Ja, dat kan alleen maar aan de schakelaar liggen.
Maar het is wel vreemd dat het zo doet.
btw: Ik ben van Heusden-Zolder, dus een eindje rijden vanaf Lommel.
mmh schakelaar dus.
vind het wel gek. maar ja niet aan te doen. eens proberen met ander schakelaartje.
@ widebody_xsara: das zo gek ver nog ni hoor half uurtje rijden. ben al meerdere keren naar zolder geweest.
yoo iedereen.
mijn neef heeft onlangs ook een 1.4i xsara gekocht en vroeg ofda men deze motors ni een beetje kon opfokken. zoiets dergelijks als een chip. want hij wou toch wel een ietwat sneller autootje. 75 pk vond ie niet genoeg
en ik houdt me daar niet meteen mee bezig met motortuning.
dus kunnen jullie me mss wat informeren over motortuning voor een xsara 1.4i? websites e.d. altijd welkom












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
alles is op te voeren
probleem is natuurlijk altijd budget en hoe rijbaar wil je hem houden
andere chip en luchtfilter en uitlaat zijn denk ik de dingen waar je mee kan beginnen.
ik denk dat je dan ongeveer naar de 85 a 90 pk kan gaan.
ik heb zelf alleen een ander luchtfilter van Green AIR, hierdoor is de motor iets soepeler onderin, maar goed ik blijft de 1.4 traag vinden
dat zei ik em ook al. enja ne 1.4 is gewoon traag
ma met een uitlaatje en luchtfilter gaat ie geen 10pk extra krijgen e. :p
5 pk misschien. hehe
chip, waar zou je deze erges kunne krijgen?
grtz












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
85 pk was ook incl. chip
even googelen
8 pk wist a € 399,-
luchtfilter en uitlaat erbij en je zit op minimaal 85 pk
nja die prijs is wa aan e dure kant voor men neef peins’k zowe
ma luchtfilter is wel te doen en uitlaatje ook jij had een green air inlegfilter zeker?
voor chips ga’k nog ff googlen dan
ofwel bij ons in de snoepkast kijken :p
alvast bedankt arjan












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik denk eigenlijk dat chiptuning toch het goedkoopste is wat je kan doen als je naar prijs/pk verhouding kijkt
maar goed 400 euro is toch een hoop geld.
overigens moet je ook uitkijken hoeveel pk’s je gaat winnen anders gaat je koppeling eraan.
op dit forum heb ik vaker berichten gelezen van C5 of Xsara Picasso HDi die gechipt waren en dat er een aantal gebruikers erg snel door hun koppeling heen waren.
P.S. probeer een klein beetje op je taal/typ style te letten
ja sorry voor m’n taal. zit nl. niet op veel nederlandse forums. meer op Belgische
ja chiptuning, het is duur voor hetgeen wat je eigenlijk krijgt.
8pk meer en enkele nm’s. dat is de moeite niet voor 400€ vind ik.
heb daarstrax nog een firma gevonden in belgië en heb deze dan ook meteen gecontacteerd.
en die hadden uit een C2 1.4i vtr (75pk) zo’n 90-100pk uitgehaald.
ze hadden allerlei dingen gedaan waaronder:
*ander spruitstuk maken zonder cat en sonde
*uitlaatlijn tot vanachter (duplex)
*cold air intake
*en alles nog eens fijntunen met stand alone management system.
maar dat alles lijkt me best prijzig. vooral het fijntunen op zich kost al enkele honderden euro’s..
het enige wa ik m’n neef kan aanraden, is de uitlaatlijn wat veranderen en een cold air intake. dat is niet duur. ja hebt wel bijna geen winst. maar als je geluk hebt, heb je wat meer koppel onderin.
hehe had me eergisteren eens bezig gehouden aan de auto en heb 3 kapotte zekeringen gevonden
waaronder die van de binnenverlichting :p
een ander was van men groot licht links
en nog een anders was voor dimlichten linksvoor en rechtsachter. (ze branden nog wel ma nie hoe het moest)
zit nu nog met klein probleempje en dat is dat zijn m’n angeleyes.
nadeel met dit is dat er een garantie op hebt e. mijn gewoon licht voor snachts is veel te straf licht heb’k zo het gedacht. weet iemand hoe straf ofzo de lichten moeten zijn? groetjes
hey allemaal
gewoon ff een updateje om jullie wat op de hoogte te houden.
men angeleyes werken dus zoals ze moeten werken.
volgende punten op de agenda zijn:
- dakspoiler, ligt al vast, wordt in februari afgezet hier
- grill, moet nog besteld worden. (of tenzij iemand er nog eentje heeft voor een phase 2 )
- mijn deukje uit het voorste linkste spatbord laten halen.
en deze 3 punten allen tegelijk laten spuiten
en dan is weer als nieuw voor de lente in te gaan
v.w.b. die 1.4… dat is toch gewoon een TU blok?
Zet er een kop van een AX GTi erop en je zit tegen de 95 pk aan
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
motortype van de 1.4 in de mijne is TU5J2
ma denk ni da da echt gezond is voor de motor. die kop erop zetten.
alst zo simpel was, gebeurde da wel meer denk k
en wie weet wat verandert er zo nog aan je auto
Waarom niet gezond? in principe is het exact hetzelfde onderblok…
Waarom het niet meer gebeurt?
Waarom zou je een andere kop monteren voor die 20pk?
Als je immers een 2.0 16v erin zet heb je bijna 100PK winst, en dat gebeurt dan weer wel
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ja ma 95 pk is toch ook al noemenswaardig op ne 1400 die standaard 75 pk heeft e :p
mja, ik vertrouw die dingen allemaal niet zo..
ik moet dat eerst zien en dan pas geloof ik het
en is dat trouwens wel legaal zoiets?