3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
AX 1.0E 05/87 aangeschaft.
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 27 november 2006 01:36 AM
  [ # 31 ]

Je kan er nog een sportdemper onder leggen, dan wordt dat nog een beetje versterkt Razz

Maar waarom is dat een rare eigenschap?
Ik zit van dat ‘BopBopBopbopbopbop’ bij gas los altijd zwaar te genieten.

Maaarrr, dan is waarschijnlijk de uitlaat voorin niet helemaal luchtdicht.
En bij carbjes heb je wat vaker onverbrande benzine in de uitlaat…. Wink

Groet, Rogier

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 27 november 2006 09:20 AM
  [ # 32 ]

Mmm….xal eens kijken.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 november 2006 11:59 PM
  [ # 33 ]

vacuumvervroeging kan je testen door het slangetje eraf te halen

knallen in de uitlaat heeft mijn 1.4 ook, alles is dicht en goed afgesteld
nu ja bij mij is het meer roffelen dan echt knallen

je kan ook eens proberen om de carb af te stellen met de regelschroef aan de voet van de carb, ik zou beginnen met de schroef dicht te draaien, beetje bij beetje
als je het gas bruut open gooit moet hij volgen
ga dan wat snelweg rijden, uitlaat mag daarna niet zwart zien (teveel benzine)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 28 november 2006 02:46 PM
  [ # 34 ]

Denk zelf ook dat het een CO-verhaal is,daar heb ik hem nog niet op getest.
Ik heb de sloopcarb schoongemaakt en doorgeblazen en er zó opgezet,zonder de CO af te stellen.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 04 december 2006 08:41 PM
  [ # 35 ]

UPDATE-JE:

ik zit nu nèt onder een kwart tank met 376 kilometertjes…niet slecht!
De dip blijft een beetje,maar dat wordt een stuk minder wanneer de motor goed op temperatuur is.

@Paso: “schroef aan de voet van de carb” ; aan welke kant?
Links (vanuit voorkant gezien) onder de gasschuif zit een schroef voor stationair,rechts zit de CO.
Verder kan ik aan de voet van de carb geen schroef ontwaren…

Karretje loopt goed,ik heb er maar efkes nieuwe voorbandjes op laten gooien (waren bietsjie kaal).
Verder hoor ik wat gerammel in’t vooronder bij een bocht naar links -> aandrijfassen?
Zal de wereld wel niet kosten -> 35 euri op de sloop leerde navraag,maar met inruil oude as (?,wat moeten zij daar nu weer mee?..)
Voorlopig rijden,de ID verdwijnt de garage in voor een cosmetische opknapbeurt.
In het voorjaar doen we de wisseltruc en knap ik de AX naar behoren op.

Oh ja; na checken van het ORGA-nummer blijkt mijn ‘Pino’ op 16-03-‘87 geproduceerd te zijn…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 04 december 2006 11:44 PM
  [ # 36 ]

vooraan links op de hoek (links is bestuurderszijde), schroefje zit naast watertube (slip voor de schroevendraaier staat excentrisch)

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 december 2006 02:49 PM
  [ # 37 ]

Ah,je bedoelt de CO-stelschroef.
Zoals je al hebt kunnen lezen heb ik deze nog niet verdraaid,ik heb namelijk niet de beschikking over CO-apparatuur.
Is er een globale afstelling,zoiets als 2-2,5 slag open (720-900 graden)?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 05 december 2006 09:05 PM
  [ # 38 ]

ik heb ook geen CO meter, maar doe het gewoon op gevoel

ik probeer steeds eerst met de schroef in te draaien (je wil hem zo zuinig mogelijk hebben), kan zijn dat je het stationair even iets hoger moet schroeven
beetje schroeven en dan de carb vol open gooien, de motor moet direct en zonder haperen volgen, doe het met kleine verdraaiingen per keer
als je denkt dat hij goed volgt schroef dan het stationair op ongeveer 800 rpm (kan ook op gevoel, zorg gewoon dat hij niet te snel draait)
doe nu nog een paar keer de test met hem open te gooien

als hij nu stationair draait mag hij niet gelijk in toeren blijven, motor gaat telkens zo een 50 rpm op en neer zweven, dan staat je CO haast zeker goed

als je een beetje een goede neus hebt kan je ook ruiken of de CO goed staat (mag niet ruiken naar eentje dat op choke staat de draaien)

ik heb m’n C15 ook zo geregeld en bij de garage even laten testen voor ik naar de technische controle ging, bleek goed te staan en moest niets betalen Laughing

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 november 2013 05:09 PM
  [ # 39 ]

Oude thread, maar steeds on-date:

‘Pino’ leeft nog steeds, inmiddels dik 170K op de klok en we gaan gewoon door.
AX-en worden nu toch echt een schaars straatbeeld…

Mijn CX (‘Maya’) is gedoneerd aan het clubmagazijn; sinds ze afgelopen maart total loss gereden werd (motorrijder achterin) was ze gedoemd tot het donorbestaan.
Adieu ma cherie,dat je mag doorleven in andere CX-en..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook