1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Eindelijk een CX gekocht
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 08 augustus 2005 08:27 PM

En wat voor een!

Een zwarte CX 2200 Pallas uit 1976, met blauw interieur. Deze stond tot gisteren op Marktplaats voor 950 euro.

Voor die prijs is ze gruwelijk mooi en bijna alles doet het.

Starten: choke half uit, twee seconden startmotor geven en ze liep, en hoe!

Wat een heerlijke rust en stilte! Toen de motor warm was de choke in en toen liep ze zo heerlijk langzaam, ze was amper te horen!

Het kenteken is ook al bijzonder: E-CX 2200. De auto is van de eerste eigenaar, uit Essen. Er zijn we twee tusseneigenaren geweest maar die hebben niets met haar gedaan.

En dat is het enige obstakel waarom ze zo goedkoop was: ze moet ingevoerd worden.

Wat er gedaan moet worden voor de keuring:
*koplampen zijn niet fris meer. Heeft iemand nog een setje liggen?
*LHM verversen, remmen doorspoelen en schijven ontroesten (eerst remt ze amper en daarna vrij bruusk)
*achterlichten doen het niet. De rest doet het wel
*Aanjager en elektrische ramen nakijken, elektrisch zit er iets scheef.

Voor de rest heeft ze twee kleine gaatjes in de linker dorpel, dat heb ik met een uurtje gelast en netjes afgewerkt.

Ski’s, subframes en balken zijn gewoon goed, evenals wielkasten, spatborden en deuren.

Onder de matten zit wat vliegroest, Fertan er over heen en klaar.

Banden zijn niet verdroogd en dat is wonderlijk.

Veerbollen zijn slecht, voorraadbol en remaccu zijn volgens mij goed (met motor uit blijft DiRaVi werken gedurende een minuut).

Verdere pluspunten aan deze auto: Geen C-Matic, geen injectie, geen airco, geen bruin/beige interieur.

Foto’s volgen

Ik zoek een manier om de auto naar Leerdam te krijgen, vanuit Lierop. Wie weet een bedrijf die een zelfaangedreven autoambulance verhuurt of wil mij helpen met een zware auto, want ik weet een getrokken ambulance te huur voor weinig maar mijn auto’s zijn te licht

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2005 08:31 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 08 augustus 2005 08:36 PM
  [ # 2 ]

Gefeliciteerd! Veel plezier (en succes) ermee.
Welkom in de familie…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 augustus 2005 11:48 PM
  [ # 3 ]

Gefeliciteerd! Foto’s!

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 08 augustus 2005 11:57 PM
  [ # 4 ]

Gefeliciteerd
ik heb de cx op mp gezien zag er goed uit Very Happy Very Happy Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2005 01:07 AM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd
Veel succes ermee!

Nu nog foto’s en dan kunnen wij mee genieten Laughing  Laughing

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 09 augustus 2005 01:20 AM
  [ # 6 ]

gefeli, kan je helaas niet helpen met de autoambu want ik denk niet dat de xantia dat mag trekken Confused (1500kg max)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 09 augustus 2005 02:42 AM
  [ # 7 ]

Dank voor de reacties Smile

Inmiddels ben ik aan het rondbellen en krijg ik wat interessante telefoonnummers mijn kant op. Het liefst zou ik een oprijwagen huren zonder chauffeur maar dat valt vaak niet mee. Ik hoop haar deze week nog in Nieuwland (bij Leerdam) te hebben, daar maak ik haar klaar voor de RDW.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2005 02:53 AM
  [ # 8 ]

Ik weet dat Wolders op de Schietbaanlaan -geloof ik- in Rotterdam VW LT oprijwagens verhuurt. Ik weet niet wat het kost. Kan je gewoon met je normale rijbewijs mee rijden.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2005 12:24 PM
  [ # 9 ]
CitroenAZU schreef:

Ik weet dat Wolders op de Schietbaanlaan -geloof ik- in Rotterdam VW LT oprijwagens verhuurt. Ik weet niet wat het kost. Kan je gewoon met je normale rijbewijs mee rijden.

zover ik weet mag je met een normaal rijbewijs 700 kg trekken.

en met rijbewijs BE 3500 kg.

dus als jij een CX wil trekken die wegen geloof ik altijd boven de 1300 kg en de zwaardere (diesels) wel tegen de 1500 kg dan houd je nog ongeveer 2000 a 2200 over voor je auto en aanhangercombi.

wat weegt zo’n aanhanger?

denk dat je het beste een C4 als trekauto kan zoeken die mag dik 1600 kg trekken.
C5(oude model) tot 1600 en de XM tot 1500

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2005 12:43 PM
  [ # 10 ]

Hoho, CX trd turbo II, toch wel een van de zwaardere lijkt mij, weegt 1320 kg…

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 09 augustus 2005 12:45 PM
  [ # 11 ]
arjan_verkade schreef:
CitroenAZU schreef:

Ik weet dat Wolders op de Schietbaanlaan -geloof ik- in Rotterdam VW LT oprijwagens verhuurt. Ik weet niet wat het kost. Kan je gewoon met je normale rijbewijs mee rijden.

zover ik weet mag je met een normaal rijbewijs 700 kg trekken.

en met rijbewijs BE 3500 kg.

dus als jij een CX wil trekken die wegen geloof ik altijd boven de 1300 kg en de zwaardere (diesels) wel tegen de 1500 kg dan houd je nog ongeveer 2000 a 2200 over voor je auto en aanhangercombi.

wat weegt zo’n aanhanger?

denk dat je het beste een C4 als trekauto kan zoeken die mag dik 1600 kg trekken.
C5(oude model) tot 1600 en de XM tot 1500

Deze CX weegt volgens autoweek 1214 kg
Met B rijbewijs mag je tot 3500kg treingewicht hebben, dus aanhanger en trekkend voertuig samen. Alleen geldt hierbij de regel dat de aanhanger niet zwaarder mag zijn dan het trekkende voertuig.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2005 01:30 PM
  [ # 12 ]
metro2005 schreef:
arjan_verkade schreef:
CitroenAZU schreef:

Ik weet dat Wolders op de Schietbaanlaan -geloof ik- in Rotterdam VW LT oprijwagens verhuurt. Ik weet niet wat het kost. Kan je gewoon met je normale rijbewijs mee rijden.

zover ik weet mag je met een normaal rijbewijs 700 kg trekken.

en met rijbewijs BE 3500 kg.

dus als jij een CX wil trekken die wegen geloof ik altijd boven de 1300 kg en de zwaardere (diesels) wel tegen de 1500 kg dan houd je nog ongeveer 2000 a 2200 over voor je auto en aanhangercombi.

wat weegt zo’n aanhanger?

denk dat je het beste een C4 als trekauto kan zoeken die mag dik 1600 kg trekken.
C5(oude model) tot 1600 en de XM tot 1500

Deze CX weegt volgens autoweek 1214 kg
Met B rijbewijs mag je tot 3500kg treingewicht hebben, dus aanhanger en trekkend voertuig samen. Alleen geldt hierbij de regel dat de aanhanger niet zwaarder mag zijn dan het trekkende voertuig.

oke dit is misschien een wat lichter type.

ik denk dat ik met gewicht van serie 2 in de war was Smile

maar dan heb je nog altijd een vrij zware trekauto nodig.
en het liefst een lichte aanhanger

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2005 05:38 PM
  [ # 13 ]
arjan_verkade schreef:
CitroenAZU schreef:

Ik weet dat Wolders op de Schietbaanlaan -geloof ik- in Rotterdam VW LT oprijwagens verhuurt. Ik weet niet wat het kost. Kan je gewoon met je normale rijbewijs mee rijden.

zover ik weet mag je met een normaal rijbewijs 700 kg trekken.

en met rijbewijs BE 3500 kg.

dus als jij een CX wil trekken die wegen geloof ik altijd boven de 1300 kg en de zwaardere (diesels) wel tegen de 1500 kg dan houd je nog ongeveer 2000 a 2200 over voor je auto en aanhangercombi.

wat weegt zo’n aanhanger?

 

Een VW LT is geen aanhanger maar een bestelbus/oprijwagen. Dus geen ahw nodig.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 augustus 2005 05:40 PM
  [ # 14 ]
CitroenAZU schreef:
arjan_verkade schreef:
CitroenAZU schreef:

Ik weet dat Wolders op de Schietbaanlaan -geloof ik- in Rotterdam VW LT oprijwagens verhuurt. Ik weet niet wat het kost. Kan je gewoon met je normale rijbewijs mee rijden.

zover ik weet mag je met een normaal rijbewijs 700 kg trekken.

en met rijbewijs BE 3500 kg.

dus als jij een CX wil trekken die wegen geloof ik altijd boven de 1300 kg en de zwaardere (diesels) wel tegen de 1500 kg dan houd je nog ongeveer 2000 a 2200 over voor je auto en aanhangercombi.

wat weegt zo’n aanhanger?

aha ja een VW Rolling Eyes

had er ff overheen gelezen dacht dat we het over een aanhanger hadden Smile

 

Een VW LT is geen aanhanger maar een bestelbus/oprijwagen. Dus geen ahw nodig.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 augustus 2005 09:06 PM
  [ # 15 ]
arjan_verkade schreef:
CitroenAZU schreef:

Ik weet dat Wolders op de Schietbaanlaan -geloof ik- in Rotterdam VW LT oprijwagens verhuurt. Ik weet niet wat het kost. Kan je gewoon met je normale rijbewijs mee rijden.

zover ik weet mag je met een normaal rijbewijs 700 kg trekken.

en met rijbewijs BE 3500 kg.

dus als jij een CX wil trekken die wegen geloof ik altijd boven de 1300 kg en de zwaardere (diesels) wel tegen de 1500 kg dan houd je nog ongeveer 2000 a 2200 over voor je auto en aanhangercombi.

wat weegt zo’n aanhanger?

denk dat je het beste een C4 als trekauto kan zoeken die mag dik 1600 kg trekken.
C5(oude model) tot 1600 en de XM tot 1500

Klopt geen ruk van.

Met rijbewijs B:

Het eigen gewicht + laadvermogen van de aanhanger mag niet meer zijn dan het leeg gewicht van de trekkende auto. Het totaalgewicht (eigen gewicht + laadvermogen auto en eigen gewicht + laadvermogen aanhanger) mag niet meer zijn dan 3500kg. Een aanhanger met een eigen gewicht + laadvermogen van 750 kilo mag je zowieso trekken.

Met rijbewijs BE:

Je mag trekken wat je wilt, mits op de autopapieren staat dat je het mag trekkken. Het eigen gewicht + laadvermogen vna de trekkende auto mag niet meer zijn dan 3500kg.

Overigens, het gaat hier alle keren om het theoretische gewicht, niet wat de aanhanger/auto werkelijk weegt. En je auto moet de aanhanger ook mogen trekken ! Dus een auto met een gewicht van 1000kilogram met op het kenteken de vermelding dat je er maar 800kilo achter mag hangen, mag nooit een aanhanger met een gewicht van 1000kilo trekken. Hierbij gaat het overigens weer om het werkelijke gewicht.

Ingewikkeld he ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook