Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Sanden SD508.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Dank je, maarre, ik bedoel welke HP pomp van de CX voor de hydrauliek….
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Afgelopen week controleerde ik het koelsysteem en zag dat er flink wat sludge in het expansievat zat.
Zojuist een cilinderkop eraf gehaald en tussen de cilinderbussen zat ook sludge aan de buitenwanden.
Ik vermoed dat een van de kleine rubbertjes uit de koppakking niet goed heeft afgedicht.
Iemand dit eerder gehad/opgelost?
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Ik heb dat bij meerdere sm’s gezien die waren voorzien van een “verkeerde” serie koppakkingen, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat het werd veroorzaakt door een lekke waterpompkeering.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006
- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Bedankt voor de reactie. Ik heb de ene kant nu schoongemaakt, dan weer terugzetten en de andere kop eraf. Als ik niet tegenkom ga ik het waterhuis eraf halen. Dat is een leuk klusje