4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Gebroken pen bij zoeken ontstekingstijdstip!
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 05 juni 2009 04:35 PM
  [ # 46 ]

Ik zou bij 50 per uur terugschakelen naar zn drie.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 05 juni 2009 04:42 PM
  [ # 47 ]

Is je brandstoffilter schoon? Heb je geen oude benzine in je tank? Is het ontluchtingsgaatje van je tankdop open? Luchtfilter schoon? Alle bedrading van de ontsteking in orde en goed contact overal? Staat de 123 nog netjes op tijd? Heb je de borgmoer op de ontstekingsplaat goed vastgedraaid bij montage van de 123? Zijn je bougies goed? Elektrodenafstand correct? Accu in orde? Geen water in de schacht van bougie 4?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 06 juni 2009 02:36 PM
  [ # 48 ]

Het meeste lijkt in orde te zijn.
Nu had ik het brandstoffilter er tussenuit gehaald, even kijken, een beetje doorgeblazen en weer terug geplaatst.

Daarna een rondje gereden en het leek wel minder dus dacht laat ik het filtertje nog eens beter doorblazen. Dus ik draai hem aan de bovenzijde los en krijg een lading benzine in mn gezicht. Was niet echt fijn en voelde me een beetje stom.

Het lijkt me wel logisch dat de pomp druk geeft maar bij het loshalen van het filter heeft er bij mij nooit druk op gestaan.

1. Is dit normaal?
2. Hoe verander ik de naam van dit topic?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 juni 2009 11:56 PM
  [ # 49 ]
Smakman schreef:

Hoe verander ik de naam van dit topic?

Als topic starter klik je ‘wijzigen’ in je openingsbericht aan, dan kun je titel aanpassen.

knuffel

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 07 juni 2009 02:22 PM
  [ # 50 ]

Bedankt Vlietmans, ik heb het vaker gedaan maar kon het niet meer vinden..

Gister was ik nog naar de garage gereden omdat ik er niet echt uit kom.. Het gekke is dat ik op de heenweg op een paar kleine haperingen na niks gemerkt heb en dus een prima rit gehad heb. (20 km ofzo)

Aldaar hebben we er een tijdje naar gekeken etc. Eigenlijk alleen de isolatiepijpjes vervangen want die waren wat broos en verder niks aparts kunnen vinden..

Weer een testrondje gereden. Niks bijzonders, geen enkel hapertje.
Eind van de middag ging ik naar huis en een paar kilometer verderop begon het weer, tot aan huis.. het werd alleenmaar erger. In lage toeren, hoge toeren.

Het lijkt erop dat het komt en gaat zegmaar..

Confused:

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 12 juni 2009 08:52 PM
  [ # 51 ]

Even een update:

Afgelopen zondag de carburateur uit elkaar gehad.. Dit zat/zit allemaal goed…
Omdat ik er niet echt uit kom heb ik gisteravond de bougie’s vervangen, de bougiekabels en de bobine. Dus alles nieuw. Na een vrij lange testrit constateerde ik dat alles in orde was.

Zojuist kom ik uit Hoorn en stopte hier in de buurt bij een tankstation waar ik uiteindelijk weer wilde starten en wegrijden… Dat starten ging heel slecht. 2x flink doorstarten! Dat hoefde voorheen nooit..

Onderweg naar huis nog een paar keer snelheid teruggenomen, terugschakelen naar 2e versnelling in lage toeren, met ‘veel’ (wat is veel?) gas weer optrekken, dan begint ie in te houden! Confused  Dus niet meer haperen. Met weinig gas merk je niks bijzonders.

Op het rijden is verder niks aan te merken maar nu telkens als ik bij warme motor start gaat dit slecht en houdt af en toe in..

Iemand een idee wat het is?

Gr. Nick

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 12 juni 2009 10:22 PM
  [ # 52 ]

Smakman, de klachten die jij beschrijft, hebben mijn zoon en ik onlangs ook gehad.
Alleen niet met een DS maar met een oude Kreidler.
Wij hadden een nieuwe bougie en nieuwe puntjes maar dit hielp allemaal niet.
Toen hebben we er een nieuwe condensator ingezet.
En de klachten waren verdwenen. Very Happy
Miscchien moet je ook de condensator eens nader bekijken.

Succes Peter.

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 12 juni 2009 11:08 PM
  [ # 53 ]

Dankjewel Peter,
Ik heb wel 123 ontsteking, daar zit geen condensator op als ik het goed heb…?

Nick

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 12 juni 2009 11:36 PM
  [ # 54 ]

Irritant als je een storing niet kan vinden he Smakmans! Je hebt zo te lezen al een hoop vervangen. Ik heb zelf lange tijd rare sporadische haperingen gehad die veroorzaakt bleken te worden door een poreuze brandstofleiding. Het stukje flexwiebele leiding van bovenop de tank naar de stalen leiding onder de auto was wat oud en droog. Een klein scheurtje op de aansluiting zorgde niet voor een enorme constante lekkage, maar blijkbaar net genoeg om af en toe te stotteren. Ik zag het toevallig toen ik de brandstofpomp ging vervangen. Dat laatste hielp niet, na het vervangen van de volledige brandstofleiding incl. de twee filters geen problemen meer gehad!

Wat je trouwens hier kort boven omschrijft: slecht starten met warme motor is een bobine probleem. Maar die heb je net vervangen zeg je?

Diederik

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 13 juni 2009 03:33 AM
  [ # 55 ]

Inderdaad Diederik, best vervelend maar ik heb ze erger gehad.
Toevallig kom ik net thuis, gewoon met de auto en nauwelijks last.(als ik niet plankgas optrek in zn 2) Dan nog is het een beetje sporadisch inderdaad..

De bobine is gisteravond vervangen door een nieuwe. Er zat een oude S.E.V. bobine op. Ik had Chyparse gebeld en verwachtte eigenlijk een Bosch maar dat werd een Equem bobine. Lijkt me niet zo gek veel uit te maken?

Wat die benzineslang betreft, dat heb ik ook al eens gehad van het kleine stukje broos flexibel naar de benzinepomp toe.. Nu je het zegt, ik heb laatst de benzinetank vervangen. Daar heb ik nog niet gekeken omdat ik daarna, tot nu toe, geen last gehad heb. De filter in de tank heb ik er overigens uitgehaald om dat probleem te omzeilen..

Misschien is het wel de moeite om nog eens naar die slang te kijken, het hoeft maar een speldenpuntje te zijn natuurlijk.

Nick

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 juni 2009 11:35 AM
  [ # 56 ]

De filter,welke je uit de tank hebt gehaald,heb je die vervangen door een lijn filter? Zo ja,waar heb je deze geplaatst?

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 13 juni 2009 12:00 PM
  [ # 57 ]

Als je een nieuwe bobine hebt gebruikt zal het dat niet zijn. Merk is niet zo heel spannend. Heb je dat filter helemaal uit de tank gehaald? Ben ik zelf ook niet zo’n voorstander van hoor, die dingen zitten er echt niet voor niks. Onderschat het belang van een goed filter niet!

Ik ben wel benieuwd naar je leidingen, ook al is het niet zo voor de hand liggend bij de problemen die je omschrijft. Vna de andere kant heb je rest van je dame al zo’n beetje vervangen Mr. Green

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 13 juni 2009 08:14 PM
  [ # 58 ]

Die filter in de tank heb ik niet vervangen maar op advies alleen verwijderd. Deze zouden wel eens problemen kunnen geven en voegen weinig toe omdat er al een filter tussen zit voor de pomp.
Hier zijn blijkbaar de meningen over verdeeld…

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de leidingen, heb er nog geen tijd voor gehad om naar te kijken.
Ik denk wel aan een benzineprobleem dat in eerste instantie samengehangen heeft met de ontsteking omdat de klachten van aard veranderd zijn zegmaar Confused 

Het lijkt erop dat de carburateur bij lage toeren soms geen benzine krijgt. Als je dan wat gas terugneemt dan pikt ie hem weer op en kun je meer gasgeven. Net als een opgevoerd brommertje dat je met gas zit te hanessen om op toeren te komen..

Profiel  
 
ikdiederik
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 12-12-2008

- XM 3.0 V6 Pallas
Gepost: 13 juni 2009 09:54 PM
  [ # 59 ]

Geen idee, mijn brommertje was heus niet opgevoerd haha

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 juni 2009 11:39 PM
  [ # 60 ]

Waarschijnlijk zit er een lek in de leiding van de tank naar de pomp. Pomp gaat dan lucht zuigen: Dat zuigt makkelijker aan dan benzine..

Citroen!

Profiel  
 
 
4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook