6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
Nu breekt mijn klomp, betalen voor een proefrit
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 augustus 2006 09:34 PM
  [ # 76 ]
mssl schreef:
CCinq schreef:

Ik vind het echt absurd dat je moet betalen voor een proefrit. Ik zou snel naar een andere dealer gaan.

Het is heel belangrijk dat Citroen de auto iedreen laat rijden. Om zo’n manier worden mensen weer Citrofiel (en dat heeft lang geduurd…)

Ik heb in Deventer een proefrit van ruim een uur gemaakt met de C6 HDi. Ook ik heb gelijk gezegd dat ik deze niet kon betalen.  Vond hij helemaal niet erg.

Maar wie weet… in 2010 wil ik toch een 3 jaar oude 2.2 HDi voor de deur hebben staan…

Zal die dat ook zeggen als ik langs kom met mijn 19 jaar en een BX? Wink  Maarja bij welke dealer is dat niet tegenwoordig! (welk merk dan ook)

daar doen de meeste niet moeilijk over ik ben ook pas 23 en kreeg de auto zo mee Wink

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 13 augustus 2006 02:39 AM
  [ # 77 ]

Rijervaring

En?

Heb je besteld?

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 augustus 2006 01:41 PM
  [ # 78 ]

Re: Rijervaring

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

En?

Heb je besteld?

ja ik krijg hem +- over 5 jaar Very Happy  Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 augustus 2006 02:17 PM
  [ # 79 ]

 

 

hier wat fotos van de c6 die ik mee had Very Happy

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 29 september 2006 06:25 PM
  [ # 80 ]

die is fraai zeg, mooie combinatie, alleen jammer van het donkere schuifdak

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 16 november 2006 07:07 PM
  [ # 81 ]

Ik moet uit het verhaal opmaken dat u een Citroëndealer bent?


Ik kan me aardig in het verhaal vinden, Ik zou graag een proefrit in een C6 maken, maar kopen zal ik hem nooit!
Daarom zal ik ook geen proefrit aanvragen!

Of ik moet de loterij winnen Wink

Ik kan me ook goed voorstellen als er een 20 Jaar oude BX voor de deur stopt, en de eigenaar komt even een proefrit maken, dat je denkt “ja doeiiii ” het is immers voor 99% zeker dat hij hem toch niet koopt!

Maar word er nu ook geld gevraagd voor een proefrit?

 

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 november 2006 07:21 PM
  [ # 82 ]
Art Verhoeff schreef:

Besef wel, die proefrit die u maakt, doet u op kosten van de Dealer. Die Dealer kijkt ook naar rendement. Helemaal in tijden dat de marges nihil zijn.

In principe heb je hier volkomen gelijk aan. In mijn positie (ik ben helemaal niet van plan een nieuwe auto te kopen) is een proefrit echt een gunst van een dealer.

Indien ik serieus van plan ben om een (nieuwe) auto te kopen vind ik een proefrit wel een vereiste. Ik denk dat ik dan ook niet accoord zou gaan met kosten, al zouden deze verrekend worden indien ik de auto kocht.

Verder is het natuurlijk aan de verkoper of hij het middel proefrit verder wil gebruiken als klantenbinder. Een bestaande klant eens een proefrit in de opvolger van het huidige model aanbieden kan in de toekomst orders opleveren. Je kan dat als klant niet eisen. Een verkoper kan zich wel onsterfelijk maken door een klant eens een proefrit in een dure C6 te laten maken. Meja….. dat blijft iets dat op iniatief zal gebeuren van de verkoper.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 november 2006 07:36 PM
  [ # 83 ]
René van Maren schreef:

Ik kan me ook goed voorstellen als er een 20 Jaar oude BX voor de deur stopt, en de eigenaar komt even een proefrit maken, dat je denkt “ja doeiiii ” het is immers voor 99% zeker dat hij hem toch niet koopt!

:d herkenbaar.

Toch kan je als verkoper heel erg blunderen.. een kennis van mij kwam eens bij een Ford garage. Hij reed op dat moment in een 205 gti, maar was vanwege gezinsuitbreidingen op zoek naar een burgelijke station met flink wat ruimte op kosten van zijn zaak. Want in zo’n 205 past niet zo gek veel. Nu had ie voor de zaak al wel een bus, maar die werd meestal al door de monteurs gebruikt en hij vond het toch wel handig als ie zijn prive auto ook voor de zaak kon gebruiken (of omgekeerd).

In zijn gedachten had ie a bijna een Ford Mondeo station gekocht (nieuw). Natuurlijk moest het onderhandelingsproces nog wel prettig verlopen, want het is natuurlijk wel een zakenmannetje. De dealer kende hem al, want het wagenpark van het bedrijf van zijn vader was er in onderhoud EN aangeschaft.

Hij komt binnen in zomerse bouwvakkerskloffie op vrijdagmiddag en laat al snel zijn interesse blijken in een nieuwe Mondeo station. Vervolgens maakt de verkoper een kapitale inschattingsfout door hem niet serieus te nemen en alleen de aandacht te vestigen op wat tweedehands Clippers. Nog een keer uitgelegd dat ie niet was geinteresseerd in tweedehands.

Het is uiteindelijk een nieuwe 406 break geworden bij de andere merkdealer in het dorp.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 16 november 2006 07:39 PM
  [ # 84 ]

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

En die verhalen hoor je natuurlijk vaak, maar gebeuren ze ook echt veel?

Getal achter de Komma.

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 november 2006 07:49 PM
  [ # 85 ]
René van Maren schreef:

Ik moet uit het verhaal opmaken dat u een Citroëndealer bent?

Ik gok op Citroen Van Oosten in Zoetermeer???
Ben daar een tevreden klant geweest met mijn Xsara van de zaak en mijn Saxo1.5D heb ik daar ook gekocht Razz

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 november 2006 08:14 PM
  [ # 86 ]
René van Maren schreef:

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

En die verhalen hoor je natuurlijk vaak, maar gebeuren ze ook echt veel?

Getal achter de Komma.

Persoonlijk denk ik dat het met de C6 nog wel eens zal voorkomen. Velen konden maar geen gelijkwaardige vervanger vinden voor hun XM. Ik hoorde onlangs dat een C6 eigenaar zijn behoorlijk oude XM heeft ingeruild voor een C6.
En als ik heel eerlijk moet zijn dan kan ik melden dat de leeftijd van mijn wagens ook weinig met mijn beursinhoud te maken hebben. Ik heb eigenlijk altijd vrij nieuw (3 > 5 jr) gereden voor ik de GS kocht.

Hoe dan ook, ik vind dit een begrijenlijk verhal waar ik zeker in kan komen. Wel hoop ik serieus geneomen te worden als ik met mijn eend kom voorrijden als ik dan toch een nieuwere Citroen zou willen kopen.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 16 november 2006 10:15 PM
  [ # 87 ]
patje74 schreef:

Wel hoop ik serieus geneomen te worden als ik met mijn eend kom voorrijden als ik dan toch een nieuwere Citroen zou willen kopen.


Wat kan jou dat nou interesseren, dan ga je toch gewoon lekker naar de concurrent !

Ik ben 2 jaar geleden eens met m’n oude motorjack en een gescheurde spijkerbroek een fotovakhandel binnengestapt om een flinke lading nieuwe apparatuur te bestellen. Er stonden 5 verkopers wat te smoezen met de secretaresse die me geen blik waardig gunden. Toen ik na ff te hebben gewacht zelf maar eens vroeg of ik geholpen kon worden, luidde het “je moet niet zo ongeduldig zijn, er komt zo wel iemand bij je”. Waarop ik tegen de secretaresse zei dat ze haar manager maar eens moest gaan halen. Ik ben met die man om tafel gaan zitten, heb hem opgenoemd wat ik wilde bestellen, waarbij hij steeds opgewondener op z’n rekenmachine begon te tikken. Toen het lijstje klaar was vroeg ik hem naar het totaalbedrag, wat hij vervolgens opnoemde. Ik ben opgestaan en zei tegen hem dat hij z’n medewerkers daar aan de balie maar eens moest gaan vragen waarom deze klant dat geld nu bij de concurrent gaat besteden. Zelden ben ik met zoveel plezier een winkel uitgestapt!!  Laughing

Animal triste post coitum

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 november 2006 10:38 PM
  [ # 88 ]
Serge schreef:

Wat kan jou dat nou interesseren, dan ga je toch gewoon lekker naar de concurrent !

Ik ben 2 jaar geleden eens met m’n oude motorjack en een gescheurde spijkerbroek een fotovakhandel binnengestapt om een flinke lading nieuwe apparatuur te bestellen. Er stonden 5 verkopers wat te smoezen met de secretaresse die me geen blik waardig gunden. Toen ik na ff te hebben gewacht zelf maar eens vroeg of ik geholpen kon worden, luidde het “je moet niet zo ongeduldig zijn, er komt zo wel iemand bij je”. Waarop ik tegen de secretaresse zei dat ze haar manager maar eens moest gaan halen. Ik ben met die man om tafel gaan zitten, heb hem opgenoemd wat ik wilde bestellen, waarbij hij steeds opgewondener op z’n rekenmachine begon te tikken. Toen het lijstje klaar was vroeg ik hem naar het totaalbedrag, wat hij vervolgens opnoemde. Ik ben opgestaan en zei tegen hem dat hij z’n medewerkers daar aan de balie maar eens moest gaan vragen waarom deze klant dat geld nu bij de concurrent gaat besteden. Zelden ben ik met zoveel plezier een winkel uitgestapt!!  Laughing

Laughing Ik ben meestal net niet bijdehant genoeg voor dat soort dingen. Die bedenk ik pas als ik net de winkel uit ben Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 16 november 2006 11:05 PM
  [ # 89 ]

Dat had mn pa toen die een Ford Scorpio wilde proefrijden.
Mn moeder had hem zo uit de tuin geplukt met zn oude kleren nog aan. Bij de dealer hadden ze al ff na de scorpio gekeken, maar op de vraag of ze een proefrit konden maken kwam t antwoord: sorry, hij staat nogal achterin de showroom en die andere auto’s kunnen niet aan de kant. Maar wilt u misschien met een mondeo rijden. Voor t idee hebben ze dat toen toch gedaan. Bij t vertrek zei de verkoper nota bene nog tegen ze: pas op hoor, meneer, die auto heeft stuurbekrachtiging.
Affijn, na de proefrit vraagt de verkoper wat voor auto ze op dat moment reden. Dus mn pa wees naar de XM die aan de overkant stond. Binnen tien minuten werd de Scorpio naar buiten gereden.

Zielig dat soort dingen.. Je kan aan iemand zn uiterlijk niet bepalen wat ie te besteden heeft/wil besteden.

Op de autosalon in parijs deed citroen ook helemaal niet moeilijk over proefritten. Ze werden openlijk aangeboden en toen ik als 20 jarige een c6 wilde besturen was dit ook geen enkel probleem!

Xsara_Coupe

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 16 november 2006 11:09 PM
  [ # 90 ]

Leuk om te lezen!

Maar hier gaat het wél om een potentiele klant.
En daarmee gaan ze wel de mist in.

Ik wil wel eens van de dealers horen wat het percentage is van mensen die proefrijden, en uiteindelijk eentje bestellen.
én dan wil ik wel eens weten hoeveel er dan zijn gekomen in “ouwe meuk” ( een grote plek olie op de parkeerplaats achterlaten)

he patje?
Laughing

 

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook