Serge heeft het inderdaad extreem goed voor elkaar. Ik deed het voor mn studentenhuis gewoon op straat, er werd daar vaker wel dan niet gesleuteld, werd er best veel gemorst, dus dat was heel normaal. Nu woon ik in een relatief chique stukje van Den Haag en kan het niet zo makkelijk meer, ik moet dus ook een mooie plek vinden.
Beginnersangst is logisch en had ik ook. Ik ben begonnen met een dynamo wissel, die zit maar met 2 bouten vast en kon niet moeilijk zijn. Gewoon steeds een stukje verder. En, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, met de HAYNES erbij durf je in eens veel meer!
nog 1 keertje dan;
En nu sleutelen met die hap!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
De vader van m´n vriendin is lid van een hobbygarage, maar die zit in Drachten. Is een beetje ver… Zoiets zou in de buurt van Den Haag-Leiden ook moeten bestaan toch? Ga wel eens even googelen.
En ik ga eerst maar eens wat prutsen aan m’n V6!
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Das wel een goede malle pietje. Ik zit ook steeds met het punt, kan het wel maar geen gereedschap… of dat wat ik wil kan niet voor de deur.
Woon hier zelf nu in een wijk waar je niet ff het huis in kunt lopen en je spullen met een gerust hart kunt laten liggen. Bij m’n ouders willen ze ook niet alles voor de deur zien gebeuren…
Maar dat gereedschap is wel het rottigste. Als je dat dan koopt kun je net zo goed naar de garage gaan om hette laten doen…
Heb nu dus ff zitten zoeken naar een hobby garage en gevonden…
Voor 165 euro kunnen beschikken over een droge, verlichte van gemakken voorziene werkplek…
Stond hier in de straat eens wat te prutsen aan m´n Xantia, volgens mij winterbanden omruilen voor zomerbanden. Kreeg gelijk al van een straatgenoot opmerkingen…
Had ASK al wel gezien, ziet er goed uit. Maar liefst nog iets dichterbij!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om weer eens terug te keren bij het onderhoudsverhaal;
Vandaag de XM 2.0 16v weer eens onderhanden genomen en van een aantal nieuwe onderdelen voorzien!
Nieuwe distributieriem, en alle spanrollen, ca. 80 E voor de complete set
Waterpomp, noodgedwongen bij de dealer in culemborg moeten halen, 80 E… wel vriendelijke mensen daar
Stabilisatorstangetje rechts voor, 25 E, en een nieuwe multiriem, 10E
Totaal 2 uurtjes werk, en ze kan weer 120.000 km. Tot nu toe vallen de kosten best mee voor een auto met 325.000 km…..
Al eerder de koppeling vervangen, dat was een dag vechten.
en de achterste hoogteregelaar, dat was pas echt erg!!
Toch ben ik van mening dat XM rijden voordelig kan!
Als je maar ZELF wilt klussen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Vandaag de XM naar de garage gebracht voor APK
en wat onderhoud (oa distributieriem).
Ik fiets terug naar huis. En ik zie opeens ergens bij een boerderij
een SM buiten staan. Ik denk, die ga ik bekijken.
Het ergste wat me kan overkomen is een hond die op me afkomt.
Blijken er in die schuur nog 3 SM’s te staan.
Heerlijk even gebabbeld met de eigenaren. Van een van
de eigenaren had ik ooit een lederen XM interieur gekocht.
We waren beiden verbaast elkaar te zien.
Heel apart, heel grappig.
Wel een zware fietstocht verder.
Volgende week meer info over de schade (financieel) die ik
moet betalen voor het garage werk.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
2 fuseekogels; €40
Nu alleen nog zo’n speciale sleutel om ze mee los en vast te draaien (losdraaien zou nog wel kunnen met een steenbeitel vermoed ik, maar dan moeten die nieuwe nog wel steeds vast). Heeft iemand hier er misschien 1 te leen, of een goed idee om dit anders te doen?
Animal triste post coitum
malle pietje schreef:En ziet u het verschil tussen beide bovenstaande berichten? Het zwarte gat wordt enkel veroorzaakt door een BV die de werkzaamheden voor u verricht!
Met andere woorden, doe het zelf en reken uit die winst!
Helemaal mee eens, maar sommige dingen laat ik toch liever doen.
Bij mijn XM zitten rekeningen ter waarde van 18000 euro sinds 96.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
@XMTurboCT
Wat is een halfautomaat?
O da´s een XM waarvan de automaat het soms wel en soms niet doet en je dus met de hand mag schakelen. Maw 1tje die revisie behoeft (is de vorige XM automaat van Roy). Nu nog even sparen….
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zou je wat foto’s van je XMs kunnen maken?
Dat wil ik best doen, zit alleen nu op enkele duizenden km’s van mijn xm’s… Volgende maand komen we terug en dan kan ik de break ophalen. Staat nu bij garage ivm nieuwe voorruit en wat spuitwerk… En dan komen er zeker foto’s!!!
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zit je nu in Darfur?
EDIT: Oh nee, ik zie dat Juba in het zuiden ligt.
Hoe zou het eigenlijk zijn om met een XM op de wegen van Sudan rond te rijden? :
:
Rijden er wel Citroëns rond daar?
Je ziet hier heel weinig Franse auto’s. Er rijdt hier een Peugeot 404 als ‘omroepwagen’ rond en een 505 Break. En ik heb een tijdje geleden vaak een mooie verlaagde 406 sedan gezien. Maar die was denk ik niet zo handig hier met alle gaten in de weg. Verder is het allemaal Japans, Hi Ace busjes, Landcruisers, Patrols, Pajero’s.
Ik ben ook wel benieuwd of Citroens de wegen hier zouden overleven. Heel veel stof, enorme gaten in het wegdek. Zou hier ook niet durven rijden met m’n xm, de gemiddelde soedanees rijdt alsof hij het liefst vandaag nog verongelukt. Ze doen hier regelmatig elandtesten met de nieuwste Toyota pickup. Blijkbaar kunnen die prima over de kop slaan. Dan zetten ze m gewoon weer op de wielen om vervolgens lekker verder te rijden.
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!