25 van de 39
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe   Veert weer!!:D
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 juni 2007 04:01 PM
  [ # 361 ]
Xsara Coupe schreef:

Bollen net opgehaald. Straks is kijken of ik ze er op ga krijgen…

Xsara Coupe

Met een brug moet het lukken, vergeet niet de rubberen O-ringen mee te vervangen. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 22 juni 2007 04:08 PM
  [ # 362 ]
Xsara Coupe schreef:

Bollen net opgehaald. Straks is kijken of ik ze er op ga krijgen…

Xsara Coupe

A.u.b. de bollen niet laten vallen, als de schroefdraad is beschadigd kun je nieuwe bollen halen. Let idd ook op de rubberen o-ringen, het is allemaal simpel te doen. Bij jouw unit waar de voorraadbol op zit, zit het ontlastboutje erg vervelend aan de achterzijde je kunt hem net zien zitten. Met een steeksleuteltje 12 kun je net een paar slagen losdraaien(niet helemaal los!). Let ook op LHM niveau in de hoogste rijstand(tussen de 2 rode ringen).

Succes,
Citrophile

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2007 04:12 PM
  [ # 363 ]
eXpelliarMus schreef:
Xsara Coupe schreef:

Bollen net opgehaald. Straks is kijken of ik ze er op ga krijgen…

Xsara Coupe

Met een brug moet het lukken, vergeet niet de rubberen O-ringen mee te vervangen. Wink

Een brug heb ik dus net niet. Is dat heel hard nodig?

Xsara Coupe

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 juni 2007 04:41 PM
  [ # 364 ]

Ja als je teminsten ook de veerbollen achter wilt doen? Met een krik kan het ook, het wordt alleen een beetje krap. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2007 05:00 PM
  [ # 365 ]

Alleen voor Wink
Achter hangen er allang nieuwe bollen op!

Xsara Coupe

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2007 05:27 PM
  [ # 366 ]

Goed,

Linksvoor zit er een andere op. Het bleek een 40 bars bol met 48 gemeten bars er in.
Lijkt me zowiezo al niet echt gezond.

De rechter bol wil niet los. Ik heb dacht ik toch alles goed gedaan. Heb trouwens de oring wat ingevet met lhm. Neem aan dat dat gewoon goed is…
Bol handvast gedraaid.

Iemand nog tips om de rechter bol los te krijgen?

Xsara Coupe

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 juni 2007 05:39 PM
  [ # 367 ]

Nog een keer op drukbrengen en op nieuw broberen, met de beitel en hamer los tikken? Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2007 05:41 PM
  [ # 368 ]

Beitel en hamer lijkt me zo radicaal?
En ze zijn er net een week geleden af geweest… Dus echt vast zou t niet moeten zitten.
Ben er iig wel achter dat t niet goed is wat er met de bollen was gebeurd. 48 meten waar 40 op de bol staat is natuurlijk niet goed. 50 is wat een 16v moet hebben.
Zal nog wel een keer op en van druk af doen. En anders ff een bollentang proberen te gebruiken bij de dealer…

Xsara Coupe

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 22 juni 2007 05:45 PM
  [ # 369 ]
Xsara Coupe schreef:

Beitel en hamer lijkt me zo radicaal?
En ze zijn er net een week geleden af geweest… Dus echt vast zou t niet moeten zitten.
Ben er iig wel achter dat t niet goed is wat er met de bollen was gebeurd. 48 meten waar 40 op de bol staat is natuurlijk niet goed. 50 is wat een 16v moet hebben.
Zal nog wel een keer op en van druk af doen. En anders ff een bollentang proberen te gebruiken bij de dealer…

Xsara Coupe

Op de lasnaad de beitel schuin erop en tikken maar met een flinke zware hamer, bollen moeten handvast zitten dan zijn ze ook normaal los te maken.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2007 06:11 PM
  [ # 370 ]

Ik ga ff naar de dealer, mag daar de tang gebruiken. Helemaal top!
Verschil is wel als dag en nacht!  Shocked  Links kan ik nu goed indrukken. Rechts nog steeds keihard…

Xsara Coupe

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2007 07:18 PM
  [ # 371 ]

En daar was ik weer.
Het geheel gaat steeds beter veren!
Nu nog even de oude computer er in en dan is kijken hoe het is. Zoals gezegd zijn die bollen een verschil als dag en nacht!!

Xsara Coupe

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 juni 2007 09:42 PM
  [ # 372 ]

Goed nieuws, want in het begin was het natuurlijk echt helemaal niks! Wink

Als dat het comfort van een 24v is dan had ik hem niet gehoeven Laughing

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 juni 2007 10:37 PM
  [ # 373 ]
Xsara Coupe schreef:

En daar was ik weer.
Het geheel gaat steeds beter veren!
Nu nog even de oude computer er in en dan is kijken hoe het is. Zoals gezegd zijn die bollen een verschil als dag en nacht!!

Xsara Coupe


eindelijk….........................

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 22 juni 2007 11:50 PM
  [ # 374 ]
Willem schreef:
Xsara Coupe schreef:

En daar was ik weer.
Het geheel gaat steeds beter veren!
Nu nog even de oude computer er in en dan is kijken hoe het is. Zoals gezegd zijn die bollen een verschil als dag en nacht!!

Xsara Coupe


eindelijk….........................

NIET Evil or Very Mad
Net naar Zeist geweest om een 1:18 model van een xm voor 35 hele euro’s te halen. In nieuwstaat in de doos (voor al die bellers, ja ik ben die lul). Nou, het plezier van het perfect veren heeft kort geduurd. Net nadat ik de bollen er op had zitten veerde ze perfect. Geen hobbeltje te voelen. 15 km later was het plezier over. De dame geeft ieder hobbeltje weer door en veert miss nog wel beroerder….
WIE WEET RAAD, WANT IK ZIT ER AARDIG DOORHEEN…

Wat me wel opvalt is dat de dame nu in de laagste stand aangeeft: let op remdruk, let op druk hydraulisch systeem. Bij het omhoog komen dan. Ik heb het idee dat mijn vlotter van het niveau blijft hangen. Hoe kan ik zien hoe vol mn kendall vat ongeveer zou moeten zitten? In de laagste stand bijvoorbeeld?

Xsara Coupe

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 juni 2007 12:17 AM
  [ # 375 ]

In de laagste stand valt er wijnig te meten/te zien, wel in de hoogste stand. Je kan de vlotter er wel uit halen, draai je hem ff dan komt ie los, zie dan of idd een probleem is met de vlotter. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
25 van de 39
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook