1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
mogelijkheden CX V6 automaat
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 25 oktober 2005 03:58 AM

Ik speel met het idee om een V6 in mijn CX te leggen, zoiezo een PSA V6 vanwege de 60 graden blokhoek, maar vraag me af of er hier mensen zijn die iets concreets kunnen zeggen over het al dan niet slagen van zo’n conversie. 

Past het uberhaupt, hoe en/of wat voor aandrijfassen, aandrijving hydrauliek pomp (hoe werkt dat bij een Xm), radiateur, aansturing km teller/diravi, uitlaat, etc. etc.

En wat te doen met het kenteken, is een CX zonder veel aanpassingen/kosten als V6 goedgekeurd te krijgen.

Een ieder die hier iets zinnigs van en of denkt te weten, mag dat hier neer zetten.

Wie kan mij evt. helpen aan afmetingen/foto’s van een PSA V6 met automaat?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 oktober 2005 04:38 AM
  [ # 1 ]

Dit onderwerp is weleens op CX-L langsgekomen, en de consensus was geloof ik dat de PSA V6 of een andere 60 graden v6, bijvoorbeeld uit een alfa, wel zou passen. Ik zal een oogje in het zeil houden voor technische specs en fotos. Mooier vind ik nog steeds een mazda 13b twinturbo twee schijfswankel er in proppen. Getuned en gereviseerd te koop voor een habbekrats:

250pk voor slechts 2500 pond ofzo

klein motortje, dus past vast wel.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 25 oktober 2005 12:23 PM
  [ # 2 ]

Citroen heeft ooit een 4 of 6 tal CX-en voorzien van een V6. als proef. Ik meen dat dat de maseratie V6 uit de SM was. Er moeten een paar foto´s van zijn, maar ik heb ze nooit gezien.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 oktober 2005 01:10 PM
  [ # 3 ]

De (SM-)Maserati V6 is toch een 90 graden blok (feitelijke een Bora V8 -/- 2 cylinders?)

Zo’n Wankel conversie is historisch meer verantwoord. Er stond meen ik een Wankel-motor klaar voor de CX?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 oktober 2005 01:22 PM
  [ # 4 ]
oldenhage schreef:

Citroen heeft ooit een 4 of 6 tal CX-en voorzien van een V6. als proef. Ik meen dat dat de maseratie V6 uit de SM was. Er moeten een paar foto´s van zijn, maar ik heb ze nooit gezien.

ik heb wel eens gehoord dat dit ook de bedoeling was om te gaan produceren, maar is er nooit van gekomen.

geld en opkomst van de XM.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 25 oktober 2005 01:25 PM
  [ # 5 ]
arjan_verkade schreef:
oldenhage schreef:

Citroen heeft ooit een 4 of 6 tal CX-en voorzien van een V6. als proef. Ik meen dat dat de maseratie V6 uit de SM was. Er moeten een paar foto´s van zijn, maar ik heb ze nooit gezien.

ik heb wel eens gehoord dat dit ook de bedoeling was om te gaan produceren, maar is er nooit van gekomen.

geld en opkomst van de XM.

in “het zwarte XM boek” staat ook een foto van een CX 20 RE met een V6 van de XM erin.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 25 oktober 2005 02:52 PM
  [ # 6 ]

is die foto evt. in te scannen en hier te plaatsen ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25401
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 oktober 2005 03:02 PM
  [ # 7 ]
rb schreef:

De (SM-)Maserati V6 is toch een 90 graden blok (feitelijke een Bora V8 -/- 2 cylinders?)

Alleen als de bora V8 ook twee drijfstangen per krukaswang had… anders is het niet de v8 minus 2 cylinders.

De maseratie V6 zou ik er niet in maken…....

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 25 oktober 2005 03:26 PM
  [ # 8 ]

Nou heb ik toevallig niet zo’n Maser V8 liggen om dat te checken, dus daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven.

Ik meende dat er vanuit Citroën toendertijd nogal wat druk was uitgeoefend op Maserati om snel met een V6 te komen (voor de SM) en dat daarom een afleiding van de bestaande V8 is gemaakt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25401
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 oktober 2005 03:28 PM
  [ # 9 ]

Dat van die druk klopt maar het is te kort door de bocht om te zeggen dat er 2 cylinders zijn afgezaagd van een V8…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 oktober 2005 03:41 PM
  [ # 10 ]

Is er niet een mooie 60 graden V6 van alfa met distributiekettingen ipv riemen die wel aardig zou passen. Ik vind die riemen zo jammer op de PSA V6.

Ben wel benieuwd hoe ze die lompe 90 graden V6 in een CX hebben gekregen. Je zou bijna zeggen dat ze wel iets aangepast moeten hebben aan de bovenkant van de voortrein-wieg, zeg maar.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43099
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 oktober 2005 01:05 AM
  [ # 11 ]
sans-pareil schreef:

Is er niet een mooie 60 graden V6 van alfa met distributiekettingen ipv riemen die wel aardig zou passen. Ik vind die riemen zo jammer op de PSA V6.

wat is er mis met riemen die 150.000 km mogen blijven zitten?
1 het is een mooie en stille constructie
2 het is simpel
3 Alfa’s hebben ook een riem. en die moet na 100.000…

Nee, doe mij maar een fijne XM/ Xantia v6…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 oktober 2005 02:01 AM
  [ # 12 ]

Op zich is het te overzien. Maar, noem me toch maar ouderwets, maar ik vind het idee van een ketting die zeker 3 ton mee gaat toch wel aanspreken. 1.5 ton is zo om, nietwaar Wink?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 26 oktober 2005 02:16 AM
  [ # 13 ]

Ik heb net effe een foto gemaakt van de afbeelding in het XM boek. (Scanneren ging efkes niet) Is alleen een CX van de buitenkant geen foto van de motorruimte. Interesse? Dan mail ik em wel door.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 26 oktober 2005 02:32 AM
  [ # 14 ]

interesse heb ik altijd in cx foto’s.

Ik weet t niet met dat alfa verhaal, toch wel vloeken in de kerk.
een alfa blok in een citroen Shocked

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 oktober 2005 02:46 AM
  [ # 15 ]

Ach, nooit vergeten dat Henry Ford zijn hoed af deed als er een Alfa langsreed. En Ford is de man van wie Andre de massa produktie heeft afgekeken.

Maar ja, ach… maakt ook verder niet uit. Ik zou zelf alleen een lichte voorkeur hebben voor een blok met kettingen. Mijn eigen afwijking. Dat Renault V6 turbo blok is weer zo’n 90 graden PRV V6. Lastig passen, jammer.

Maar PSA V6’en zijn best betaalbaar, trouwens.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook