2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Aandachtspunten aanschaf XM (benzine)
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 april 2005 12:53 PM
  [ # 16 ]

Misschien hebben we het wel op http://files.citroen-forum.nl?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 28 april 2005 06:24 PM
  [ # 17 ]

ik zie een haynesboek van de xantia, die ga ik maar eens bestuderen?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 14 september 2005 10:49 PM
  [ # 18 ]

Ik moet heel eerlijk zijn ik heb met wel eens negatief uitgelaten over de XM. (niet comfortabel genoeg voor en Citroen en slechte stoelen)Maar niks is zo veranderlijk als de mens en ik zie ze wel eens staan, een XM 20-16v automaat. En het begint me steeds meer aan te spreken. Heeft iemand hier ook ervaring mee. Hoe is het 2e model over het algemeen. Ik weet wel dat een v6 mooier is maar hij moet ook rijden en verzekert worden en ik zou wel een automaat willen en ik heb begrepen dat dat niet echt gaat met een V. Is dat ook zo met de 2.0 16v weet iemand hoe dat zit?

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 15 september 2005 01:51 PM
  [ # 19 ]

Mijn ervaring is dat de type II qua rijcomfort zeer vergelijkbaar aanvoelt met een Xantia break (eerste model) (qua gewicht komt het ook aardig overeen) alleen dan met vele malen beter stoelen (bij mij thuis staat er niks dat beter zit) en een stuk meer ruimte. Het rijdt lichtjaren beter dan een BX (welke dan ook). Hoe het echter in vergelijking met een CX is kan ik je niet vertellen, daar heb ik helaas nog geen ervaring mee.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 september 2005 01:58 PM
  [ # 20 ]

Automaat gaat prima met een V6 en de verbruiks- en gebruikskosten vallen ook mee. Korte stukken zijn niet gunstig voor je gemiddelde, maar als je veel lange stukken rijd, is 1 op 11 met een V6 automaat goed te doen zonder dat je je aan de wettelijke snelheid houdt.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
patricio
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 14-10-2005

Gepost: 22 februari 2006 09:12 PM
  [ # 21 ]

Hi, mijn Xantia 1993 is nodig toe aan vervanging, ik zou graag de stap willen maken naar een XM. Nou zag ik de aankoop tips bij dit bericht , zijn er anno 2006 nog updates te melden waar je extra op moet letten.
Is er een pagina waar richtprijzen staan qua model, bouwjaar.
Hopelijk heeft een van jullie wat recente info. Alvast bedankt.

Citroen Xantia XANTIA; 1.8I 16V, Groen, LPG G3

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 22 februari 2006 09:31 PM
  [ # 22 ]
patricio schreef:

Hi, mijn Xantia 1993 is nodig toe aan vervanging, ik zou graag de stap willen maken naar een XM. Nou zag ik de aankoop tips bij dit bericht , zijn er anno 2006 nog updates te melden waar je extra op moet letten.
Is er een pagina waar richtprijzen staan qua model, bouwjaar.
Hopelijk heeft een van jullie wat recente info. Alvast bedankt.

gewoon alle XM topics doorlezen…  Wink

wat prijzen betreft alle verkoopwebsites afstruinen en prijzen vergelijken…

Smile

Profiel  
 
patricio
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 14-10-2005

Gepost: 22 februari 2006 10:11 PM
  [ # 23 ]

Bedankt voor je tip, ik was er al mee bezig…maar vindt het toch lastig om een betrouwbare en goede XM te vinden. Deze keer willen we een citroen van een particulier kopen liefst een liefhebber die een goed onderhouden XM vanaf 1995 verkoopt. Met onze Xantia 1993 (6 jaar in gebruik) zijn we bij een niet ( citroen) garage, niet echt klantvriendelijk behandeld, ondanks dat we destijds onze BX14re inruilde en een boel geld bijbetaalde. Na een jaar moest er een nieuwe motor in + een boel andere reparaties….de bovag garantie was toen al verlopen…dus pas ik nu heel erg op….inmiddels hebben we ook die de sterservice van de ANWB met recht op de gratis Motoport keuring.

Citroen Xantia XANTIA; 1.8I 16V, Groen, LPG G3

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 22 februari 2006 10:44 PM
  [ # 24 ]
patricio schreef:

Bedankt voor je tip, ik was er al mee bezig…maar vindt het toch lastig om een betrouwbare en goede XM te vinden. Deze keer willen we een citroen van een particulier kopen liefst een liefhebber die een goed onderhouden XM vanaf 1995 verkoopt. Met onze Xantia 1993 (6 jaar in gebruik) zijn we bij een niet ( citroen) garage, niet echt klantvriendelijk behandeld, ondanks dat we destijds onze BX14re inruilde en een boel geld bijbetaalde. Na een jaar moest er een nieuwe motor in + een boel andere reparaties….de bovag garantie was toen al verlopen…dus pas ik nu heel erg op….inmiddels hebben we ook die de sterservice van de ANWB met recht op de gratis Motoport keuring.

En met een XM moet je zeker niet naar een niet-Citroengarage toe… ga dan naar een Citroen-specialist waar ze ook wat oudere hydraulisch geveerde Citroens nog op waarde weten te schatten. Maar ook over garages is hier een hoop te lezen…  Razz
Koop een XM omdat je hem/haar verschrikkelijk mooi vindt, zodat je niet teleurgesteld raakt als blijkt (hoeft niet per se) dat je in jouw exemplaar best veel euros in moet pompen…  Laughing

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 februari 2006 12:53 AM
  [ # 25 ]
ieksEmmu schreef:

Koop een XM omdat je hem/haar verschrikkelijk mooi vindt, zodat je niet teleurgesteld raakt als blijkt (hoeft niet per se) dat je in jouw exemplaar best veel euros in moet pompen…  Laughing

Is dat niet met elke HP geveerde Citroen zo? Wink

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 23 februari 2006 12:57 AM
  [ # 26 ]

Is dat niet met elke HP geveerde Citroen zo?

Gelukkig niet….

Jeroen

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 23 februari 2006 07:27 PM
  [ # 27 ]

Ik zou zeggen; maak een aantal lange proefritten in verschillende XM’s, zodat je een idee krijgt hoe zo’n auto reageert. Zoek vervolgens via het net zo veel mogelijk info bij elkaar over de XM en dan metname de zwakke plekken (kennis drukt ook de prijs Wink ). Als je iemand in je buurt hebt die de XM kent en mee wil, dan is dat natuurlijk extra fijn.

Ik zou trouwens niet te veel hoop vestigen op ‘de liefhebber’. De voorruit van m’n ex XM was door de vorige eigenaar volledig dichtgeplakt met clubstickers. Maar die gast zat waarschijnlijk meer met z’n clubgenoten te zuipen en te ouwenelen, dan z’n dame te vertroetelen, want dat ding had me daar toch een partij achterstallig onderhoud! Doe mij maar een wagen van iemand die zijn of haar kar netjes op tijd de beurten geeft en niet beknibbeld op onderhoud. Of die dan in een pyjama met chevrons slaapt, zal me een rotzorg zijn.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 mei 2006 02:12 AM
  [ # 28 ]

Vandaag in een ‘97 V6 24V gereden, waar had ik op moeten letten?

Wat reed dat ding allejezus soepel…  Razz

Alle vier de ramen werken, schuifdak werkte, electrisch armsteun werkte, boordcomputer werkte, droge onderkant, nieuwe bollen, 2000 km geleden nieuwe distibutie riem en waterpomp, beide fans van radiator draaiden, airco was koud, abs functioneerde Razz, bandenprofiel is 5 mm, uitlaat zgan, alle onderhoudsbeurtstempels aanwezig…

Ben ik wat vergeten?
(hm, bedenk me dat ik m niet op de sportstand heb gezet tíjdens het rijden…)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27910
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 mei 2006 04:28 PM
  [ # 29 ]
ieksEmmu schreef:

Vandaag in een ‘97 V6 24V gereden, waar had ik op moeten letten?

Wat reed dat ding allejezus soepel…  Razz

Alle vier de ramen werken, schuifdak werkte, electrisch armsteun werkte, boordcomputer werkte, droge onderkant, nieuwe bollen, 2000 km geleden nieuwe distibutie riem en waterpomp, beide fans van radiator draaiden, airco was koud, abs functioneerde Razz, bandenprofiel is 5 mm, uitlaat zgan, alle onderhoudsbeurtstempels aanwezig…

Ben ik wat vergeten?
(hm, bedenk me dat ik m niet op de sportstand heb gezet tíjdens het rijden…)

denk je erover om deze te kopen? Wink

is het V6 met of zonder diravi?
ennuh welke kleur? Cool

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 14 mei 2006 01:19 AM
  [ # 30 ]
ieksEmmu schreef:

Vandaag in een ‘97 V6 24V gereden, waar had ik op moeten letten?

Wat reed dat ding allejezus soepel…  Razz

Alle vier de ramen werken, schuifdak werkte, electrisch armsteun werkte, boordcomputer werkte, droge onderkant, nieuwe bollen, 2000 km geleden nieuwe distibutie riem en waterpomp, beide fans van radiator draaiden, airco was koud, abs functioneerde Razz, bandenprofiel is 5 mm, uitlaat zgan, alle onderhoudsbeurtstempels aanwezig…

Ben ik wat vergeten?
(hm, bedenk me dat ik m niet op de sportstand heb gezet tíjdens het rijden…)

Je hebt toch niet in de zilvere van Jacco gereden? ‘t is dat ik effe het geld niet had liggen…......
Als je hem weer ziet doe hem dan de groeten van de gozer die 2 keer een zwart lederen interieur uit z’n sloop-xm’s heeft gehaald

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook