5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Nu breekt mijn klomp, betalen voor een proefrit
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 juli 2006 09:29 PM
  [ # 61 ]

vind dat er af en toe goed moeilijk wordt gedaan wat betreft verzekering enz is gewoon de persoon die de proefrit maakt aansprakelijk via de dealer en daar moet die ook voor tekenen

vind dat citroen flink langs zijn dealer heen werken bij citroen ned zeggen ze steeds proefrit geen probleem en als ik dan de dealer heb dan kan het niet omdat ik a te jong ben b de auto toch waarschijnelijk niet kan betalen ik vind dat citroen eerst maar een wat zaken moet gaan regelen voor ze zoiets opzetten

somige dealer maken ook wel eens een proefrit in een auto van een klant Wink

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 juli 2006 09:31 PM
  [ # 62 ]

Re: Proefritje

mpostma schreef:

Als je absoluut niet van plan bent zaken te doen (in de ruimste zin van het woord) met de Citroen dealer, kun je je ook afvragen waarom de dealer je dan een proefrit aan zou moeten of willen bieden.

Voor mij staat een proefrit wel los van ‘handelen’. Ik wil in alle gevallen eerst weten waar het om gaat voordat ik ‘handel’ en dat heeft niks (of iig toch in mindere mate) te maken met vertrouwen, alswel het inwinnen van info. Wat dat betreft kan ik, als het om een nieuwe auto gaat, wel een stuk meekomen in het eerste gedeelte van de reactie van CITROENIST TOT IN DE KIST.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2006 09:31 PM
  [ # 63 ]

Hier ben ik het wel mee eens…

eerst mensen overhalen met grote en dure reclame campagne’s en a;s je dan eindelijk bereid bent om een stuk te gaan rijden mag je lappen…

Stel dan iets in van een borg bedrag ofzo, dat schrikt ook al een hoop mensen af…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 juli 2006 09:33 PM
  [ # 64 ]
Simpele Ziel schreef:

Hier ben ik het wel mee eens…

eerst mensen overhalen met grote en dure reclame campagne’s en a;s je dan eindelijk bereid bent om een stuk te gaan rijden mag je lappen…

Stel dan iets in van een borg bedrag ofzo, dat schrikt ook al een hoop mensen af…

waarom borg instellen zoiets is er al als je een proefrit neemt moet je tekenen voor de auto en een kopie van het rijbewijs dat als er iets gebeurt je een eigen risco heb enz moet betalen

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2006 09:37 PM
  [ # 65 ]

Zie laatste post Oldenhage,  autobedrijf wordt toch aansprakelijk gesteld..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 juli 2006 09:41 PM
  [ # 66 ]
Simpele Ziel schreef:

Zie laatste post Oldenhage,  autobedrijf wordt toch aansprakelijk gesteld..

ik ken de inhoud van die zaak niet maar het lijkt me toch als die jongen zulke dingen doet dat je hem aansprakelijk stelt maar om eerlijk te zijn is het ook een kwestie van vertouwen tussen dealer en klant
maar zoals ik al zei ik denk dat citroen ned de zaken eens op orde moet gaan maken

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2006 09:57 PM
  [ # 67 ]

Niet de klant, maar de dealer in die kwestie is aansprakelijk gesteld. En aangezien die dealer verzekerd is, moet de verzekeringsmaatschappij betalen. Deze kan op zijn beurt weer eisen aan de dealer stellen en wanneer de dealer die eisen niet inwilligt dan kan de verzekeringsmaatschappij besluiten de verzekering stop te zetten.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 juli 2006 09:59 PM
  [ # 68 ]
Lelijke Eend schreef:

Niet de klant, maar de dealer in die kwestie is aansprakelijk gesteld. En aangezien die dealer verzekerd is, moet de verzekeringsmaatschappij betalen. Deze kan op zijn beurt weer eisen aan de dealer stellen en wanneer de dealer die eisen niet inwilligt dan kan de verzekeringsmaatschappij besluiten de verzekering stop te zetten.

dat zie ik maar bedoel als een klant met kwade opzet zoiets doet kan je hem aanklagen denk ik

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2006 10:00 PM
  [ # 69 ]

Dat zal de dealer ook vast gedaan hebben, maar dit zal om wat voor reden dan ook niet geslaagd zijn.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 22 juli 2006 02:54 PM
  [ # 70 ]

Re: Proefritje

Serge schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Bij mijn dealer in Belgie gaat de dealer/eigenaar mee op de passagierstoel. Terwijl je dan aan het rijden bent krijg je 1e klas uitleg (geen duffe verkoopspraatjes maar to the point info).

Als er zo’n joker mee moet rijden, hoeft het van mij niet meer. Ik heb het al vaak genoeg mee gemaakt, die gasten houden geen 5 tellen hun klep en de 1 verteld nog grotere indianenverhalen dan de andere. Nadat ik ergens in Brabant een keer een proefrit maakte in een XM 2.1TD en er ook zo’n verkoper mee ging (op de achterbank, ‘zodat ik rustig kon testen zonder gestoord te worden’ (maar ondertussen zeek z’n spraakwaterval ononderbroken m’n nek in)) die na wat gestotter van de auto verkondigde dat de bougiekabels bij verkoop nog even voor me vernieuwd zouden worden, heb ik mezelf beloofd dat ik nooit meer een proefrit maak als de verkoper mee moet rijden. Los daarvan; ‘zoals de waard is vertrouwd ie z’n gasten’, dan kun je de auto in alle opzichten maar beter laten staan.

Serge,

Dat heeft misschien te maken met de extraverte praatcultuur in Nederland (ik heb recht van spreken want 1/2 van mijn familie is van Nl origine) tov de introverte “zwijgzamheid” van vele Belgen.

Ik bedoel (in mijn geval) dat enkel de GEVRAAGDE info werd gegeven. Bij aanvang van de rit wordt wat algemene info gegeven en vanaf dan gaat de potentiële koper rijden , ondertussen observaties maken en vragen stellen. Je krijgt dan een behoorlijk interactief gebeuren en geen unilateraal verkkoopspraatje waar je van gaat kokhalzen.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 22 juli 2006 03:20 PM
  [ # 71 ]

Re: Proefritje

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Serge,

Dat heeft misschien te maken met de extraverte praatcultuur in Nederland (ik heb recht van spreken want 1/2 van mijn familie is van Nl origine) tov de introverte “zwijgzamheid” van vele Belgen.

Ik bedoel (in mijn geval) dat enkel de GEVRAAGDE info werd gegeven. Bij aanvang van de rit wordt wat algemene info gegeven en vanaf dan gaat de potentiële koper rijden , ondertussen observaties maken en vragen stellen. Je krijgt dan een behoorlijk interactief gebeuren en geen unilateraal verkkoopspraatje waar je van gaat kokhalzen.

Of het iets met de vlotte NL babbel te maken heeft weet ik niet. Belgen doen het op een wat minder schreeuwerige manier, maar die kunnen je ook de oren van de kop lullen hoor (ik ben half Vlaming en heb de helft van m’n jeugd in Gent gewoont, dus ik kan er wel een woordje over meepraten Wink ). Ik denk dat het eerder met het vak ‘autohandelaar’ te maken heeft, 9 van de 10 lullen als water (zelfs de Friese autohandelaar is niet meer te stoppen als ie eenmaal op gang is Smile  ).

Maargoed, als het voor jou werkt dan is dat prima. Na Oldenhage’s opmerking over die verzekering, moest ik mijn eigen belofte ook maar eens herzien en wat minder zw/w stellen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 505
Geregistreerd: 22-02-2006

Gepost: 23 juli 2006 12:50 AM
  [ # 72 ]

Johan ,

Toch eigenlijk wel weer heel krom in dit land dat de persoon in kwestie andere laat rijden en zelfs iemand zonder rijbewijs in de Subaru en dat dan de verzekering van je broer aansprakelijk wordt gesteld.
Je broer kan / kon niet weten dat de persoon om de hoek andere( ook ) laat rijden in de auto .
Deze persoon is naar mijn idee aansprakelijk en niemand anders .
Of hebben we hier weer een gevalletje van een raar ( onrechtvaardig ) rechtssysteem in Nederland .


Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 23 juli 2006 12:50 PM
  [ # 73 ]
markV624 schreef:

Johan ,

Toch eigenlijk wel weer heel krom in dit land dat de persoon in kwestie andere laat rijden en zelfs iemand zonder rijbewijs in de Subaru en dat dan de verzekering van je broer aansprakelijk wordt gesteld.
Je broer kan / kon niet weten dat de persoon om de hoek andere( ook ) laat rijden in de auto .
Deze persoon is naar mijn idee aansprakelijk en niemand anders .
Of hebben we hier weer een gevalletje van een raar ( onrechtvaardig ) rechtssysteem in Nederland .


Groet ,

Mark


Ik denk dat er heel sec wordt gekeken naar wie de verantwoording over de auto heeft en dat is in dit geval de broer van Johan. Hij leent de auto uit, maar de auto en alles wat er mee gebeurt blijft zijn verantwoording. Het is natuurlijk krom, maar wanneer ik jouw auto leen en er een deuk mee in een oud vrouwtje rij, dan wordt jouw autoverzekering aangesproken. Ik kan me echter voorstellen, dat er voor de autohandel wel andere verzekeringen te krijgen zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je als handelaar graag aansprakelijk gesteld wordt voor alles wat er kan gebeuren tijdens een proefrit. vraag->aanbod

Animal triste post coitum

Profiel  
 
CCinq
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 28 juli 2006 12:26 PM
  [ # 74 ]

Ik vind het echt absurd dat je moet betalen voor een proefrit. Ik zou snel naar een andere dealer gaan.

Het is heel belangrijk dat Citroen de auto iedreen laat rijden. Om zo’n manier worden mensen weer Citrofiel (en dat heeft lang geduurd…)

Ik heb in Deventer een proefrit van ruim een uur gemaakt met de C6 HDi. Ook ik heb gelijk gezegd dat ik deze niet kon betalen.  Vond hij helemaal niet erg.

Maar wie weet… in 2010 wil ik toch een 3 jaar oude 2.2 HDi voor de deur hebben staan…

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 augustus 2006 09:14 PM
  [ # 75 ]

zo vandaag even een stuk wezen rijden in een cx hdi wat een bak is dat rijdt echt super alleen 1 minpunt wat duurt het voordat die 1900 kilo in beweging komt maar als ie eenmaal rijdt dan gaat ie ook Wink

de dealer was van oord uit utrecht zeer vriendelijk geholpen door het personeel dat is teminste beter dan auto boll waar ik als eerste de proefrit zou hebben gedaan maar waar werd gezegt je kan hem toch niet betalen dus geen proefrit Evil or Very Mad

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook