarsbalk) rust (in ieder geval raakt). Betekent dit dat die nieuwe voorraadbol niet geschikt is?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25709
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 juni 2009 11:12 PM
  [ # 6 ]

je hebt kans dat je twee rubber ringen tussen de bol en regelaar hebt zitten. checken!
als de bol de balk raakt zijn je motorsteunen rot. Tenzij je een alu HDregelaar hebt. dan weet ik het niet zeker.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 14 juni 2009 12:43 AM
  [ # 7 ]

De nieuwe gelaste regelaar is hoger dan de oude deelbare. Die oude kwam dus waarschijnlijk niet tegen de balk. Laat ik er maar eerst vanuit gaan dat de motorsteunen goed zijn.

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 14 juni 2009 01:25 AM
  [ # 8 ]

voorraadbol

het hangt dus af van je hogedrukregelaar welke aan het blok zit gebouwd.
2 type’s: oudere type’s LHM =/- 1968 kunnen een aluminium regelaar hebben en daar hoort orgineel een deelbare voorraadbol op ( is kleiner)
jongere type’s 1970+ hebben een hogedrukregelaar welke van staal is en daar past prima een gelaste voorraadbol op.

matombo: goed kijken wat voor soort jij hebt, hij moet zowiezo natuurlijk nooit op de balk steunen. Monteren van bollen kan gewoon handvast.
zoals eerder gemeld kiojk ook of je geen 2 ringen erop hebt en welk type ring erop zat, daar zijn ook 2 type’s van geloof ik maar daar ben ik niet helemaal zeker van. De vierkante doorsnede hoort bij de gelaste bol.

Over het afstellen van de motorsteunen zijn ook al topics gemaakt en is te doen maar alleen de kant van het inlaatspruitstuk kun je moeilijk bij.

succes, Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 14 juni 2009 02:06 AM
  [ # 9 ]

Wat bedoel je met “De vierkante doorsnede hoort bij de gelaste bol.”?

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 14 juni 2009 09:43 AM
  [ # 10 ]

voorraadbol

als je hem doorsnijdt en je kijkt er tegen de doorsnede aan dan is de ring vierkant van vorm.
het makkelijkst om te checken of er 2 op zitten is natuurlijk op de oude bol kijken of er nog 1 op zit, zo niet….
gr. Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43396
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juni 2009 12:31 PM
  [ # 11 ]

De genoemde aluminium hogedrukregelaars kun je best vervangen voor een stalen. Dit was 37 jaar geleden al een door citroen voorgeschreven handeling, waar de dealer een complete ombouwset voor kon bestellen. Ik heb die sets vaak in m’n handen gehad en de interne memo met daarop de aankondiging voor de wijziging heb ik hier ook nog liggen. De alu-HD regelaar belast de HD pomp namelijk veel meer, en geeft vaak het probleem dat de pomp bij stationair draaien helemaal niet wil uitslaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 14 juni 2009 04:34 PM
  [ # 12 ]

Nee, want de opgegeven URL klopt niet Rolling Eyes

Profiel  
 
matombo
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 01-05-2007

Gepost: 14 juni 2009 05:09 PM
  [ # 13 ]

Kan iemand mij vertellen welk type hogedrukreglaar ik heb. Op de foto nog met oude deelbare bol.
http://www.mijnalbum.nl/Album=G8V6ZZCI

Profiel  
 
de zwevende hemel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 21-12-2006

Gepost: 14 juni 2009 05:27 PM
  [ # 14 ]

Dit is een ALU type. Ook te herkennen aan treiterslangtuitje dat niet naar boven wijst. Ondingen… Ik zou hem maar vervangen. En een niet deelbare voorraadbol past hier absoluut niet onder inderdaad.

Succes,

Jan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43396
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juni 2009 05:27 PM
  [ # 15 ]

Oud model. Beter vervangen voor een stalen, te vindenbij chyparse. Moet je ook de hd-leiding van de pomp vervangen en een steuntje van een sloper af halen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook