4 van de 224
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 februari 2005 08:40 PM
  [ # 46 ]
XBXG schreef:

Zijn die hoofdsteunen trouwens standaard op de GTiT2?

Alle Gti T’s die ik heb gehad hadden die hoofsteunen voor en achter.

@arjan
IK wil ook nog wat met het vermogen klooien, dus ik ga ook kijken of er nog wat te verbeteren valt aan de remmen…. los van ABS dan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 februari 2005 08:45 PM
  [ # 47 ]
Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 februari 2005 01:46 AM
  [ # 48 ]

Ik heb van CGAT gehoord hoeveel remschijven hij al gebroken heeft. Da’s echt niet grappig…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 11 februari 2005 05:59 PM
  [ # 49 ]

Heh… ik zie dit nu pas. Wat een gaaf ding zeg!! Vooral dat interieur, schitterend gewoon :6 :6 . Prettig bedrijf he, Van der Laan. Ik kende hun voorgeschiedenis niet, maar had daar toch wel heel snel het gevoel dat die gasten echt weten waar ze het over hebben.

En als die Wim van der Laan er zijn huis voor durft te verkopen om de zaak draaiende te houden heeft ‘ie wel lef zeg! Dat moet beloond worden, ik ga niet meer ergens anders naartoe, ze hebben een trouwe klant erbij. (Ook al is het dan met zo’n rare vierkante BX in plaats van een slanke CX, nevermind)  Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 februari 2005 01:41 AM
  [ # 50 ]

Nu Wim van der Laan alleen de show runt is het inderdaad een superprettig bedrijf, ik heb in het verleden weleens wat minder prettige ervaringen met van Leeuwen gehad, maar misschien is dat persoonlijk. Ook toen al hoopte ik altijd dat ik Wim ergens zou vinden want dat was zeer prettig zaken doen. In de woorden van z’n vrouw “die man gaat dood zonder autobedrijf”, vandaar dat ze alles er in gestoken hebben om het op gang te krijgen, en al hun oude klanten komen nu terug. Dus ik had er wel een goed gevoel over om daar bij Wim een auto te kopen. Zo gezegd, zo gedaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 07:45 PM
  [ # 51 ]
trxke schreef:

ik heb mijn GTI Turbo serie 1 iets van een 0.10 bar meer turbo druk gegeven door een moerplaatje van 3 mm onder het schoteltje dat de veer van de wastegate vasthoud te steken.
meer kanje hier niet ondersteken omdat anders die pin waar de schotel mee vast zit niet lang genoeg meer is een zekere bevestiging te garanderen.
een dikkere schotel laten draaien is hier ook een goede oplossing voor.
er is op de turbo druk meter duidelijk meer turbodruk en ik merk het verschil vooral in meer koppel , echt resultaten op papier heb ik hier niet van.
ook heb ik NGK B9HVX bougies gemonteerd om dat die een lagere warmte graad hebben en een krachtige betrouwbare vonk geven.

verder durf ik niet gaan zonder zeker te weten of de betrouwbaarheid en levensduur van de motor hier niet onder lijdt.

Greetz
TRX

He TRXke ik heb inmiddels een Kroaat gesproken die bijna 5mm aan ringetjes (2 boven 2 onder) in z’n Gti T2 heeft zitten (0.8 bar), en dat gaat ook prima. Ben ook in gesprek met de 400pk heren in de UK via CX-L, en dat is zeer leerzaam kan ik je vertellen… Waar heb jij eigenlijk je bougies vandaan?

En nog een vraag… weet je toevallig heel precies de afmetingen van die veer (zodat ik een stuggere kan zoeken alvorens ik mijn turbo uit elkaar haal Smile).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2005 10:15 PM
  [ # 52 ]

@sans-pareil

de NGK B9HVX heb ik besteld in de automaterialen zaak waar ik de meeste van mijn onderdelen ga halen, ze hebben die bougie’s wel speciaal
moeten bestellen omdat ze die niet in hun vooraad hebben ik heb 43.51 euro betaald voor de 4 maar je kan ze online wel goedkoper vinden in motorshops meestal.
het blijkt een bougie te zijn die meestal in opgevoerde motors word gebruik ...
de X staat voor platinum en dit is prijzig de 9BHV is goedkoper maar is moeilijk te vinden (uit produktie?) maar de warmte graad is het zelfde.

de afmetingen van de veer:
binnen diameter= 32.5 mm.
buiten diameter=  39.5 mm
draad dikte=3.3mm
veerhoogte=52 mm
blijkt dat er verschil in lengte van veren is, bij mijn 2 Turbo’s zat er enkele mm verschil in lengte op,slijtage ConfusedShocked

ik denk eigenlijk dat het simpeler en veiliger is om een dikker veerschoteltje te draaien ter vervanging van moerplaatjes en het bestaande schoteltje(dit als je nog meer druk wil) omdat
het heel moeilijk is om een veer te vinden die het gewenste resultaat zal geven dit omdat er teveel faktoren zijn die de veersterkte bepalen zoals dikte draad,staal kwaliteit, lengte,aantal windingen…
en dan zou je ze eigenlijk moeten kunnen uittesten met een soort veerdrukmeter of zo.
als je iemand kent die een metaaldraaibank heeft is zo’n schotelje zo gemaakt en dan ben je zeker .

foto’s van de veer + schotel en een gedemonteerde drukregelaar kan ik mailen als je dat zou nodig hebben.

ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar de bevindingen van de Kroaat en de heren uit UK Very Happy

Greetz,
TRX

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 februari 2005 10:22 PM
  [ # 53 ]

Als je me die fotos kan mailen dat zou ik heel fijn vinden. Kan allemaal naar evert at l3e punt nl.

Alvast bedankt. Die afmetingen kan ik wel wat mee, maar op zich kan ik me voorstellen dat andere veersschotels ook een goede oplossing zijn. Ik ga even nadenken hoe dat te doen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 17 februari 2005 11:08 PM
  [ # 54 ]

Je hoeft enkel de buitenste schotel te vervangen .

De binnenste zit rechtstreeks vastgeschroeft op de klep en die los maken is niet aan te raden.

Met de dikte te wijzigen van de schotel blijft het mogelijk om alles terug te monteren met de zelfde bevestigings eigenschappen als origineel en dan is er geen gevaar dat de veer van de schotel zou kunnen komen tijdens de bewegingen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 18 februari 2005 02:02 AM
  [ # 55 ]

Ik heb toch echt een abonnement op dit onderwerp!  Evil or Very Mad


Kunnen jullie wat fotos plaatsen van die schoteltjes, schroefjes, veertjes en ringetjes?  Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 februari 2005 02:10 AM
  [ # 56 ]

Hehe… wat bij betreft wel, ik heb net fototjes van alles ontvangen van TRXke, als hij het goed vindt post ik wel even zijn fotos van de wastegate zodat iedereen kan begrijpen waar het over gaat Smile. Misschien dat dan ook iemand met een draaibank of veertjeshandel zich meldt Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2005 09:52 AM
  [ # 57 ]

Geen probleem sans-pareil post de foto’s hier maar zodat iedereen ze kan zien.Ik zou het zelf doen maar heb geen idee hoe ik der moet aan beginnen dat is de reden waarom dit niet gebeurt is.


Greetz,
TRX

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 februari 2005 01:12 PM
  [ # 58 ]

Et voila, de plaatjes van TRX van de wastegate van een Gti Turbo, met het plan om de kracht die nodig is om het ventiel open te krijgen te vergroten, want dat betekent meer maximale turbodruk. Standaard is ongeveer 0.55bar, en er zijn in elk geval berichten dat tot 0.8 bar gewoon goed gaat mits je 98 RON tankt. Heel misschien is 1.0 bar ook nog mogelijk. Volgens een set hongaren heb je bij 1.0 bar ongeveer 217pk aan de wielen (rolbank meting), hetgeen best respectabel is..







“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Untitled
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 17-08-2004

- CX 25 Prestige
Gepost: 18 februari 2005 03:04 PM
  [ # 59 ]

Is dat die VW/Audi turbo? En is dat altijd zo, of zijn er ook andere turbo’s geleverd?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 18 februari 2005 03:09 PM
  [ # 60 ]

Dat is de wastegate, niet de turbo Smile. Geen idee wat voor type het precies is maar op zich zijn dat allemaal xgn “bolt on” onderdelen met ontwerpen van Garrett enzo, die door verschillende bedrijven in licentie gemaakt worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
4 van de 224
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook