Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Xsara Coupe schreef:Miss best hier een ander draadje over aan te maken…
Ik heb geen assteunen tot mijn beschikking nee…Goed, ff voor de bollen kenners:
Hebben hydractivebollen ook een dempergaatje wat uitmaakt voor het comfort?
Hoeveel werk is het trouwens om voorbollen te vervangen? Of om de anti-zink te vervangen?Xsara Coupe
De hydractivebollen hebben geen dempergaatjes, alleen de gasdruk bepaald het comfort. De voorbollen zijn makkelijk te vervangen, als je diravi stuurbekrachtiging hebt is die bol moeilijk te vervangen. Het element waar de bol is ingeschroefd moet met 3 boutjes en de 3 leidingen losgemaakt worden.
De anti inzak bol zit in een hoekje bij het linkerachterwiel. Opgesloten in een metalen bakje, het is een ramp om deze ene bol te vervangen.
Veel succes,
Citrophile
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Ok, voorlopig dus nog maar lekker laten zakken…
Ow, en bij voorbaat nog hardstikke bedankt voor je moeite Lucas!!
Echt helemaal super Zoals ik je al zei begon ik behoorlijk radeloos te worden…
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
De hydractivebollen hebben geen dempergaatjes, alleen de gasdruk bepaald het comfort. De voorbollen zijn makkelijk te vervangen.
De anti inzak bol zit in een hoekje bij het linkerachterwiel. Opgesloten in een metalen bakje, het is een ramp om deze ene bol te vervangen.
Om bij de anti inzak bol te komen, moet je het achterste gedeelte van het subframe los halen, deze komt dan (wel ff steunen) naar beneden en kan je er zo bij.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Xsara Coupe schreef:Nou, ik kom net terug van een ritje met Lucas en ik ben niet gek aan het worden. De xm veert inderdaad niet zoals het zou moeten.
Achter kwam de elektroklep er wel in, maar voor voelde lucas hem niet schakelen. Dit zorgt voor een heel vervelend veergedrag.
Ook voel je ieder klein richeltje, steentje of wit streepje op de weg door in stuur en stoel.
Eerste wat we hebben gedaan is een andere compu er op gezet. In mijn xm zat een H5 compu en lucas had nog een H4 liggen. Dat is al een verschil van dag en nacht. Voor schakelt de elektroklep nu duidelijk wel mee. Hobbels neemt ze weer zoals het hoort.
De auto is over zijn algemeenheid nog wel wat stug, maar ik vrees dat ze rondom xantia activa bollen heeft.
Plan van aanpak is in eerste instantie dat lucas de oude compu gaat opknappen. Alle kwetsbare componenten worden vervangen.
Vervolgens weer kijken hoe dat veert en dan eventueel voor het soepele rondom originele bollen er op.
..........Toch de bollen en de computer….........
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Inderdaad.
Ben benieuwd hoe het is als alles vervangen is.
Overigens prijsopgave van de garage:
Hooghoudtbol: 104 euro bol plus vervangen
Twee bollen op veerpoten: 160 euro voor 2 bollen plus vervangen.
Denk dat ik de antizink laat zitten en de voorbollen zelf ga doen…
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
pff, die bol is niks anders dan een voorraadbol en die voorbollen kan je voor 40 euro/stuk krijgen. Die anti-zink bol heeft geen invloed op het veergedrag, dus je kan zowiezo die voorbollen vervangen.
Drukloos maken, beitel erop en tikken maar
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:pff, die bol is niks anders dan een voorraadbol en die voorbollen kan je voor 40 euro/stuk krijgen. Die anti-zink bol heeft geen invloed op het veergedrag, dus je kan zowiezo die voorbollen vervangen.
Drukloos maken, beitel erop en tikken maar
Kan je de voorbollen er zo afdraaien of moet er dan ook meer gedemonteerd?
Als het puur eraf draaien is haal ik straks nog 2 nieuwe bollen!
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Xsara Coupe schreef:Willem schreef:pff, die bol is niks anders dan een voorraadbol en die voorbollen kan je voor 40 euro/stuk krijgen. Die anti-zink bol heeft geen invloed op het veergedrag, dus je kan zowiezo die voorbollen vervangen.
Drukloos maken, beitel erop en tikken maarKan je de voorbollen er zo afdraaien of moet er dan ook meer gedemonteerd?
Als het puur eraf draaien is haal ik straks nog 2 nieuwe bollen!Xsara Coupe
Na het drukloos maken met het ontlastboutje aan de drukregelaar waarop de voorraadbol zit, kun je de bollen er zo afdraaien.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
wel op de O ringen letten ! ander krijg je lekkage let er ook op dat je ze er goed in hebt zitten
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Moet goedkomen!
Iemand voor mij de bestelnummers van citroen?
Xsara Coupe

- Xsara Scootertje.
Xsara Coupe schreef:Moet goedkomen!
Iemand voor mij de bestelnummers van citroen?Xsara Coupe
Misschien vindt je ze op hbase.nl, rij ff langs citroën, bel chyparse?
Ik zou het niet weten, nooit op gelet eigenlijk. ops:
Jouw 24 is van 1994 , die heeft nog het oude 24v-blok. Dat is eigenlijk gewoon een aloude PRV-V6 met wat extra klepjes in de koppen.
Xsare_Coupe heeft een nieuw blok, wat compleet anders is gemaakt. Kleinere blokhoek, distributieriem in plaats van een ketting. Kortom, compleet andere motor.
Klopt.
Kabels waren bij mij maar 80 euro ofzo. Minder nog geloof ik
Vandaag ook maar nieuwe bollen voor besteld. Dat gaat het eerste sleutelwerkje zijn wat ik zelf aan de xm ga doen
Ook een prijsje gehad voor de volledige auto spuiten inclusief demontage en montage. 2500 euro. Alleen de voorkant plus het deukje achterop vraagt ie 800. Dat ga ik dan ook maar laten doen denk ik…
Xsara Coupe

- Xsara Scootertje.
Das heel mooi man, ben wel heel benieuwd wat het gaat worden met het veren van jouw dame.
Bollen net opgehaald. Straks is kijken of ik ze er op ga krijgen…
Xsara Coupe