3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Wat voor type cx
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 05 december 2005 11:19 PM
  [ # 31 ]

vind ik eigenlijk ook niks lpg met die hete verbranding enzo ,gewoon diesel of benzine, denk toch dat het een type 2 benzine gaat worden en dan gti T2, gt of een prestige ( T2 )

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 05 december 2005 11:20 PM
  [ # 32 ]

civir (ofzo) in den haag schijnt daar wel verstand van te hebben.
die krijgt zelfs de 2500 GTi’s netjes op LPG

als er zulke dingen wordt geroepen weet ik al genoeg ,geen lpg dus Smile

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 december 2005 11:20 PM
  [ # 33 ]
xm'metje schreef:

vind ik eigenlijk ook niks lpg met die hete verbranding enzo ,gewoon diesel of benzine, denk toch dat het een type 2 benzine gaat worden en dan gti T2, gt of een prestige ( T2 )

ok maar de gewone gti kan wel op lpg maar de turbo niet als het goed is

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 05 december 2005 11:24 PM
  [ # 34 ]

kijk nou komen we ergens ! heb weer at geleerd vanavond Wink  ga nog effe voor de buis en zie ik morgen wel weer alvast bedankt !

Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 05 december 2005 11:47 PM
  [ # 35 ]

Als je nog steeds een serie 2 met automaat zoekt moet je je wel bedenken dat het een drietraps is. Dus die maakt met 140 km/u nogal wat herrie.  Rolling Eyes

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 december 2005 11:48 PM
  [ # 36 ]
MSL schreef:

Als je nog steeds een serie 2 met automaat zoekt moet je je wel bedenken dat het een drietraps is. Dus die maakt met 140 km/u nogal wat herrie.  Rolling Eyes

zijn er helemaal geen 4 trap aut geleverd Confused

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 06 december 2005 01:00 AM
  [ # 37 ]

ik dacht dat het 4 traps was, maar maakt ie alleen bij hogere snelheden herrie of ie is het bij lagere snelheden ook aanwezig?

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 december 2005 01:24 AM
  [ # 38 ]

een vriend van me heeft de afgelopen 8 a 9 jr rond gereden in een CX 2500 Turbo diesel II.
ruim 140,000 km ermee weggereden, en wat ik van hem begreep was het prijs per km normaal.
dwz laag te noemen.
ik zal hem binnenkort nog eens vragen hoeveel het eigenlijk was, is me ontschoten maar ik vond het erg meevallen.gezien de verhalen dat de CX pittig in het onderhoud is.
zn verbruik is 1 op 15 gemiddeld.

hij is zo verknocht aan die schuit dat ik laatst heel de motor heb gereviseerd.
en dat bleef niet bepert tot wat keerringen oid.
maar zuigers zuigerveren lagerschalen enz enz, kmst was 380 000.

tja, mischien is dat voor jou een idee, een 2500TDtype II

groetjes :wupke Wink

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 06 december 2005 01:55 AM
  [ # 39 ]

Lees eerst dit draadje maar eens:
 
De techniek schrijdt voort. De ervaringen zijn super op LPG met 2400/2500 injectie modellen. Zit er zelf ook hard aan te denken.

xm'metje schreef:

civir (ofzo) in den haag schijnt daar wel verstand van te hebben.
die krijgt zelfs de 2500 GTi’s netjes op LPG

als er zulke dingen wordt geroepen weet ik al genoeg ,geen lpg dus Smile

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2005 11:40 AM
  [ # 40 ]
Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 06 december 2005 11:41 AM
  [ # 41 ]
arjan_verkade schreef:

 

mooi verhaal om even te lezen roy Wink

klopt Very Happy

Profiel  
 
MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 25-09-2004

Gepost: 06 december 2005 03:05 PM
  [ # 42 ]

de Dolfmoon-site is i.d.d. verplichte kost voor iedereen die een TRD Turbo 2 wil kopen.  Smile

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 december 2005 03:44 PM
  [ # 43 ]

Hmmm, LPG en de CX. Ik heb begrepen dat de 2400i motor het goed doet met een moderne LPi installatie. De 2500 Gti en Gti T (2) motoren hebben echter een volstrekt ondoorgrondelijk ontstekingssysteem, en zover ik kan achterhalen is er geen manier om er aan te klooien, en het ding gaat er niet vanuit dat je er LPG in stopt. Op zich zou turbo + lpg op papier een mooie oplossing moeten zijn. LPG is hoger octaan dus meer turbodruk en/of ontsteking vervroegen… alleen dat laatste gaat dus niet met een thomson AEI zoals er op de 2500 benzines zit. Als ik het goed begrijp laat LPI zich aansturen door de fabrieksinjectie, en da’s hartstikke mooi, maar het doet dus niks met het ontstekingstijdstip, en vooral bij een turbo luisteren dit soort dingen gewoon wat nauwer voor lekker lopen. Denk niet dat het niet (veilig) gaat, maar is gewoon niet ideaal tenzij je er een aftermarket programeerbare injectie/onsteking in gaat hangen die lost spark ontsteking aankan. Op de 2500 non-turbo gaat het misschien allemaal wel prima hoor, heb ik geen idee van, maar ook daar lijkt het mij dat het nog beter kan als iets met de onsteking kan. Overigens ben ik ook al wat geld opzij aan het leggen voor LPi in de bruine Gti, daar zal het ongetwijfeld uitstekend gaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 06 december 2005 09:26 PM
  [ # 44 ]

wat alweer een reacties ,alvast bedankt voor alle tips ! Wink  ga nu eerst even alle linkjes bij langs..

Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 06 december 2005 09:37 PM
  [ # 45 ]
arjan_verkade schreef:

 

mooi verhaal om even te lezen roy Wink

zeker een mooi verhaal ! wel lang Rolling Eyes  heb de site even onder mijn favorieten thuisgebracht Wink  en die maagdelijk mooie witte cx.. denk dat er een grote kans is dat die van mij ook wit word, maar jah dat weet je nooit.

denk dat ik zowiezo het lpg verhaal laat varen, of de 2500 diesel of een gti automaat of een prestige automaat

Groet Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook