Nu de pompaskeerring vervangen is, cruise ik weer lekker rond in de BX.
Vandaag eens de BX Club Nederland raamsticker geplaatst op de achterruit van het Bixje —> foto .
454.169 km and counting.
Laatste verbruik: 1 op 19,75
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
Laatste verbruik: 1 op 19,75
Beetje meer dootrappen?
karel schreef:mpostma schreef:Bram schreef:Is toch helemaal niet slecht…..ruim 1 op 17 ?
![]()
Zeker voor een auto met zo’n respectabele km.st.Uch, vooral met die lekkage.
Inderdaad, wat heet “lekkage”; het lijkt meer op brandstofdumping: toont wat er gebeurt als de auto een paar minuten stationair staat te draaien op 1 plek; die plek onder de voorkant is dus diesel, en het grootste deel ervan is donker, een klein plekje is licht en glimt…
Overigens leek er gisteren helemaal niks mis met de krukaspoelie. Gewoon laten zitten, ander riempje wellicht.
Mijn 94er 19TGD heeft (cq lijkt te hebben) overigens wel een krukaspoelie waar wel een rubber laag tussen lijkt te zitten. Ik ben er niet aan gaan peuteren (moest me inhouden) maar het leek er toch wel heel érg sterk op.
Om nog even terug te komen op het dynamo riem verhall van Wouters TZD:
Dat riempje was dus gewoon echt gaar, an de ene kant zat er nog profiel op, aan de andere kant was ie gewoon glad. Daarom wiebelde dat ding zo. Enne….De krukaspoulie had dus wel een rubberen tussen laag…
Test
Nu er wéér heel lichtjes wat diesel lekt uit de pompaskeerring….
Ami 8 Club (1970)
Niet eerst even afwachten wat er gaat gebeuren?
mooi mooi mooi
maarja, nog steeds 16 soupapes
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Hé Wouter, ik mis de TZD in je rijtje onder je naam….
Is ie verkocht???
Las net ergens dat ie inderdaad verkocht is…
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Las net ergens dat ie inderdaad verkocht is…
Ik ook in mijn MSN Window.
staat nog niks over in ‘t ‘aangeboden’ draadje…
CitroenAZU schreef:Hé Wouter, ik mis de TZD in je rijtje onder je naam….
Is ie verkocht???
Sorry voor de late reactie. De afgelopen week/weken heb ik nauwelijks tijd gehad voor het updaten van de diverse topics. Bij deze dan maar even.
De DG-DD-22 is verkocht aan een jongen, die in Groningen woont en in Beilen werkt. Daar is nu mijn BX te wonderen.
Op woensdag 19 april is de BX opgehaald, en zaterdag 22 april ben ik met Thijs van de Bles richting Drenthe gegaan om daar nog het zwarte dashboard in te bouwen.
De TZD had een volledig grijs interieur toen ik ‘m kocht. Dat heb ik al heel snel vervangen door een volledig zwart GTI-interieur. Echter, ik had geen tijd meer voor het dashboard. Dat lag klaar en heb ik met de BX meegegeven, met de belofte dat ik ‘t er wel ff in zou zetten.
Zo gezegd zo gedaan. Op 22 april ben ik dus met de Digit naar het noorden afgereisd. Eerst langs Thijs om een GTI weg te brengen. Daarna naar Gasselternijveen gereden om daar aan de TZD te klussen.
De gehele klus was gedaan in 2½ uur tijd.
Hier staat de TZD klaar om ontdaan te worden van het oude grijze dash:
—> foto 1
—> foto 2
Close-upje: —>foto 3
Na een kwartiertje ligt het dashboard al los: —> foto 4
En hier is het dash weg: —> foto 5
Hier is meteen het doosje gevonden van het alarm/startonderbreker: —> foto 6
Jelmer (nieuwe eigenaar) en Thijs zijn hier aan het kijken of het mogelijk is de bedrading van het alarm uit de kabelboom te demonteren:
—> foto 7
—> foto 8
Dit bleek helaas niet mogelijk, dus zit alles nu nog steeds zoals het zat.
Het zwarte dash zit erin: —> foto 9
Klaaaaaar!!!! —> foto 10
De TZD heb ik verkocht bij km-stand 455.635, wat betekent dat ik er 22.155 km mee heb gereden in 5 maanden tijd (144,8 km per dag gemiddeld).
Fijn om zo’n mooie TZD te hebben gehad, maar ik ga nu weer door met de BX waar ik echt veeeel meer mee heb, namelijk de Digit.
Ami 8 Club (1970)
Wat een klus is dat zeg….zo’n dashbord uitbouwen.
Maar wel mooi, zo’n zwart dashbord…nu heb ik in de TZD-turbo weer een grijze i.p.v. zwarte zoals in de 1.9 TZI ...maar ja, je hebt niks te kiezen…ook niet qua kleur auto.
Ga zo direct maar weer even het stuur *ver-Brammen*...want de koper van mijn TZI wilde dat GTI-stuur er graag bij hebben en een zwart GTI-stuur staat ook niet zo fraai natuurlijk op een grijs dash.
Wouter…moet dit draadje nu op slot…of wil je hem nog even openhouden ?
Wel grappig als ik je openingsbijdrage lees (12 nov. 05) van dit draadje :
XBXG schreef:Hallo allemaal,
Nu Bram overgestapt is van diesel naar benzine, ga ik juist het omgekeerde doen. Iets wat ik al veel eerder had moeten doen vanwege de vele kms die ik per jaar rijd.
Laat ‘m nog maar even open Bram.
Op slot kan wel als we niks meer te melden hebben.
Bram, als jij een zwart interieur vindt, bouw ik het voor je in.
Ami 8 Club (1970)
XBXG schreef:Laat ‘m nog maar even open Bram.
![]()
Op slot kan wel als we niks meer te melden hebben.Bram, als jij een zwart interieur vindt, bouw ik het voor je in.
![]()
Als de collega-mods er geen bezwaar tegen hebben, vind ik het prima hoor.
De regel is immers, dat als de Citroen verkocht is…het draadje op slot gaat.
Maar ik zal m’n best voor je doen.
En v.w.b. het dash…..dank voor je aanbod, ik houd het in de gaten.
Klopt, echter is het topic in het te koop gedeelte al gesloten (door mij) dus van mij mag dit topic openblijven.
Ex BX 16v, Ex AX GTI