











































Totaal aantal Berichten: 27959
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Vooral de Coupé‘s zijn inderdaad behoorlijk geniepige drifters. Heb de eerste Xsara op die manier tegen een boom stuk gemaakt
en met mijn huidige nog een aantal ‘close encounters’ gehad (maar die waren wel gaaf
)
Zolang je het gas erop houdt in een bocht is er niet zoveel aan de hand. Ik persoonlijk zorg er ook voor dat mijn beste banden achter zitten (alhoewel dat een andere verhitte discussie is)
als het goed is rijden een berline en coupé precies hetzelfde.
op uitzondering van de echte VTS modellen na, deze zijn standaard verlaagd.
alleen een break is anders, deze heeft veel meer gewicht op de achterkant (lijkt me dus dat je deze juist snelle kwijt ben).
misschien zijn de type 2 modellen dan toch iets beter qua wegligging.
uiteraard hebben deze standaard al bredere en duurdere banden gemonteerd, wellicht helpt dit al mee
misschien heb ik ook wel iets aan motor vermogen te kort om hem echt aan de gang te krijgen


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
arjan_verkade schreef:DigiDaan schreef:Vooral de Coupé‘s zijn inderdaad behoorlijk geniepige drifters. Heb de eerste Xsara op die manier tegen een boom stuk gemaakt
en met mijn huidige nog een aantal ‘close encounters’ gehad (maar die waren wel gaaf
)
Zolang je het gas erop houdt in een bocht is er niet zoveel aan de hand. Ik persoonlijk zorg er ook voor dat mijn beste banden achter zitten (alhoewel dat een andere verhitte discussie is)als het goed is rijden een berline en coupé precies hetzelfde.
op uitzondering van de echte VTS modellen na, deze zijn standaard verlaagd.
alleen een break is anders, deze heeft veel meer gewicht op de achterkant (lijkt me dus dat je deze juist snelle kwijt ben).misschien zijn de type 2 modellen dan toch iets beter qua wegligging.
uiteraard hebben deze standaard al bredere en duurdere banden gemonteerd, wellicht helpt dit al mee
misschien heb ik ook wel iets aan motor vermogen te kort om hem echt aan de gang te krijgen
Ik heb geen ervaring met type 1. Alleen met de VTS 167 pk type II en III.












































Totaal aantal Berichten: 27959
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CitroenAZU schreef:arjan_verkade schreef:DigiDaan schreef:Vooral de Coupé‘s zijn inderdaad behoorlijk geniepige drifters. Heb de eerste Xsara op die manier tegen een boom stuk gemaakt
en met mijn huidige nog een aantal ‘close encounters’ gehad (maar die waren wel gaaf
)
Zolang je het gas erop houdt in een bocht is er niet zoveel aan de hand. Ik persoonlijk zorg er ook voor dat mijn beste banden achter zitten (alhoewel dat een andere verhitte discussie is)als het goed is rijden een berline en coupé precies hetzelfde.
op uitzondering van de echte VTS modellen na, deze zijn standaard verlaagd.
alleen een break is anders, deze heeft veel meer gewicht op de achterkant (lijkt me dus dat je deze juist snelle kwijt ben).misschien zijn de type 2 modellen dan toch iets beter qua wegligging.
uiteraard hebben deze standaard al bredere en duurdere banden gemonteerd, wellicht helpt dit al mee
misschien heb ik ook wel iets aan motor vermogen te kort om hem echt aan de gang te krijgenIk heb geen ervaring met type 1. Alleen met de VTS 167 pk type II en III.
Lucky bastard
tja met 167 pk kan ik me voorstellen dat je idd wat meer kan uithalen
type 3 heeft overigens meestal 137 pk
en met die 2 heb ik nu juist net weer geen ervaring
CitroenAZU schreef:Als je met spinnen “rond gaan” bedoeld (in de slip raken) Dat gebeurd wanneer je het gas in een snelle bocht ineens te abrupt loslaat. Als je het enigszins met gevoel doet kun je aardig spelen. Gaat het te ver dan gas bijgeven dan trek je em weer recht. (dus wel goed opletten in welke versnelling je het doet)
Ik heb helaas zelf aan de tand gevoeld dat je ook met het gas erop achterstevoren kan eindigen…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
ZX-Cruiser schreef:Tja als je het ècht wild aanpakt..
Tsja, je bent een GTI rijder of je bent het niet
Gelukkig voor mijn portemonai ben ik maar zelde in de stemming om het echt over de rand te gaan zoeken
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI