3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Benzine of Diesel
Daniël V
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-06-2009

Gepost: 12 juni 2009 04:52 PM
  [ # 31 ]

Ik ben ook énorm aan het twijfelen. Ik ben van plan privé een C4 picasso te kopen ... Ik doe maar een 10.000 km/jaar. Dagelijks 2 maal 11km via binnenbaantjes naar m’n werk ... Ik twijfel tussen 1.6 benzine of diesel ...

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 juni 2009 08:20 PM
  [ # 32 ]
Daniël V schreef:

Ik ben ook énorm aan het twijfelen. Ik ben van plan privé een C4 picasso te kopen ... Ik doe maar een 10.000 km/jaar. Dagelijks 2 maal 11km via binnenbaantjes naar m’n werk ... Ik twijfel tussen 1.6 benzine of diesel ...

Benzine… Exclamation  Exclamation

dit zijn niet de stukjes die het FAP ( roetfilter diesel)graag ziet, en dan krijg je problemen..

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 juni 2009 08:36 PM
  [ # 33 ]

Idd benzine, de 1.6 benzine lijkt me een goede motor.
Een diesel warmt trager op, verbruikt iets minder, en is duurder in onderhoud.
Komt er nog eens bij dat je wrs problemen met de fap kan verwachten, door de korte stukjes kan die zich niet regenereren (filter schoonbranden) en dan raakt die op de duur verstopt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 juni 2009 09:01 PM
  [ # 34 ]
picassoke schreef:

Een diesel warmt trager op, verbruikt iets minder, en is duurder in onderhoud. .

duurder in onderhoud???

en iets zuiniger, zeg maar gerust een stuk zuiniger…

maar waarom hij beter geen diesel koopt zijn de gewoon de korte stukjes die idd funest zijn voor het FAP. Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 12 juni 2009 09:24 PM
  [ # 35 ]

Dieselmotoren zijn volgens hetgeen men mij ooit heeft wijsgemaakt duurder in onderhoud dan vergelijkbare benzine motoren. Heeft te maken met als er iets vervangen moet worden aan de motor het je meestal veel duurder uitkomt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 12 juni 2009 10:29 PM
  [ # 36 ]
picassoke schreef:

Dieselmotoren zijn volgens hetgeen men mij ooit heeft wijsgemaakt duurder in onderhoud dan vergelijkbare benzine motoren. Heeft te maken met als er iets vervangen moet worden aan de motor het je meestal veel duurder uitkomt.

is mij nog niet opgevallen, onderhoud van de c1 benzine is niet goedkoper dan de c5 diesel… Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 13 juni 2009 12:53 AM
  [ # 37 ]

Mja lijkt me eigenaardig, de C1 zou in principe goedkoper moeten zijn (minder olie veronderstel ik o.a.)

Op het werk van men vader is het toch zo, daar hadden ze enkele bezine wagens en diesels (zelfde merk zelfde model) en die benzine’s waren goedkoper in onderhoud. Het ging over volvo.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
grijsijzer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 17-11-2008

Gepost: 15 juni 2009 04:54 PM
  [ # 38 ]

Jammer dat LPG hier geen optie is, ik rijd daar sinds een halfjaar volstrekt probleemloos op. Je moet inderdaad wat vaker tanken (ongeveer iedere 400 km) maar dat is wel iedere keer een héél prettige ervaring bij het afrekenen (ookal betaalt mijn baas de brandstof). Volle tank? ‘Dat is dan € 17,68, meneer…’  Very Happy
Hiervoor reed ik een diesel (VW Touran) en dat reed ook prettig, maar een overstap kan dus best goed uitpakken (oké, wel van een ander merk naar Citroën, dat scheelt natuurlijk Wink)

Profiel  
 
Pablo Picasso
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 05-11-2008

Gepost: 15 juni 2009 06:23 PM
  [ # 39 ]

Iemand de 2 maal 11 km per dag rijdt moet in principe nooit kiezen voor een diesel.
Een diesel slijt door de hoge compressieverhouding relatief sneller bij een koude motor. Daarnaast duurt het ook nog eens veel langer voordat een diesel op bedrijfstemperatuur is. Ook het FAP roetfilter heeft het nodig om regelmatig goed heet gestookt te worden.
De reden om een diesel te kopen is vaak het hoge koppel bij lage toeren. Bij de huidige 1.6 THP met 240 Nm is dit inmiddels ook al geen argument meer.

Al met al zou ik altijd opteren voor de benzine.

Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook