3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Dashboard verlichting
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7354

- SM 2.7 carb
Gepost: 09 december 2006 02:32 AM
  [ # 31 ]
gerardeux schreef:

dat dat dunne plastic kapje smelt.

hoe lang heb jij je kofferdeksel openstaan.  Shocked

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 09 december 2006 02:50 AM
  [ # 32 ]
gerardeux schreef:

Ledjes hebben toch wel voordelen hoor. Ze gaan vele malen langer mee, gebruiken minder stroom en geven meer licht en minder warmte (en zijn duurder in aangschaf). Kan bijvoorbeeld handig zijn voor onder dat superdonkerblauwe glaasje van het groot licht. Ik zou zelf wel altijd gewoon witte ledjes gebruiken en de oude groene doorzichtige kapjes gebruiken die al in het dashboard zitten. Ik heb er nu eigenlijk alleen een zitten in het dashboardkastlichtje en ben van plan de kofferbakverlichting hiermee te upgraden dan heb je namelijk wel licht zonder dat dat dunne plastic kapje smelt.

Hoort de verlichting van het dashboard dan groen te zijn? Bij mij is het een wit licht denk ik…

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 09 december 2006 09:41 AM
  [ # 33 ]
cocico schreef:
gerardeux schreef:

Ledjes hebben toch wel voordelen hoor. Ze gaan vele malen langer mee, gebruiken minder stroom en geven meer licht en minder warmte (en zijn duurder in aangschaf). Kan bijvoorbeeld handig zijn voor onder dat superdonkerblauwe glaasje van het groot licht. Ik zou zelf wel altijd gewoon witte ledjes gebruiken en de oude groene doorzichtige kapjes gebruiken die al in het dashboard zitten. Ik heb er nu eigenlijk alleen een zitten in het dashboardkastlichtje en ben van plan de kofferbakverlichting hiermee te upgraden dan heb je namelijk wel licht zonder dat dat dunne plastic kapje smelt.

Hoort de verlichting van het dashboard dan groen te zijn? Bij mij is het een wit licht denk ik…

inderdaad wit normaal! maar als ik er ledjes in zou zetten ,dan groene Laughing

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 318

Gepost: 11 december 2006 12:13 PM
  [ # 34 ]

Citroen 23,
Ik geef toe dat als je je aan de originele wattages houdt dat er dan niks mis kan gaan, maar dan heb je wel een beetje weinig licht. Ik heb er ooit een meen ik BX binnenverlichtingslampje in gedaan met een hoger wattage maar ik had al snel een bruine plek in het plasticje, dus snel weer omgewisseld. Geen idee wat ik verder uitgespookt heb om dat voor elkaar te krijgen.

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 december 2006 12:32 PM
  [ # 35 ]

Bloopert,
Ik weet niet wat “hoort” of “normaal” is maar op mijn originele Nederlandse Pallas uit 73 is alle dashboardverlichting zo groen als een UFO vol marsmannetjes. Ik heb al die kapjes in mijn handen gehad tijdens de restauratie en ik kan je verzekeren dat ze origineel zijn. Er zit er een voor de verlichting van het ventilatie/verwarmingspaneel eentje bij de sigarettenaansteker, de klokken zijn groen verlicht, ik heb dat niet verder bekeken en er zit een enigszins belachelijk groot groen armatuur (+/- 12cm) midden op de motortunnel diep onder het dasboard voor het verlichten van de al eerder genoemde marsmannetjes en eventuele kieren

Profiel  

struiK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105

- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
Gepost: 11 december 2006 01:03 PM
  [ # 36 ]

Gerardeux, uw post is klinkklare onzin. daar je vertrekt van totaal verkeerde premisses.
Het is niet zeker dat marsmannetjes groen zijn. Volgens de laatste berichten gaat het eerder om oranje rode levensvormen. Of het nu mannetjes of vrouwtjes zijn kon de NASA nog niet met zekerheid besvesitgen.

Naar verluidt was er in de jaren vijftig en verhoogde waarneming van UFO’s, Groenverlichte zwevende vehikels werden zowat overal waargenomen. Vooral in de jaren na 1955 bereikten de waarnemingen een piek. Maar het blijft bijzonder twijfelachtig of deze waarnemingen serieus dienen genomen te worden. Verschillende wetenschappers wijten de groene schijn van deze objecten aan een verhoogde perceptie van het noorderlicht. Zekerheid bestaat in deze echter niet. 

Vriendelijke groeten

uw dienaar

KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar

Profiel  

gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 december 2006 02:44 PM
  [ # 37 ]

Den Puit,
De wegen van Citroën zijn ondoorgrondelijk, maar dat zij hulp gehad hebben van een hogere intelligentie bij het bedenken van het oranje rode dan wel groene systeem, zoveel is mij zeker.
Een vriendelijke groet.

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 08 november 2007 11:01 AM
  [ # 38 ]

bij het verlichten van het instrumentenpaneel in mijn DS brand er alleen verlichting achter de kilometer teller, (ook erg zwak, misschien ook maar even kijken bij de dimmer) maar wat ik mijn afvroeg is dit normaal of hoort er ook achter de toerenteller licht te branden?

(ben beginnend DS rijder)

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 november 2007 11:44 AM
  [ # 39 ]

Achter de tellers brandt er niks: Er zit een lampje op 1/3 en op 2/3 van de breedte van de klokkenwinkel (dus tussen de grote cirkel met controlelampjes en de snelheidsmeter EN tussen de snelheidsmeter en de toerenteller). Waarschijnlijk is laatstgenoemde lampje kapot.

Citroen!

Profiel  

lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 739

Gepost: 08 november 2007 01:45 PM
  [ # 40 ]
DriverD schreef:

Achter de tellers brandt er niks: Er zit een lampje op 1/3 en op 2/3 van de breedte van de klokkenwinkel (dus tussen de grote cirkel met controlelampjes en de snelheidsmeter EN tussen de snelheidsmeter en de toerenteller). Waarschijnlijk is laatstgenoemde lampje kapot.

bedankt!

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 08 november 2007 04:45 PM
  [ # 41 ]

Bij een DS Pallas zit er een groene kunststof kap, met daaronder een lampje, achter de asbak. Deze dient puur om de asbak in het donker te kunnen vinden. Ook leuk als het lampje daarin kapot is, ben je ff bezig…...
Daarnaast heeft een Pallas een lampje (wit) naast de sigaren aansteker, en een lampje (met klein groen kapje) bij de handels van de verwarming/luchtverdeling.
De kabel die het contactslot verlicht is een echte glasvezelkabel en komt van het linker lampje van de instrumentenverlichting.
Om je contactslot in het donker te vinden moet je dus ff je stadslicht aanzetten. Cool

Citroen!

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 08 november 2007 11:40 PM
  [ # 42 ]
furriegurrie schreef:

De dashboardverlichting doet het weer. Eerst even getest met een draad vanaf de accu. Als deze op 1 van de polen van de potmeter aangesloten wordt gaat inderdaad de verlichtig weer branden. Even getest welke van de 2 aansluitingen ik moest hebben (de potmeter/dimmer moet het natuurlijk wel doen) en vervolgens het stekkertje van de dimlichtingschakelaar gezocht. Die met een draadje aan de potmeter verbonden en voila, ca marche…..
Blijft vreemd dat er opeens geen spanning meer op het orginele draadje staat….de meeste bedrading had ik namelijk al eens vervangen. Helaas is de draad niet goed te volgen, hij gaat al vlot de kabelboom in.
Bedankt voor de hulp en wellicht tot de 8ste in Ede!

Furrie

Je bent niet helemaal duidelijk hoe het nu definitief is opgelost Surprised
Zorg dat er tussen stroomgebruiker (lees verlichting) en accu altijd een zekering zit. Je kunt bij automaterialenhandelaren snoerzekeringen krijgen. Zonder zekering = gevaar dat je DS afbrandt….

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

dbnunumete
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

- (Grand) C4 Picasso Business
Gepost: 12 november 2007 02:33 PM
  [ # 43 ]

ter info

Ik bied nieuwe tellerunit glaasje aan op marktplaats ter vervanging van de oude verweerde.

Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7354

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 november 2007 08:00 PM
  [ # 44 ]
dbnunumete schreef:

ter info

Ik bied nieuwe tellerunit glaasje aan op marktplaats ter vervanging van de oude verweerde.

ah; dat ben jij dus. wou net een link plaatsen.

link glaasjes klokunit DS

Wacht nog fff tot je ook de oranje hebt Wink
ziet er Cool uit.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 17 november 2007 09:32 PM
  [ # 45 ]

De link op marktplaats werkt inmiddels niet meer, ook als ik zoek op dashboard DS krijg ik niets.
Bij deze dbnunumete, je hebt een PB !

Groetjes, Bart

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook