2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
mogelijkheden CX V6 automaat
Gepost: 26 oktober 2005 02:54 AM
  [ # 16 ]

OK, hij staat hier:

http://62.95.94.132/gallery/Citroen-Gallery?page=7

Laatste foto…

(al lijkt het wel of dat ze eerder een diesel aan het testen zijn vanwege de zwart geroette achterbumper… Wink

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 26 oktober 2005 03:10 AM
  [ # 17 ]
sans-pareil schreef:

Ach, nooit vergeten dat Henry Ford zijn hoed af deed als er een Alfa langsreed. En Ford is de man van wie Andre de massa produktie heeft afgekeken.

Maar ja, ach… maakt ook verder niet uit. Ik zou zelf alleen een lichte voorkeur hebben voor een blok met kettingen. Mijn eigen afwijking. Dat Renault V6 turbo blok is weer zo’n 90 graden PRV V6. Lastig passen, jammer.

Maar PSA V6’en zijn best betaalbaar, trouwens.

Heb idd ook naar de Reno 25 V6 gekeken, maar dat word erg moeilijk om passend te krijgen denk ik, zoniet onmogelijk in de machinekamer van een CX, je zit met die voortraverse.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 26 oktober 2005 03:12 AM
  [ # 18 ]

Ik zal eens de maten ed van een psa V6 met bak zien te bemachtigen en dan eerst eens globaal meten, mocht dat mogelijkheden bieden zoek ik er een v6 bij en dan kan ik mooi de Pallas sloper die ik heb als proefopstelling gebruiken.

Meer info en maten gewichten ed over mogelijke V6’en is altijd welkom !

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 oktober 2005 03:16 AM
  [ # 19 ]

Die CX’en met PRV V6 zijn dus niet echt CX’en. Dat zijn XM’s die lijken op CX’en. Ik kon me al niet voorstellen hoe die enorme 90 graden V6 er in zou moeten passen. Als je trouwens toch bezig bent, misschien gelijk de PSA V6 uit de C5 pakken als die te vinden is? Dan heb je gelijk 210pk. Het verschil met de 194pk variant is geloof ik dubbele nokkenassen toch?

Een idee is trouwens om eens te kijken of een sloperij zo’n blok heeft liggen ergens om even nauwkeurig te kunnen meten. Heb hier ook wel eens over nagedacht, en mijn conclusie was dat je eigenlijk een mal moet maken van het CX motorruim.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 26 oktober 2005 03:24 AM
  [ # 20 ]

Die cx op de foto is idd gewoon een XM met een cx ‘doos’ eromheen.

Maar goed, ik zal eens even in de buurt rondkijken, in leeuwen hier iets verderop zit renard en citroen/peugeot sloperij de vos.

En ik heb nog een cx staan met lege ‘machinekamer’ dus dat komt goed uit.

Bij mijn weten hebben de latere 194 en 210 pk varianten allebei dubbele bovenliggende nokkenassen en de 12v en 24v uit de eerste xm’s enkele.
Als het mogelijk is word t zeker een later type 24v, maar dat ligt er een beetje aan wat er te krijgen is voo een mooie prijs.

Dus wie er nog ergens een complete V6 met automaat weet voor een schappelijke prijs, meld je !!

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 26 oktober 2005 03:28 AM
  [ # 21 ]

ik denk dat als je het overweegt om het te gaan doen, je het heel rigoreus aan moet pakken, gewoon hele voortrein overzetten van een XM, hoe weet ik ook niet, maar alleen dan schep je ruimte. Aan de andere kant als je de ES9J4 pakt (nieuwe V6 24V) die is een stuk compacter dan de oude PRV motor, dat zal toch ook wel passend gemaakt moeten kunnen worden. Alhoewel, de eerste PRV blokken uit de Volvo, ik meen 2500 cc ook compacter lijken dan de laatste uit de XM.

Voor het “in je opnemen” van zo’n blok, zou ik gewoon eens Bart Ebben bellen, heeft m vast op de plank staan.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 26 oktober 2005 03:30 AM
  [ # 22 ]

dacht idd aan de ES9J4, die leek me voor een V6 nog wel redelijk compact, zal morgen eens wat gaan bellen, ff prijsidee opdoen
die nieuwe 24v is er in de xm, xantia,406 en 605 geweest geloof ik.
De laatste 210 pk variant kan ook, maar zal wel aan de prijs zijn.

Hoe word dan bij zo’n motor de hydrauliek pomp aangedreven ?

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 oktober 2005 01:42 PM
  [ # 23 ]
oldenhage schreef:

Aan de andere kant als je de ES9J4 pakt (nieuwe V6 24V) die is een stuk compacter dan de oude PRV motor, dat zal toch ook wel passend gemaakt moeten kunnen worden.

ik dacht dat het nieuwe XM V6.24 blok groter was.
daarom moest diravi er toch uit bij de XM omdat er geen ruimte meer voor was met de nieuwe V6 motor?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 oktober 2005 02:05 PM
  [ # 24 ]

Dat ligt aan de bak geloof ik, de motor is in iig een stuk compacter. Die automaat bak die aan de PSA V6 is gehangen is ook wel tolerabel, in tegenstelling tot de eerdere.

Een hele voortrein van een XM ofzo overzetten lijkt mij geen fijne oplossing. Dan heb je weer dat geklapper en nare weggedrag van die mcpherson struts. De XM is een heerlijk rijdende auto, maar vergeleken bij de CX gewoon een beetje een prut ding. Dus, ik zou als eis stellen dat het in het bestaande motorruim moet passen (maar da’s maar mijn idee hoor). En die V8 dit in Lotus esprit’s zat zou toch ook moeten passen Smile. Neemt dezelfde ruimte in als de 2.2l viercylinder die ze eerst gebruikte Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 26 oktober 2005 02:58 PM
  [ # 25 ]

Een van de test-exemplaren van de XM hadden een XM onderstel met een CX-koets…...Dus het past wel

De PSA-V6 is met z’n 60 graden hoek ietsje hoger dan de 90-graden PRV-V6 en helt naar mijn gevoel iets naar achteren. Hierdoor mis je een stuk ruimte waar de Diravi-puist op het stuurhuis net in past.

Een nieuw compleet Diravi-stuurhuis voor een XM V6 kost ook een verschrikkelijke berg geld, dat moet je voor de gein eens navragen bij de dealer

De 2,5l PRV blokken stonden altijd in de lengterichting, bij de XM en 605 hebben ze er een balansas moeten toevoegen om hem trillingsvrij te laten lopen. Bij dwarsgeplaatste motoren voel je er meer van dan bij in lengte geplaatste motoren

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 26 oktober 2005 11:38 PM
  [ # 26 ]

De CX koets is ook niet het probleem, het gaat meer om het voorsubframe wat deels in de machinekamer zit.
Dit is een fotootje van de ruimte waar t in moet .

Wat is het grootste probleem eigenlijk met een PRV V6? zijn die in zijn geheel veel groter of is het vooral de hoogte ?
Of zijn die er helemaal niet als 24 klepper, jawel toch ? (200pk?)

Vandaag wat rondgebeld, een EJ9S4 doet zo’n 2500 euro met bak Surprisedops:
Toch wel meer dan ik had gedacht, tres beau heeft wel een xm en een reno 25 V6 staan voor 500-1000 euro, compleet maar das de PRV motor .

Maar t hoeft ook niet stel op sprong, dus heb de tijd.

Iemand met een ‘oude’ of ‘nieuwe’ V6 24v die even globaal de LxBxH op kan/wil meten ?[/img]

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 26 oktober 2005 11:56 PM
  [ # 27 ]

http://www.peugeotclub.org/v6.html

eea aan interessante v6 info

het laatste type 24v is de es9j4s in 210 pk en de 194pk versie is de es9j4 en de oude 24v is de zpj4 en die is inderdad aardig aan de maat Shocked

Ik heb eea bestudeerd en denk dat t heel moeilijk gaat worden, bij een cx zit er een groot diff. wat achter simpel gezegd achter de motor zit en precies onder de voortraverse valt, zodat de aandrijfassen hier weer onder zitten.

Bij een v6 zit dit bijna gelijk aan de achterkant vh blok, wat het dus wel heel erg moeilijk maakt om m te plaatsen of hij moet extreem voorover liggen.

hier een pic van de achterkant van een v6


Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 27 oktober 2005 02:55 AM
  [ # 28 ]

Die PRV V6 is idd voornamelijk heel breed zeg maar. Ik zie hem niet passen tussen het subframe en de radiateur. Omdat de cylinder banken zeg maar dichter bij elkaar staan op de PSA V6 kan ik me voorstellen dat dat wel gaat. Of je de bak dan nog in dat “gat” in het subframe krijgt is een tweede vraag idd. Wellicht dat er wat ruimte te besparen valt met een custom spruitstuk? Als ie een heel eind voorover kan zou het probleem idd opgelost moeten zijn, maar dan kan je oliehuishouding weer een beetje gek gaan doen.

Lastige kwestie Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 27 oktober 2005 03:33 AM
  [ # 29 ]

Mn vader heeft een c5 V6!
Voor het meten valt vast wel wat te regelen!!
Ik zag dat je redelijk in de buurt van Waalwijk woont, hij werkt in Heusden!
Als je intresse hebt om te meten ofzo, laat het dan even horen.

Xsara_Coupe

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2005 04:20 AM
  [ # 30 ]

Ik zag laatst een topic waar een 205 V6 in voorkwam….

Dus dan moet dat toch zeker in een CX passen zou je denken…?

Maar als je het gek bekijkt past die V6 overal in….

...zelfs in een eend!

want:

Een 2cv heeft een 2 cil. blokje.
Een Visa had dat ook. Een Visa blok past dan ook in een eend. De Visa was ook leverbaar met een 1360cc blokje. Dit blok zat ook in de BX die op zijn beurt weer leverbaar was met een 1580cc blok. Dit blok zat bijvoorbeeld ook in de Xantia. De Xantia was weer leverbaar met V6…dus eigenlijk moet een V6 zelfs toch ook in een eend passen… Smile

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook