2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Hoe bakolie verversen van XM (V6) Automaat
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 18 juni 2006 03:55 PM
  [ # 16 ]

In de 4HP18 kan je ook ATF3 kieperen, iets andere basis en schakeld soepeler

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 18 juni 2006 11:30 PM
  [ # 17 ]

Gisteren de XM verse bakolie (ATF3 inderdaad) gegeven. De truc van Wuppo werkt inderdaad: na 5 sec in de P-stand komt er gewoon nog 0.5l extra uit.

Echter: GEEN magneetje in het dekseltje, het filter of de olie zelf te vinden Crying or Very sad  Heeft iemand zoiets nog liggen, of is dat nog gewoon 1-2-3 via de dealer te krijgen? Zelfde vraag voor de o-ring, de Heuts automaterialenzaak had er nog nooit van gehoord dat je die vervangt. Zucht…

Door de ontluchting netjes 3 liter erin gedaan. Maar die nieuwe vloeistof is zo dun, dat ik peilen nagenoeg onmogelijk vind - het spul lijkt (zeker warm) gewoon nergens aan de peilstok te willen plakken. Of ben ik de enige hiermee en zat er (zit er nu) gewoon veeeeel te weinig olie in de bak als je dat niet heel duidelijk kunt zien?

Greetz,
Rogier (die het wel een leuk klusje vond om uit te proberen)

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 juni 2006 02:03 AM
  [ # 18 ]

Tot welk bouwjaar/model werd die “beruchte” bak toegepast?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 23 juni 2006 12:48 PM
  [ # 19 ]
JanSr schreef:

Tot welk bouwjaar/model werd die “beruchte” bak toegepast?

Lees dit topic van begin tot het eind !

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 23 juni 2006 06:32 PM
  [ # 20 ]

Sander ,

Welke ATF wordt er dan precies gebruikt in de 4HP 20 bak ?
ATF 3 ?

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 25 juni 2006 02:38 PM
  [ # 21 ]

Dit is geen ATF 2 of 3. Het is speciale ATF van ESSO. Deze is alleen geschikt voor de 4HP20 en de AL4.

Kun je bestellen via de dealer.

In geen geval ATF2 of 3 toepassen ! Dan kun je er voor 2000 euro gelijk een revisie bijkopen.

Het is ESSO LT 71141

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 29 juni 2006 02:35 AM
  [ # 22 ]

Een 2.0i 16v heeft altijd de 4HP18 automaat. De 4HP20 zit alleen in de V6 24v automaat van na juni 1997.

Deze 4HP18 mag dus met ATF2D of ATF3 worden gevuld. Total Fluide ATX is ATF2D.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 juni 2008 02:34 PM
  [ # 23 ]

Niet om lullig te doen maar 2 posts hierboven zeg je dat er geen atf3 in mag? en nu wel?

(ik moet ook nog de bakolie doen vandaar dat ik het even check)
EDIT: ik ben een rund ik las het verkeerd sorry Wink

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 13 juni 2008 03:04 PM
  [ # 24 ]

je was “in de olie” toen je het las?  Wink

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 13 juni 2008 03:06 PM
  [ # 25 ]

*proest*  Very Happy

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 13 juni 2008 06:06 PM
  [ # 26 ]

Je leest het verkeerd, Bart.  Laughing

Sander zegt dat er in de 4HP20 geen ATF2 of 3 mag.

In zijn volgende post zegt ie dat er in de 4HP18 ATF2D of ATF3 mag.

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 14 juni 2008 01:08 AM
  [ # 27 ]

Een 2.0i 16v heeft altijd de 4HP18 automaat. De 4HP20 zit alleen in de V6 24v automaat van na juni 1997.

Niet waar hoor, ik heb hier een 2.0i 16v break staan en die heeft een AL4 bak en daar moet dus de speciale olie in Smile
Overigens kan je heel makkelijk herkennen of je zo’n bak hebt aan de sportstand en sneeuwstandschakelaar naast je pook, als je die hebt heb je een 4HP20 of AL4 bak.
Heb je zo’n bak en heb je er ATF3 ingestopt moet je de bak echt helemaal schoon (laten) spoelen en er de goede olie instoppen anders gaat het echt serieus stuk.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 juni 2008 01:17 PM
  [ # 28 ]

Een 2.0i 16v met een 4hp20 bak?
Dat is wel heel bijzonder.  Shocked

Of vergis ik mij…..?  Confused

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 14 juni 2008 01:32 PM
  [ # 29 ]

Is dat een import auto oid? Nooit geweten dat die bestond… Is het niet een V6 met twee bougietjes minder?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 14 juni 2008 10:45 PM
  [ # 30 ]
Chevron schreef:

Niet waar hoor, ik heb hier een 2.0i 16v break staan en die heeft een AL4 bak en daar moet dus de speciale olie in Smile

Die wagen heeft zeker een xantia-jasje aan

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook