3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
LPG
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 mei 2005 12:03 PM
  [ # 31 ]

LPG is BRAVO!
Het is namelijk een afval product dat je overhoud na het produceren van o.a. benzine. Het wordt in enorme hoeveelheden afgefakkelt in de botlek om de prijs niet nog veel lager te maken. Produtie van een liter LPG kost nog geen cent…

CO uitstoot: bijna nul.
Roet: nul.
NOx: veel lager dan benzine….

MIjn DS en vroege de Dyane lopen/liepen perfect op lpg en de dame start bij een week in -35 graden nog steeds perfect…

Ik vind het compleet belachelijk dat de regering zn bek vol heeft van milieu en dan lpg tot drie keer hoger belast dan benzine!!
Hyprocriete eikels!
Twisted Evil

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 mei 2005 12:51 AM
  [ # 32 ]
bogaard77 schreef:

LPG is BRAVO!
Het is namelijk een afval product dat je overhoud na het produceren van o.a. benzine. Het wordt in enorme hoeveelheden afgefakkelt in de botlek om de prijs niet nog veel lager te maken. Produtie van een liter LPG kost nog geen cent…

CO uitstoot: bijna nul.
Roet: nul.
NOx: veel lager dan benzine….

MIjn DS en vroege de Dyane lopen/liepen perfect op lpg en de dame start bij een week in -35 graden nog steeds perfect…

Ik vind het compleet belachelijk dat de regering zn bek vol heeft van milieu en dan lpg tot drie keer hoger belast dan benzine!!
Hyprocriete eikels!
Twisted Evil

euhh waar stem jij op?

kwartje kok… btW naar nagenoeg 20 %.
Pro EEG.
enz enz,,, het lijkt soms wel of stemme geen zin heb..

nu ook weer in het transport..
er zit een nieuw tijdsregistratisysteem aan te komen om de Tachograaf te vervangen..
ding word in de fabrieken heden al ingebouwt.
maar de helft van de controlerende instantie’s(politie enzo)in de EEG hebben de apparatuur nog niet, laat staan dat ze weten hoe ermee om te gaan (training enzo..)
nou komt de gein.
in Augustus as, word het wettelijk verpicht, en pas in September beslissen ze of ze het nog een jaartje uitstellen, OMDAT HET NOG NIET GEHOMOLOGEERD is in de EU..

oftewel.. in NL hebben ze alles klaar, maar die italiaanse agent heb A de apparatuur nie, en B weet glad nie dat het ding erin mot zitte. en dus die oude tachograaf niet meer hoefd.
maar intusse word de chauffeur wel 4 dagen opgesloten in de bak, omdat ie niet zijn rijtijden enzo kan laten zien….
EEG pro stemmen,,, ik niet dus.

greets van kreazyV8wuppo:die zo nog wel meer van die rare dingen op kan noemen,,,, hoeso LPG is goe,,, Crying or Very sad

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 mei 2005 01:01 AM
  [ # 33 ]

@kreazyV8wuppo

Volgens mij dwalen we een beetje af, ik volg het niet meer helemaal….

Wat verteld het nieuw tijdsregistratisysteem ter vervanging van de tachograaf ons over het al dan niet goed zijn van LPG?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 mei 2005 01:41 AM
  [ # 34 ]

dat de regering en de grote concers overal met zn politiek inzit.
uch..greets van wupke. Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2005 07:08 PM
  [ # 35 ]

nudat we het hier toch over LPG hebben.

XM op LPG de 2.0i geloof ik wel, maar hoor toch vaak verschillende dingen over de V6en.
de nieuwe V6.24 als ik het goed begrijp moet kunnen, heb gehoord dat veel dat ook doen in hun Xantia met zelfde blok.

oude V6.24 weet ik niet?
maar wat ik mij vooral afvraag is V6.12.
ik zit nog wel eens te kijken naar een XM V6.12 met diravi en airbags (94-97 schijnen die gemaakt te zijn)
lijkt me een hele mooie auto, zie ze ook (bijna) niet te koop handgeschakeld dan automaat zie je iets meer.
hoe doen deze het op LPG en wat zou het kostenplaatje van LPG inbouwen zijn?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2005 08:20 PM
  [ # 36 ]

Re: LPG

M&M schreef:

Persoonlijke mening hoor Wink  ... als je geen V6 op benzine kunt rijden ( kostenplaatje ? )  , niet kopen ... ik vind dat je daarmee de auto “vern**kt”  Surprisedops:

ach een mening mag natuurlijk Smile
aan de andere kant waarom zou je zoveel meer betalen als het niet nodig is.

wat doet de LPG prijs op dit moment eigenlijk?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 mei 2005 08:27 PM
  [ # 37 ]

Tja, GEE ,PEE,EL.

Clou van dat spul is ,dat het een hetere verbranding heeft dan benzine, terwijl er in verhouding minder energy vrijkomt.

daardoor voeg je dus meer gas toe(lees je gaat meer gas geven met het pedaal) om een gelijkwaardige responce te krijgen zoals met benzine.

Even tussen haakjes, het is mogenlijk om in alle type’s LPG in te bouwen, elk type gaat dan echter zijn eigen nukken vertonen.

de een is niet vooruit te branden, de ander zuipt 2x zoveel weg aan liters lpg tov benzine.

weer een ander verbrand zijn kop elke keer en zo is er een hele reeks van bijkomende klachten.

ik heb zelf LPG ,en ook in motoren gehad waarvan het niet zou kunnen.

het onmogenlijke type wat ik had,had als bijwerking, heet lopen en kleppen verbranden.

ik haalde een simpele truuk uit , door de waterkoeling in graden omlaag te halen.
standaard was 87 graden warm, en ik kreeg het zonder veel problemen op 75 graden, middels de thermostaten en het thermocontact aan te passen.

vervolgens heb ik de oliedruk opgevoerd middels een dikker veer en een extra vulplaat in de drukregelaar, en heb ik extra oliekoeler geinstaleerd.

probleemloos 2 ton mee getuft en geen enkele keer verbrande kleppen of meer van dat.
uiteindelijk verkocht met 450,000 km op de klok.

dus ,als jij een V6 op LPG wil ,dan kan dat.
maar neem dan wel specifieke voorzorgsmaatregelen om die zwakke punten te voorkomen.

andere truuk (kost wel meer gas) om de cilinderverbrandingsthemperatuur onder controle te houden, is door de verdamper rijker te zetten.

en zo zijn er een scala aan mogenlijkheden.
de reden dat LPG inbouwsystemen die niet hebben is:verhoogde productiekosten.

Mvgr wupke. Wink

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 17 mei 2005 09:47 PM
  [ # 38 ]
arjan_verkade schreef:

nudat we het hier toch over LPG hebben.

XM op LPG de 2.0i geloof ik wel, maar hoor toch vaak verschillende dingen over de V6en.
de nieuwe V6.24 als ik het goed begrijp moet kunnen, heb gehoord dat veel dat ook doen in hun Xantia met zelfde blok.

oude V6.24 weet ik niet?
maar wat ik mij vooral afvraag is V6.12.
ik zit nog wel eens te kijken naar een XM V6.12 met diravi en airbags (94-97 schijnen die gemaakt te zijn)
lijkt me een hele mooie auto, zie ze ook (bijna) niet te koop handgeschakeld dan automaat zie je iets meer.
hoe doen deze het op LPG en wat zou het kostenplaatje van LPG inbouwen zijn?

Mijn broer heeft een tijd lang een XM V6 (12V) op LPG gereden. Dat reed heerlijk en gaf geen problemen. Motor had er al ruim 3 ton opzitten voordat ik hem tegen een boom parkeerde.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2005 10:21 PM
  [ # 39 ]

dus conclusie: het kan goed, alleen goed voorbereiden.

is G3 dan aan te raden of een ouder systeem?
en welke merken zijn goed?
AG of GASFX of zijn er andere goede systemen?

voorlopig verzamel ik alleen wat info zal nog wel even niet gebeuren.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 mei 2005 11:00 PM
  [ # 40 ]

het beste werkt een standaard simpel systeem.
G3 is met injectie en dergelijke, scheeld wel op de wegenbelasting, maar is nog steeds gevoelige techniek en electronica.

beste vind ik persoonlijk een ouder systeem, simpel geen of weinig electronica,en bewezen uitgeupdatte mechanica.

1 verdamper 1 reduceerventiel 1 mengstuk enkele afsluiters en een schakelaar. gek veel meerbehelst het niet.
dus, weinig onderdelen weinig stukke .

greets wupke.. Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 mei 2005 11:41 PM
  [ # 41 ]

ik heb ook wel eens begrepen dat deze motor op G3 niet door RDW goedgekeurd is?
het schijnt er wel in te kunnen alleen dan betaal je wel het hoge tarief.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 17 mei 2005 11:53 PM
  [ # 42 ]

een mailtje naar http://www.rdw.nl zou wel eens uitsluitsel kunnen geven.
dergelijke regelgeving is so uitgebreid ,dat je een heuse tientonnerputer moet hebben om dat allemaal bij te houden.
greets van wupke. Wink

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 18 mei 2005 12:50 AM
  [ # 43 ]
arjan_verkade schreef:

ik heb ook wel eens begrepen dat deze motor op G3 niet door RDW goedgekeurd is?
het schijnt er wel in te kunnen alleen dan betaal je wel het hoge tarief.

Klopt, zeker de oude V6 (12V) zal niet voor een G3 in aanmerking komen. G3 wil vooral zeggen dat er minder vervuiling is. Dit wordt bewerkstelligd door meer electronica aan de LPG-installatie. Ieder motortype dient hiervoor een goedkeuring te hebben, zo niet dan kun je er geen G3-belastingvoordeel van hebben.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 20 mei 2005 05:27 AM
  [ # 44 ]

Ik heb slechts 3 maanden (9.000 km) in een BX14 op LPG gereden. Tanken werd weer leuk, zeker in vergelijking met de huidige benzineprijzen.
Ik zie meer voordelen dan nadelen bij het rijden op LPG. Indien de kans daar is, zal ik ook zeker een LPG-tank in mijn huidige BX laten inbouwen.

Ik kijk bij het tanken nog wel eens jaloers naar de mensen die zo’n zwarte LPG-slang ergens onderaan hun bumper bevestigen…  Rolling Eyes  Very Happy

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 mei 2005 11:14 AM
  [ # 45 ]

ja een stuk prettiger tanken dan 66 liter euro 95 Shocked in een BX en dan een gods vermogen afrekenen en weten dat je aan het einde van de week weer terug komt Sad

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook