6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Schroeven aan de 19-80-PP
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 06 december 2011 12:18 AM
  [ # 76 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2011 07:24 PM
  [ # 77 ]
Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 06 januari 2012 12:07 AM
  [ # 78 ]

Ik ben vanavond begonnen aan het vervangen van de remschijven voor, maar dat is een best irritant klusje. Wie heeft er een handige tip ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43076
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2012 12:21 AM
  [ # 79 ]

tja..

Onderbak los, onderplaat los, luchtfilter los, handremklauwen los en naar boven weg trekken, remklauwen los en naar onderen uitbouwen ( vandaar onderbak en onderplaat los) aandrijfassen los, tripoidehuizen los… en dan schijven los. Het is een pestklus maar beter te doen dan bij een ds.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2012 09:59 AM
  [ # 80 ]

Niet vergeten de nieuwe schijven uit te klokken en de klauwen vast te zetten met druk op de rem!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 06 januari 2012 03:02 PM
  [ # 81 ]

waarom zou je dat laatste doen? je trekt de klauw toch vast tegen een pasvlak op de bak?

gr Mark

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25397
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2012 03:15 PM
  [ # 82 ]

Ja maar daar heeft je klauw dwars enige ruimte. Als die niet recht boven je schijf zit duw je em krom…

Staat in het WPH ( van de DS althans maar zelfde bak en klauw)!

Dus eerst leidingen erop en op druk. Hulpje laten remmen en aantrekken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43076
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2012 04:10 PM
  [ # 83 ]
mark sm schreef:

waarom zou je dat laatste doen? je trekt de klauw toch vast tegen een pasvlak op de bak?

Ja, maar dan kan het kreng nog steeds scheef zitten. zijdelings dan. Daarom dus op druk zetten dan aantrekken. Zie het WPH.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 06 januari 2012 10:36 PM
  [ # 84 ]

Ik heb nooit geweten dat je op die manier je remklauwen moet aanhalen, ik ga het ook zo doen. Wel zie ik op tegen het demonteren van de kinnebak. Daar heb ik veeeel tijd ingestoken om deze netjes te monteren. We gaan moed verzamelen, van het weekend weinig tijd dus zal maandagavond worden en hopelijk ook gelijk klaar zijn.

Ik heb woensdag een ritje het land in, dus als het niet regent is dat de motivatie!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43076
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2012 10:41 PM
  [ # 85 ]

Schijfjes vervangen daar staat een uurtje of 6 voor volgens het boekkie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 januari 2012 10:51 PM
  [ # 86 ]

Ik dacht ook al dat gaat een heeel lang avondje worden tongue wink

Ik zou gelijk de dichtingen van de remzuigers vervangen , nu je die toch los in de hand hebt ....

Een troost , bij een automaat duurt het nog veel langer .

Daar werkt de truuk van de remklauw er “even ” uitkantelen namelijk niet zo goed ahh

Succes met de klus ,

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43076
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2012 10:58 PM
  [ # 87 ]

O ja nog even wat tips. Om de handremklauw ver genoeg weg te krijgen van de schijf moet je de stelboutjes helemaal terugdraaien. En niet alleen de kinnebak moet er onder vandaan, ook de luchttunnels en de beschermplaat onder de versnellingsbak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 januari 2012 11:07 PM
  [ # 88 ]

De slechte herinneringen komen weer boven .....

Het makkelijkst is de studs uit de bakflenzen te halen .

En daarna met Loctite terug te monteren .

Af fabriek is dat maar met drie van de zes bouten gedaan .

daarom staat ook in de lijst van de 1.000 km beurt dat deze moeten nagetrokken worden .

Dat heeft tot hiertoe 40 jaar gehouden ,
maar nu beginnen ze stilaan wel eens los te komen ,
en daar hoef ik verder geen tekeningetje bij te maken denk ik .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43076
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2012 11:12 PM
  [ # 89 ]
wbogaerts schreef:

De slechte herinneringen komen weer boven .....

Het makkelijkst is de studs uit de bakflenzen te halen .

Het kan wel zonder die tapeinden uit de flenzen te halen, maar het is veel makkelijker als je ze er eventjes uit haalt. Je kan de schijf dan veel makkelijker wegnemen. En ach, slechte herinneringen… het is gewoon een pestklus…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ernst Jan
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 20-10-2006

- 2CV club
- CX GTI TURBO 2
- ID/DS Dsuper 4
- SM 2.7 carb
- 2CV Club
Gepost: 08 januari 2012 11:34 PM
  [ # 90 ]

Pestklus achter de rug met tapeinden nog op de ankerplaten…...wat een p….ris klus. Ik had wellicht de tapeinden eruit moeten halen, maar als je al half bezig bent ga je toch door met rommelen. Eind goed al goed. Ik moet de kinnebak nog monteren en de remklauwen gecentreerd vastzetten.

Ook gelijk maar nieuwe voorbanden gemonteerd, achterbanden in de loop van de week.

PS wie heeft ervaring met het afstellen van de portierramen. Ik kan in het hoekje bij de bovenkant b stijl naar buiten kijken. Het heeft me al eens eerder veeeel tijd gekost en voor mijn gevoel ook het maximalen, maar ik ga er toch nog eens naar kijken.

Profiel  
 
 
6 van de 14
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook