Citroensmgz schreef:Van hun datahseet:
The Valvoline VR1 Racing motor oil advantages:
* Breakdown Resistance: Enhanced thermal and oxidation stability
* Wear Protection: Excellent oil film strength and breakdown resistance
* High Temperature Properties: Absolute protection in the high temperature ranges.
* Engine Cleanliness: Keeps the engine clean and in good condition
SAE 5W-50: Fully synthetic motor oil
SAE 10W-60: Partly synthetic motor oil
SAE 20W-50: Mineral motor oil
Performance levels Viscosity Grade
API: SL 5W-50 10W-60 20W-50
Ford M2C-153E 5W-50 10W-60 20W-50
GM 6094 M 5W-50 10W-60
Typical Properties 5W-50 10W-60 20W-50
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC 18.0 23.0 20.5
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC 109 165 186
Viscosity Index 183 168 130
Viscosity, mPa.s -30 ºC. <6600
Viscosity, mPa s –25°C. <7000
Viscosity, mPa
Lijkt mij dat die deze, SAE 20W-50: Mineral motor oil ok is..?? HIj is immers 20w50 en mineraal.
Totaal aantal Berichten: 43077
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Ik denk het ook. Al trekt die 10w60 mij ook wel. Dat is namelijk dezelfde visociteit als de aloude castrol die ik jaren heb gebruikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citrods schreef:
Moet je nog altijd weten hoeveel er in de olie zit die je gebruikt .
want zoals je kan lezen is te veel toevoegen contra-productief
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43077
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Goed, ik heb die gasten eens een mailtje gestuurd of ze naar europa kunnen leveren….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Bedoel je voor deze Valvoline olie?? Die is hier bij ons,zonder problemen verkrijgbaar hoor.
Totaal aantal Berichten: 43077
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Mail uit de usa: voor 55 dollar sturen ze me 5 flessen van de ZDDP. Interessant?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
waterman771 schreef:Mail uit de usa: voor 55 dollar sturen ze me 5 flessen van de ZDDP. Interessant?
Niet echt , als je te veel ZDDP in je olie hebt werkt het spul omgekeerd !!!
Zijn je dure nokkenasjes er weer aan
Zolang je niet weet hoeveel er in je basis olie zit , kan je ook niet bij-dopen .
enige goede oplossing volgens mij is een olie scoren met genoeg spul al in .
Als ik wat meer tijd vind ga ik er wel achteraan ......
Walter
Meten is weten , gissen is missen
wbogaerts schreef:citrods schreef:
Moet je nog altijd weten hoeveel er in de olie zit die je gebruikt .
want zoals je kan lezen is te veel toevoegen contra-productief
Walter
What if my oil already has some ZDDP?
ZDDP is most effective if the concentration is between 0.18 and 0.2 % by weight. Tests have shown that concentrations above this amount, up to as much as several percent, have no effect except to prolong additive life. The current oils available today contain very little ZDDP.
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
If 0.15% is good, wouldn’t twice as much be better?
Actually, it is worse. ZDDP in concentrations above 0.15% actually will attack the metallic matrix of the cast iron lifter material and will cause more damage and wear. This was reported back in the 70’s and caused some to turn away from high ZDDP oils. Running 0.15% ZDDP during break-in and 0.12% after that would be a conservative approach.
Running too much will certainly cause problems.
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Dit kan getuigen waarom er sommigen hun nokkenassen kapot gegaan zijn destijds. Dus welke olie er zal gebruikt zijn,en zal moeten gebruikt worden,zal wel een rol spelen.
Dus moet je niet enkel mineraal 20 W 50 gebruiken,maar ook het ZDDP gehalte gaan in ‘t oog houden. Jammer dat niet elke olie producent zijn dosis bekend wil maken.
Totaal aantal Berichten: 43077
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Ja, dat is zeker erg jammer. “Het geheim van de smid” bah, kiss my ass…. als je wat wil verkopen moet je open zijn over je product!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik ga een mail sturen naar Valvoline,om te zien welk ZDDP gehalte zij hanteren in hun VR 1 oliën.
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
de 20w50 olie die walter gebruikt heeft genoeg ZDDP in zich dus ik zou blijf bij die olie….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Spreek niet in raadsels,aub.