4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Nu breekt mijn klomp, betalen voor een proefrit
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 juli 2006 01:00 PM
  [ # 46 ]
oldenhage schreef:

Wij vragen voor een proefrit ook geen bijdrage, maar soms ligt het er wel duime dik bovenop dat het meer om een plezierritje gaat dan om een serieuze afweging. Het is wat al is geschreven een moeilijk gebied, maar ik kan de betrefende dealer wel goed begrijpen. Ik herinner me nog de introductie van de C5, kon je je ook via internet opgeven voor een proefrit, een bureau regelde dan de afspraken met de mensen en de dealers. Op een gegeven moment komen er twee jonge jongens van begin twintig… afspraak… en afspraak is afspraak…. Na een kleine uurtje auto terug. Van voor tot achter vies, brandstof verreden en het ergste nog een lekkere ster in de voorruit en een beschadigde wieldop. Netjes over begennen van, reactie: U wil toch auto’s verkopen dat is dan toch uw risico, u bent toch verzekerd? jawel wij zijn verzekerd, eigen risico 1000 euro! natuurlijk dat zijn kosten die voor de baten uitgaan maar in dit geval weet je gewoon dat die baten waarschijnlijk nooit komen. In zo’n geval zou het best leuk zijn als er inderdaad gewoon een vergoeding zou zijn voor het rijden, schoonmaken, aftanken..enz.

Met een redelijke bijdrage voor de brandstof- en schoonmaakkosten heb ik geen moeite, maar dit is 100 euro en ze gaan hem echt niet na elke proefrit uitgebreid schoonmaken….
Ik kan het me best voorstellen dat er genoeg van die bovenstaande figuren langskomen, maar als verkoper kan je het in een “huurcontract” vastleggen dat de auto onbeschadigd en schoon word meegegeven en ook zo moet worden ingeleverd

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 20 juli 2006 01:07 PM
  [ # 47 ]
oldenhage schreef:

Netjes over begennen van, reactie: U wil toch auto’s verkopen dat is dan toch uw risico, u bent toch verzekerd?

Ook zo’n opmerking waar mijn tenen altijd krom van in mijn schoenen gingen staan. Ik heb wel eens gevraagt:“wil je kopen dan?”

Het wel bekende respect voor andermans spullen

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 20 juli 2006 01:25 PM
  [ # 48 ]
Peteryed schreef:
oldenhage schreef:

Netjes over begennen van, reactie: U wil toch auto’s verkopen dat is dan toch uw risico, u bent toch verzekerd?

Ook zo’n opmerking waar mijn tenen altijd krom van in mijn schoenen gingen staan. Ik heb wel eens gevraagt:“wil je kopen dan?”

Het wel bekende respect voor andermans spullen

Als ik n C6 kom kopen wil ik wel met u aangesproken worden hoor…  Mr. Green

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 20 juli 2006 02:11 PM
  [ # 49 ]

Ik herinner me nog de introductie van de C5, kon je je ook via internet opgeven voor een proefrit, een bureau regelde dan de afspraken met de mensen en de dealers.

Daar gaat het fout. Als je Jan en alleman een proefrit aanbiedt dan kun je met goed fatsoen niet meer weigeren, laat staan geld vragen. Dat is dan een bepaalde marketing strategie van de Citroën-importeur waar dan de dealers in sommige gevallen de wrange vruchten van plukken. Daar moet de organisatie zelf maar uit komen hoor.
Mocht er niet zo’n actie van Citroën geweest zijn, dan vind ik het geoorloofd dat een dealer een proefrit kan weigeren. Het maken van een proefrit is natuurlijk geen recht lijkt me!

Jeroen

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 juli 2006 02:53 PM
  [ # 50 ]
toniclight schreef:

Mocht er niet zo’n actie van Citroën geweest zijn, dan vind ik het geoorloofd dat een dealer een proefrit kan weigeren.

Persoonlijk vind ik dat een dealer een proefrit altijd mag weigeren. Er zijn ook voldoende mensen waarbij ik geen goed gevoel zou hebben.

Uit de uitnodigende mail;

Het is zover. De Citroën C6 wordt officieel geïntroduceerd. Op 16 en 17 juni bent u van harte welkom bij uw Citroën-dealer om de C6 te komen bewonderen. Wij raden u aan direct een afspraak maken voor een proefrit. Eenmaal achter het stuur kunt u écht kennismaken met de vele intelligente innovaties. Én genieten van het comfort en de luxe die bij een limousine pur sang horen.

Deze tekst klinkt alsof je een uitnodiging krijgt om kennis te maken met de nieuwste trots van Citroën. En het voelt ook alsof het gewoon vooral voor liefhebbers bedoeld is die nieuwsgierig zijn.
Hoewel ik mij zelf een beetje ongemakkelijk voel als ik bij de dealer zou komen voor een proefrit, vind ik het na deze tekst gelezen te hebben alleminst geen schande dat er liefhebbers op af komen zonder dat ze de wagen kunnen/willen kopen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2006 03:10 PM
  [ # 51 ]

het voorbeeld van Oldenhage is te begrijpen, en daar wordt je zeker niet vrolijk van Confused
er zijn altijd mensen die overal misbruik van moeten maken.

maar ik vind ook dat als Willem (bij zijn eigen dealer Exclamation) een proefrit aanvraagt de gang van zaken ook niet erg netjes Confused

toen ik een keer met de Xsara break bij mij dealer kwam voor een klein probleem, liep ik even de showroom in.
daar stond toen de net nieuwe C2, uiteraard even erin zitten Wink
toen kreeg ik uit het niets een proefrit aangeboden Cool

nu verwacht ik niet dat het met de C6 ook zo gaat, maar dat is toch een andere gang van zaken Smile

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 juli 2006 03:31 PM
  [ # 52 ]
arjan_verkade schreef:

het voorbeeld van Oldenhage is te begrijpen, en daar wordt je zeker niet vrolijk van Confused
er zijn altijd mensen die overal misbruik van moeten maken.

maar ik vind ook dat als Willem (bij zijn eigen dealer Exclamation) een proefrit aanvraagt de gang van zaken ook niet erg netjes Confused

toen ik een keer met de Xsara break bij mij dealer kwam voor een klein probleem, liep ik even de showroom in.
daar stond toen de net nieuwe C2, uiteraard even erin zitten Wink
toen kreeg ik uit het niets een proefrit aangeboden Cool

nu verwacht ik niet dat het met de C6 ook zo gaat, maar dat is toch een andere gang van zaken Smile

‘k vraag gewoon een nieuwe proefrit aan bij de dealer in ‘s Gravenzande. Destijds stond er al 1, maar nog niet op kenteken en ze hadden nog geen demo. Daar kennen ze me inmiddels een beetje.

Deze reactie kreeg ik overigens van Citroën Nederland:

Geachte heer Willem,

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail.
Wij hebben deze vraag vastgelegd onder referentienummer #-#####.

Elke dealer is zelfstandig ondernemer, en kan zelf ook bepalen hoe hij
bepaalde zaken regelt. Wij hebben van de dealer vernomen dat zij inderdaad een onkosten vergoeding verlangen bij een proefrit in deze exclusive Citroën C6.


Met vriendelijke groet,


Meneer van de Citroën Klantenservice.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 20 juli 2006 03:41 PM
  [ # 53 ]

Proefritje

Mannen,
Wat lees ik hier nu toch allemaal.

Als echte Citroenisten moet je toch niet eerst een proefrit maken? Je weet toch dat een Citroen altijd perfect rijdt?

Mijn XM heb ik in augustus 1989 telefonisch besteld (ze wisten toen in Belgie nog niet wanneer hij zou geleverd worden.

Toen ik mijn c6 in juli 2005 bestelde wisten ze bij Citroen Belgie eigenlijk nog niet eens wanneer ze uberhaupt een C6 zouden leveren, laat staan een proefrit maken….. proefrit heuuu we hebben nog geen c6… Very Happy Very Happy Very Happy

Even serieus, ik denk dat het voor de dealer geen eenvoudige inschatting is. Maar ik denk ook dat een c6 niet mag dienen om de c2 c3 etc sales te boosten.

Uiteraard wil iedereen een keer in een C6 zitten en uiteraard wil iedereen er een keer lekker in scheuren, vooral als ze die 74 000 eur niet zelf moeten ophoesten.

Ik zou wel uitkijken als ik dealer was, voor je het weet staat je c6 tegen een boom geparkeerd.

Bij mijn dealer in Belgie gaat de dealer/eigenaar mee op de passagierstoel. Terwijl je dan aan het rijden bent krijg je 1e klas uitleg (geen duffe verkoopspraatjes maar to the point info).

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 juli 2006 06:40 PM
  [ # 54 ]

Re: Proefritje

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Bij mijn dealer in Belgie gaat de dealer/eigenaar mee op de passagierstoel. Terwijl je dan aan het rijden bent krijg je 1e klas uitleg (geen duffe verkoopspraatjes maar to the point info).

Als er zo’n joker mee moet rijden, hoeft het van mij niet meer. Ik heb het al vaak genoeg mee gemaakt, die gasten houden geen 5 tellen hun klep en de 1 verteld nog grotere indianenverhalen dan de andere. Nadat ik ergens in Brabant een keer een proefrit maakte in een XM 2.1TD en er ook zo’n verkoper mee ging (op de achterbank, ‘zodat ik rustig kon testen zonder gestoord te worden’ (maar ondertussen zeek z’n spraakwaterval ononderbroken m’n nek in)) die na wat gestotter van de auto verkondigde dat de bougiekabels bij verkoop nog even voor me vernieuwd zouden worden, heb ik mezelf beloofd dat ik nooit meer een proefrit maak als de verkoper mee moet rijden. Los daarvan; ‘zoals de waard is vertrouwd ie z’n gasten’, dan kun je de auto in alle opzichten maar beter laten staan.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 juli 2006 06:56 PM
  [ # 55 ]

Re: Proefritje

Serge schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Bij mijn dealer in Belgie gaat de dealer/eigenaar mee op de passagierstoel. Terwijl je dan aan het rijden bent krijg je 1e klas uitleg (geen duffe verkoopspraatjes maar to the point info).

knip
Los daarvan; ‘zoals de waard is vertrouwd ie z’n gasten’, dan kun je de auto in alle opzichten maar beter laten staan.

Als de info idd to the point is OK.

@Serge: Je laatste uitspraak is we leuk, maar de waard schopt de gasten er ook uit als ze de zaak gaan verbouwen. Helaas heb je zoals Oldenhage schetst mensen die er misbruik van maken. ik kan me voorstellen dat je daar huiverig voor bent als dealer, zeker bij een dure C6. Een proefrit blijft natuurlijk wel een sales middel. Als je absoluut niet van plan bent zaken te doen (in de ruimste zin van het woord) met de Citroen dealer, kun je je ook afvragen waarom de dealer je dan een proefrit aan zou moeten of willen bieden.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 20 juli 2006 08:31 PM
  [ # 56 ]

Re: Proefritje

Serge schreef:
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Bij mijn dealer in Belgie gaat de dealer/eigenaar mee op de passagierstoel. Terwijl je dan aan het rijden bent krijg je 1e klas uitleg (geen duffe verkoopspraatjes maar to the point info).

Als er zo’n joker mee moet rijden, hoeft het van mij niet meer. Ik heb het al vaak genoeg mee gemaakt, die gasten houden geen 5 tellen hun klep en de 1 verteld nog grotere indianenverhalen dan de andere. Nadat ik ergens in Brabant een keer een proefrit maakte in een XM 2.1TD en er ook zo’n verkoper mee ging (op de achterbank, ‘zodat ik rustig kon testen zonder gestoord te worden’ (maar ondertussen zeek z’n spraakwaterval ononderbroken m’n nek in)) die na wat gestotter van de auto verkondigde dat de bougiekabels bij verkoop nog even voor me vernieuwd zouden worden, heb ik mezelf beloofd dat ik nooit meer een proefrit maak als de verkoper mee moet rijden. Los daarvan; ‘zoals de waard is vertrouwd ie z’n gasten’, dan kun je de auto in alle opzichten maar beter laten staan.

we gaan wel een beetje off-topic maar goed, mijn broer verkoopt Subaru’s, heeft altijd wel twee of drie Impreza’s staan. Komt er op een gegeven moment een jongen die oprecht geintereseerd lijkt. Rijbewijs ingenomen en meneer vertrokken. Belt de politie een uur later op. Is die en die auto van u? Ja.. wat dan… nou die is over zn kop gegaan daar en daar en alle inzittende zijn afgevoerd… uhh alle inzittende.. en de bestuurder had geen rijbewijs… ehh

Meneer is gaan rijden, op de hoek zn vrienden opgepikt, eentje zonder rijbewijs wilde ook wel even en zette m op zn kop. De bestuurder of een van de inzittende is blijvend invalide en zijn verzekering stelt het autobedrijf daarvoor aansprakelijk. De verzekering van het autobedrijf verplicht mijn broer nu om bij iedere proefrit iemand mee te sturen.

Ik weet het dit is wel het uiterste geval maar schetst wel de situatie waar wij af en toe, toe verplicht worden.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 juli 2006 08:46 PM
  [ # 57 ]

Re: Proefritje

oldenhage schreef:

we gaan wel een beetje off-topic
knip
Ja.. wat dan… nou die is over zn kop gegaan daar en daar en alle inzittende zijn afgevoerd… uhh alle inzittende.. en de bestuurder had geen rijbewijs… ehh

Dan breekt idd je klomp.  Shocked (wat wel weer ontopic is gezien het subject).

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 juli 2006 08:57 PM
  [ # 58 ]

Re: Proefritje

oldenhage schreef:

we gaan wel een beetje off-topic maar goed, mijn broer verkoopt Subaru’s, heeft altijd wel twee of drie Impreza’s staan. Komt er op een gegeven moment een jongen die oprecht geintereseerd lijkt. Rijbewijs ingenomen en meneer vertrokken. Belt de politie een uur later op. Is die en die auto van u? Ja.. wat dan… nou die is over zn kop gegaan daar en daar en alle inzittende zijn afgevoerd… uhh alle inzittende.. en de bestuurder had geen rijbewijs… ehh

Meneer is gaan rijden, op de hoek zn vrienden opgepikt, eentje zonder rijbewijs wilde ook wel even en zette m op zn kop. De bestuurder of een van de inzittende is blijvend invalide en zijn verzekering stelt het autobedrijf daarvoor aansprakelijk. De verzekering van het autobedrijf verplicht mijn broer nu om bij iedere proefrit iemand mee te sturen.

Ik weet het dit is wel het uiterste geval maar schetst wel de situatie waar wij af en toe, toe verplicht worden.


Tja…. nu sta ik ff met m’n bek vol tanden….

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 20 juli 2006 09:16 PM
  [ # 59 ]

ERGO, verkoop geen auto’s aan jonge lui Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 juli 2006 09:24 PM
  [ # 60 ]
Simpele Ziel schreef:

ERGO, verkoop geen auto’s aan jonge lui Wink

Verkopen geen probleem (mits ze geen proefrit hoeven te maken).

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook