1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
laadstroomlampje blijft branden
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 14 juni 2009 07:45 PM

Het volgende: Bij rijden ging plots het laadstroomlampje branden. We haalden het net niet om thuis te komen ermee dus anwb erbij. Dynamo was overleden. Zonet andere dynamo erin gezet, accu weer opgeladen aan de lader en starten maar. Auto loopt maar het lampje brand nog steeds… ik ga dus nu twijfelen of ik de juist dynamo heb gekregen.

Hierbij wat foto’s van de oude en nieuwe dynamo:




Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 juni 2009 11:44 PM
  [ # 1 ]

Je oude dynamo had geen ingebouwde spanningsregelaar, de nieuwe wel zo te zien. Als je de nieuwe aansluit zoals de oude, gaat dat fout: Dan heb je een regelaar op een regelaar.

Citroen!

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 15 juni 2009 12:58 AM
  [ # 2 ]
DriverD schreef:

Je oude dynamo had geen ingebouwde spanningsregelaar, de nieuwe wel zo te zien. Als je de nieuwe aansluit zoals de oude, gaat dat fout: Dan heb je een regelaar op een regelaar.

ok maar ik had maar 3 draden lopen van de ouwe, die heb ik ook weer aangesloten op de nieuwe. Ik heb inderdaad 2 aansluitpunten over op de nieuwe… wat is nu wijsheid?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
JoostDSuper5
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 07-05-2009

Gepost: 15 juni 2009 01:08 AM
  [ # 3 ]
Bassiechevron schreef:
DriverD schreef:

Je oude dynamo had geen ingebouwde spanningsregelaar, de nieuwe wel zo te zien. Als je de nieuwe aansluit zoals de oude, gaat dat fout: Dan heb je een regelaar op een regelaar.

ok maar ik had maar 3 draden lopen van de ouwe, die heb ik ook weer aangesloten op de nieuwe. Ik heb inderdaad 2 aansluitpunten over op de nieuwe… wat is nu wijsheid?

het is wijsheid om even je leverancier te bellen en vragen wat je nu precies hebt gekocht Wink

zonder gein, je kunt achterop je oude dynamo kijken en de letters bij de contacten (D+ B+ dat soort termen) bekijken en kijken of ze bij de nieuwe dynamo hetzelfde zijn.

Volgens mij staan op intern geregelde dynamo’s B+ en D+ en op de extern staat iets anders Razz

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 15 juni 2009 10:37 AM
  [ # 4 ]

en je zekering ligt er waarschijnlijk uit

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 15 juni 2009 10:59 AM
  [ # 5 ]
robbertkars schreef:

en je zekering ligt er waarschijnlijk uit

welke zekering bedoel je dan?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juni 2009 01:05 PM
  [ # 6 ]

Het circuit naar de originele regelaar is gezekerd.

Als de “nieuwe” dynamo nog goed is kan je de oude regelaar afkoppelen.
Er is al een en ander geschreven hoe je dat doet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 16 juni 2009 12:29 PM
  [ # 7 ]

Gisterenavond met een multimeter de spanning van de accu opgemeten. Bij draaiende motor 11.47 en bij beetje gasgeven 13.57. De nieuwe dynamo laat dus wel op maar het lampje blijft branden

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 16 juni 2009 01:15 PM
  [ # 8 ]

wij hebben hetzelfde, Dat lampje brandt al duizenden kilometers. dynamo werkt erg goed, maar de stroomverdeler lijkt er niks van te snappen.

.komma

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 16 juni 2009 02:18 PM
  [ # 9 ]
Dirkman schreef:

wij hebben hetzelfde, Dat lampje brandt al duizenden kilometers. dynamo werkt erg goed, maar de stroomverdeler lijkt er niks van te snappen.

Auto staat nu mij schoonpapa… hij gaat het even na allemaal. Ik zal het hier even melden wat het is of hopelijk wat het was!

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 juni 2009 02:54 PM
  [ # 10 ]

11,47 V is te laag bij draaiende motor.

Citroen!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 16 juni 2009 07:22 PM
  [ # 11 ]

Re: laadstroomlampje blijft branden

Bassiechevron schreef:

Hierbij wat foto’s van de oude en nieuwe dynamo:

Welke fotos zijn de oude en welke de nieuwe?

Ik heb ook ooit de dynamo vervangen en heb er nu een als de bovenste foto. Is dat er een met ingebouwde regelaar?
Ik heb er nl een regelaar achter…..

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 589
Geregistreerd: 09-01-2006

- Visa Club
Gepost: 16 juni 2009 08:34 PM
  [ # 12 ]

Re: laadstroomlampje blijft branden

camemBert schreef:
Bassiechevron schreef:

Hierbij wat foto’s van de oude en nieuwe dynamo:

Welke fotos zijn de oude en welke de nieuwe?

Ik heb ook ooit de dynamo vervangen en heb er nu een als de bovenste foto. Is dat er een met ingebouwde regelaar?
Ik heb er nl een regelaar achter…..

Bovenste is de oude maar die heeft geen regelaar erin zitten kreeg ik net te horen

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  
 
CitroJaap
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 19 juni 2009 12:21 PM
  [ # 13 ]
robbertkars schreef:

en je zekering ligt er waarschijnlijk uit

Waar zit die zekering? In neem aan in de dynamo, kan je die vervangen met de dynamo ingebouwd? Ik heb een ISKRA dynamo met ingebouwde spanningsregelaar en heb er ook een spanningsregelaar tussen gehad. Hij laadt echter niet bij….

Citroentechniek is magnifiek!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 juni 2009 12:28 PM
  [ # 14 ]

in de zekering houder.

Als je een regelaar ertussen hebt gehad zal hoogst waarschijnlijk er spanning op de lampuitgang hebben gestaan. Dit kan je regelaarje die nu intern zit wel hebben vernietigd.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CitroJaap
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 25-11-2008

Gepost: 19 juni 2009 12:40 PM
  [ # 15 ]

Hoe kom ik daar achter? Als ik een multimeter op de accu zet meet ik bij een lopende motor 12,45 volt. Dat zou volgens mij 14 volt moeten zijn bij een lopende motor.

Kan je die spanningsregelaar er tussen uit halen en er weer een losse in zetten of is de dynamo meteen volledig overleden?

Citroentechniek is magnifiek!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook