24 van de 39
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe   Veert weer!!:D
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 18 juni 2007 03:40 PM
  [ # 346 ]
Xsara Coupe schreef:

Miss best hier een ander draadje over aan te maken…
Ik heb geen assteunen tot mijn beschikking nee…

Goed, ff voor de bollen kenners:

Hebben hydractivebollen ook een dempergaatje wat uitmaakt voor het comfort?
Hoeveel werk is het trouwens om voorbollen te vervangen? Of om de anti-zink te vervangen?

Xsara Coupe

De hydractivebollen hebben geen dempergaatjes, alleen de gasdruk bepaald het comfort. De voorbollen zijn makkelijk te vervangen, als je diravi stuurbekrachtiging hebt is die bol moeilijk te vervangen. Het element waar de bol is ingeschroefd moet met 3 boutjes en de 3 leidingen losgemaakt worden.
De anti inzak bol zit in een hoekje bij het linkerachterwiel. Opgesloten in een metalen bakje, het is een ramp om deze ene bol te vervangen.

Veel succes,
Citrophile

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 18 juni 2007 04:54 PM
  [ # 347 ]

Ok, voorlopig dus nog maar lekker laten zakken…
Ow, en bij voorbaat nog hardstikke bedankt voor je moeite Lucas!!
Echt helemaal super Cool  Zoals ik je al zei begon ik behoorlijk radeloos te worden…

Xsara Coupe

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 juni 2007 09:39 PM
  [ # 348 ]

De hydractivebollen hebben geen dempergaatjes, alleen de gasdruk bepaald het comfort. De voorbollen zijn makkelijk te vervangen.
De anti inzak bol zit in een hoekje bij het linkerachterwiel. Opgesloten in een metalen bakje, het is een ramp om deze ene bol te vervangen.

Om bij de anti inzak bol te komen, moet je het achterste gedeelte van het subframe los halen, deze komt dan (wel ff steunen) naar beneden en kan je er zo bij.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 19 juni 2007 01:42 PM
  [ # 349 ]
Xsara Coupe schreef:

Nou, ik kom net terug van een ritje met Lucas en ik ben niet gek aan het worden. De xm veert inderdaad niet zoals het zou moeten.
Achter kwam de elektroklep er wel in, maar voor voelde lucas hem niet schakelen. Dit zorgt voor een heel vervelend veergedrag.
Ook voel je ieder klein richeltje, steentje of wit streepje op de weg door in stuur en stoel.
Eerste wat we hebben gedaan is een andere compu er op gezet. In mijn xm zat een H5 compu en lucas had nog een H4 liggen. Dat is al een verschil van dag en nacht. Voor schakelt de elektroklep nu duidelijk wel mee. Hobbels neemt ze weer zoals het hoort.
De auto is over zijn algemeenheid nog wel wat stug, maar ik vrees dat ze rondom xantia activa bollen heeft.
Plan van aanpak is in eerste instantie dat lucas de oude compu gaat opknappen. Alle kwetsbare componenten worden vervangen.
Vervolgens weer kijken hoe dat veert en dan eventueel voor het soepele rondom originele bollen er op.

..........Toch de bollen en de computer….........

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 19 juni 2007 02:01 PM
  [ # 350 ]

Inderdaad.
Ben benieuwd hoe het is als alles vervangen is.
Overigens prijsopgave van de garage:
Hooghoudtbol: 104 euro bol plus vervangen
Twee bollen op veerpoten: 160 euro voor 2 bollen plus vervangen.

Denk dat ik de antizink laat zitten en de voorbollen zelf ga doen…

Xsara Coupe

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 19 juni 2007 02:41 PM
  [ # 351 ]

pff, die bol is niks anders dan een voorraadbol en die voorbollen kan je voor 40 euro/stuk krijgen. Die anti-zink bol heeft geen invloed op het veergedrag, dus je kan zowiezo die voorbollen vervangen.
Drukloos maken, beitel erop en tikken maar

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 19 juni 2007 02:51 PM
  [ # 352 ]
Willem schreef:

pff, die bol is niks anders dan een voorraadbol en die voorbollen kan je voor 40 euro/stuk krijgen. Die anti-zink bol heeft geen invloed op het veergedrag, dus je kan zowiezo die voorbollen vervangen.
Drukloos maken, beitel erop en tikken maar

Kan je de voorbollen er zo afdraaien of moet er dan ook meer gedemonteerd?
Als het puur eraf draaien is haal ik straks nog 2 nieuwe bollen!

Xsara Coupe

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 19 juni 2007 02:53 PM
  [ # 353 ]
Xsara Coupe schreef:
Willem schreef:

pff, die bol is niks anders dan een voorraadbol en die voorbollen kan je voor 40 euro/stuk krijgen. Die anti-zink bol heeft geen invloed op het veergedrag, dus je kan zowiezo die voorbollen vervangen.
Drukloos maken, beitel erop en tikken maar

Kan je de voorbollen er zo afdraaien of moet er dan ook meer gedemonteerd?
Als het puur eraf draaien is haal ik straks nog 2 nieuwe bollen!

Xsara Coupe

Na het drukloos maken met het ontlastboutje aan de drukregelaar waarop de voorraadbol zit, kun je de bollen er zo afdraaien.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 juni 2007 02:32 AM
  [ # 354 ]

wel op de O ringen letten ! ander krijg je lekkage Wink  let er ook op dat je ze er goed in hebt zitten Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 20 juni 2007 02:38 AM
  [ # 355 ]

Moet goedkomen!
Iemand voor mij de bestelnummers van citroen?

Xsara Coupe

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 20 juni 2007 01:33 PM
  [ # 356 ]
Xsara Coupe schreef:

Moet goedkomen!
Iemand voor mij de bestelnummers van citroen?

Xsara Coupe

Misschien vindt je ze op hbase.nl, rij ff langs citroën, bel chyparse? Wink
Ik zou het niet weten, nooit op gelet eigenlijk. Surprisedops:

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 juni 2007 05:04 PM
  [ # 357 ]

Jouw 24 is van 1994 , die heeft nog het oude 24v-blok. Dat is eigenlijk gewoon een aloude PRV-V6 met wat extra klepjes in de koppen.

Xsare_Coupe heeft een nieuw blok, wat compleet anders is gemaakt. Kleinere blokhoek, distributieriem in plaats van een ketting. Kortom, compleet andere motor.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 21 juni 2007 05:57 PM
  [ # 358 ]

Klopt.

Kabels waren bij mij maar 80 euro ofzo. Minder nog geloof ik Shocked
Vandaag ook maar nieuwe bollen voor besteld. Dat gaat het eerste sleutelwerkje zijn wat ik zelf aan de xm ga doen Very Happy
Ook een prijsje gehad voor de volledige auto spuiten inclusief demontage en montage. 2500 euro. Alleen de voorkant plus het deukje achterop vraagt ie 800. Dat ga ik dan ook maar laten doen denk ik…

Xsara Coupe

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 juni 2007 01:07 AM
  [ # 359 ]

Das heel mooi man, ben wel heel benieuwd wat het gaat worden met het veren van jouw dame. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2007 03:57 PM
  [ # 360 ]

Bollen net opgehaald. Straks is kijken of ik ze er op ga krijgen…

Xsara Coupe

Profiel  
 
 
24 van de 39
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook