1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Ruitenwissers wissen niet schoon
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 25 januari 2005 09:04 PM

Ik heb al een tijdje last van het feit dat de ruitenwissers strepen achterlaten op de voorruit. Het lijkt zelfs zo dat ze stukken gewoon overslaan. Nu ben ik er gisteren achtergekomen dat het gebeurt als je hard rijdt. Ik moet voor mijn werk vrij vaak naar Zwitserland (lekker over de duitse Autobahn, ideaal met hydraulische vering) en bij 190 met sneeuw wordt de ruit gewoon helemaal niet schoon, bij 120 al iets meer en als je onder de 110 komt wordt de ruit helemaal schoon….

Het lijkt dus gewoon alsof de ruitenwissers door de wind van de ruit afgeblazen worden. Het gebeurt ook alleen maar bij het weer naar beneden gaan van de wissers. Bij het omhoog gaan doen ze het prima. Zijn hier misschien accessoires voor die dit kunnen verhelpen? Ik weet dat er vroeger van die soort van spoilers had voor je ruitenwissers die ze op de voorruit drukten maar ik denk niet dat deze echt zullen passen op een C5 en dat ziet er ook niet uit.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
HDI
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 24-07-2004

Gepost: 25 januari 2005 09:55 PM
  [ # 1 ]

Kan het niet zijn dat de veren die in de arm van de ruitenwisser zitten te slap zijn? Dan drukt de ruitenwisser niet hard genoeg op het raam en laat strepen na omdat de wisser niet overal genoeg contact maakt. Ik weet van iemand die dat had… (niet met een c5 overigens)

Gr. Rogier

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 26 januari 2005 01:24 AM
  [ # 2 ]

nieuwe wisserbladen kopen en niet meer zo hard rijden….....

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 26 januari 2005 10:40 AM
  [ # 3 ]
robb schreef:

nieuwe wisserbladen kopen en niet meer zo hard rijden….....

Er staat pas 27.000 km op de teller, die dingen zijn zo snel toch niet versleten…........ En ik heb toch geen 110 PK Diesel om netjes 130 te gaan rijden in Duitsland, dat doen we in Nederland al genoeg.

Nou ja, nog 13.000 km en dan kan ze weer naar de garage, dan kunnen ze daar nog een keer naar kijken.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 januari 2005 01:02 PM
  [ # 4 ]

Re: Ruitenwissers wissen niet schoon

Bas schreef:

....en bij 190 met sneeuw wordt de ruit gewoon helemaal niet schoon, bij 120 al iets meer en als je onder de 110 komt wordt de ruit helemaal schoon….

Shocked  Als je bij 190 met sneeuwval in een slip raakt maak je geen enkele kans meer, ook niet in een veilige C5. Die ruitewisser is dan nog het minste om je bezorgd over te maken. Wees svp voorzichtig, ook t.a.v. je medeweggebruikers, en je familie die het ongetwijfeld niet leuk zal vinden als ze op een kwade dag te horen krijgen dat Bas niet meer thuis zal komen… Crying or Very sad

Maar om bij je probleem terug te komen: er zijn ruitewissers te koop waar zo’n spoilerlip aan vast zit, en die door de rijwind steviger op de voorruit gedrukt wordt. Ik dacht eigenlijk dat de C5 die al standaard had, maar als dat niet het geval zou je daar eens naar kunnen kijken.  Wink

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 26 januari 2005 01:05 PM
  [ # 5 ]

Re: Ruitenwissers wissen niet schoon

winnetou schreef:
Bas schreef:

....en bij 190 met sneeuw wordt de ruit gewoon helemaal niet schoon, bij 120 al iets meer en als je onder de 110 komt wordt de ruit helemaal schoon….

Shocked  Als je bij 190 met sneeuwval in een slip raakt maak je geen enkele kans meer, ook niet in een veilige C5. Die ruitewisser is dan nog het minste om je bezorgd over te maken. Wees svp voorzichtig, ook t.a.v. je medeweggebruikers, en je familie die het ongetwijfeld niet leuk zal vinden als ze op een kwade dag te horen krijgen dat Bas niet meer thuis zal komen… Crying or Very sad

Maar om bij je probleem terug te komen: er zijn ruitewissers te koop waar zo’n spoilerlip aan vast zit, en die door de rijwind steviger op de voorruit gedrukt wordt. Ik dacht eigenlijk dat de C5 die al standaard had, maar als dat niet het geval zou je daar eens naar kunnen kijken.  Wink

Mee eens…. 190 is een onverantwoordelijke snelheid… ook al heeft de C5 een erkenning voor veiligste auto…. ik heb ook wel es 180 gereden, maar vin het echt levensgevaarlijk…

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 januari 2005 01:08 PM
  [ # 6 ]
M&M schreef:

Allemaal moraalridders hier ?  Laughing

Zal toch wel meevallen? Ben ook niet vies van 200+ hoor!  Laughing  Maar als je af en toe zo’n wrak ziet langs de Duitse autobahn waarvan de bestuurder dacht dat het wel kon, dan slaat de kou je om het hart. We hebben het nu ook niet over een lullige 5 km/h te hard, maar over 190 km/h bij sneeuwval. Geloof me, er hoeft maar iets te gebeuren en je bent gewoon de l.u.l ... Sad

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 26 januari 2005 01:09 PM
  [ # 7 ]

jups….

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 26 januari 2005 03:22 PM
  [ # 8 ]

moraal

Jeetje zeg, ik vroeg iets over ruitenwissers, niet over mijn snelheid. En als ik zeg dat ik met 190 over de Duitse Autobahn jaag met sneeuw dan bedoel ik niet dat de hele weg besneeuwd is!!!!! Dat betekent dat ik 190 rijd en dat het sneeuwt en dat de ruit dus niet schoon wordt. Je denkt toch niet dat ik zo stom ben om zo hard te rijden als het niet kan. Maar als er verder niets op de weg te doen is, de weg is practisch droog en ik heb een auto die zo hard kan, dan doe ik dat ja. Ik heb niemand horen klagen over het topic dat je 200 km/h kon met een oude XM. Dat was nog in Nederland ook en met een camera in 1 hand…

Ik rijd 60.000 km per jaar, al zolang als ik een auto heb (ongeveer 10 jaar en tot nu toe altijd schadevrij), ik heb winterbanden onder mijn auto van November tot April en als er iemand is die zich in Nederland aan de snelheid houd ben ik het wel. Maar inderdaad, in Duitsland als ik onderweg ben naar kantoor dan rijd ik meestal tussen de 150 en 160 en heeeeel af en toe 190.

Maar ik heb nog steeds geen echte oplossing voor mijn ruitenwisser probleem….......

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Gepost: 26 januari 2005 03:59 PM
  [ # 9 ]

Hoi,

Als je originele ruitennwissers hebt (Valeo) zit daar een stickertje op wat je van binnenuit kan zien. Het is een zwart rondje. Dit rondje wordt na verloop van tijd geel om aan te geven dat je ruitenwisser verslijten. Als dit stickertje onder zit dus niet van binnenuit zichtbaar dan zit je wisser ondersteboven en slaat hij stukken over.

Overigens dien je als je nieuwe ruitenwissers monteert het zwarte driehoekige stickertje wat over de zwarte stip zit eerst te verwijderen anders werkt het niet.

Overigens is dat zwarte ronde stickertje een indicatie, het wil niet zeggen dat ze dan ook daadwerkelijk goed of slecht zijn.

gr. MArtijn

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 26 januari 2005 04:13 PM
  [ # 10 ]

Dank je Martijn, ik zal straks meteen gaan kijken of ze al versleten zijn. Het is een lease auto dus alle onderhoud gebeurt bij de garage. Ik heb ooit eens geprobeerd ruitenwissers te vervangen op een Renault 19 en dat was al een hele opgave, ik denk niet dat ik eraan begin bij de C5.

En voor de rest. Ik rijd liever hard met sneeuw dan met regen….. Ik heb vrij veel ervaring met rijden in de sneeuw, vooral met een DS, de perfecte auto voor in de sneeuw met het a-symmetrische profiel. En winterbanden kan ik iedereen aanraden. Die verdienen zich in veiligheid dubbel en dwars terug.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Gepost: 26 januari 2005 04:41 PM
  [ # 11 ]

Ja dat klopt.
Rijden met sneeuw is minder gevaarlijk dan met regen. Met regen gebeuren veruit de meeste ongelukken. Water is stukken onvoorspelbaarder.

gr.Martijn

Profiel  
 
garco
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 19-08-2004

Gepost: 26 januari 2005 04:52 PM
  [ # 12 ]

Re: moraal

Bas schreef:

Maar ik heb nog steeds geen echte oplossing voor mijn ruitenwisser probleem….......

Ik heb laatst voor mijn ZX een nieuwe ruitenwisser gekocht (wat zijn die dingen duur trouwens…) en het probleem was opgelost.

Bij mijn lease-auto heb ik het ook. Ik heb het idee dat het (omdat je zo hard rijdt, wat ik zelf dus ook doe) er een laagje ijs op de ruit blijft zitten. Soms natuurlijk ook in combinatie met pekel. De ruitenwisser kan dat er niet afpoetsen.

Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 26 januari 2005 04:57 PM
  [ # 13 ]

bij de Halfords halen. 5 euro :S nie duur hoor Smile

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 26 januari 2005 06:16 PM
  [ # 14 ]

ik heb altijd het idee dat de Valeo’s het toch het best doen, en het langst… Heb ook wel goedkope varianten geprobeerd, maar ben er nooit zo tevreden over… En ze zijn idd vrij duur, ik ben blij dat er maar 1 wisser op zit Smile

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 26 januari 2005 11:28 PM
  [ # 15 ]

Denk er aan: dat zwart/gele ding geeft alleen maar een indicatie voor de slijtage door zoninvloed! (kunststof verouderd door zoninval).
Het kan dus best zo zijn dat met 20000 de wissers gewoon wat minder worden. In de 205 sleet ik ook elke 20000 een setje weg. Met de Xant gaat het overigens wel beter: 1x vervangen in 90000 km.

(en ja: winterbanden zijn geweldig! heb er op de 205 al een hoop mee gereden en ze sinds deze winter ook onder de Xant)

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook