2 van de 2
 < Vorige 1 2

Snoekebeest z’n Xsara coupé; Achteras lagers stuk.
nok
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 15 maart 2008 09:07 PM
  [ # 16 ]

Zo, die heb je mooi opgeknapt zeg Smile
Gaan zeker mooi staan onder je auto!

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127

Gepost: 16 juni 2009 04:10 PM
  [ # 17 ]

Waarschijnlijk dan nu toch het eerste grote probleem met deze auto sinds enkele weken zit er een rammel/kraak in hoogst waarschijnlijk de achteras.
Ik heb het beestje op de brug gehad en zag dus geen gekke dingen. Silentbloks zijn nog intact, schokdempers en de rest wat er aan vast zit ook.
Toen ging ik eens kijken in mijn minder legaal verkregen software hoe dat spul er uit ziet;

Nu is de verdachte B+D+C en nr. 19. Ik heb verder even gekeken hoe ik dat spul eruit krijgt en daar word ik nou niet bepaald ‘happy’ van.
Is er iemand hier die dit kan bevestigingen en hier ervaring mee heeft?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2009 11:07 PM
  [ # 18 ]
Snoekebeest schreef:

Ik ben vandaag aan het hobbyen geweest en het resultaat mag er toch wel wezen vind ik.
Ik heb eerst de banden eraf laten halen (waren toch op) en daarna ben ik begonnen met de ergste plekken te bewerken met de roterende staalborstel en daarna met het schuren, schuren en nog eens schuren.
Ik heb vervolgens de velgen gespoten en effe laten drogen en daarna nog de ergste plekken bijgewekt met schuren en daarna weer gespoten totdat ze er redelijk goed uit zagen.
Ik denk dat ik volgende week nog effe wat dingen nog bijwerk en dan gaan ze onder mijn auto.
De schade; €26 tot nog toe.

Mooi resultaat hoor!

Nu nog even foto’s van de velgen onder de auto Wink

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 17 juni 2009 01:46 PM
  [ # 19 ]

staat het achterwiel er scheef onder?

dan de draagarm lager verrot, andere achteras is de enige oplossing

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 17 juni 2009 01:52 PM
  [ # 20 ]

Nee ze staan er niet scheef onder. Ik hoor alleen een zootje gerammel en ik hoor een tik met name met optrekken af en toe.

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 17 juni 2009 01:53 PM
  [ # 21 ]
Snoekebeest schreef:

Nee ze staan er niet scheef onder. Ik hoor alleen een zootje gerammel en ik hoor een tik met name met optrekken af en toe.

gerammel zeker weten aan de achterkant ? vooral bij kinderkopjes? controleer dan op de vooras de stabalistator stangen

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 19 juni 2009 01:39 PM
  [ # 22 ]

De stabstangetjes heb ik gecontroleerd en daar ligt het niet aan het geluid komt echt van de achterkant.
Voorlopig blijf ik er mee doorrijden want ik kan geen vreemde dingen ontdekken als de achteras lagers speling zouden hebben moet je dat kunnen voelen.

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 juni 2009 01:54 AM
  [ # 23 ]

Ik ga er toch morgen weer naar kijken want het begint nu met de dag erger te worden. Ik heb de beschrijving er nu ook bij en (als het de naaldlagers zijn) het is volgens mij goed te doen. Ik zit nu alleen nog met 2 stukken origineel speciaal gereedschap die ik waarschijnlijk wel nodig heb en de rest kan ik eventueel maken op de draaibank. Het lager spul zelf is niet echt duur de onderdelen komen bij elkaar onder de 100 euri’s.

Na langdurig trek en duw werk op de vier kolommer kon ik niks anders concluderen dan dat zeker de buitenste naaldlager van de linker achteras de geest aan het geven is.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook