3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Ontsteking afstellen
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 februari 2007 10:34 PM
  [ # 31 ]
pete72ds schreef:
patri schreef:

Het gat moet ergens onder de dynamo zitten.

dat is geen lekkere plek,  iemand die kan vertellen waar onder de dynamo ergens?

Vrij kort onder de dynamo, zo’n beetje ter hoogte van de achterwand, waar de bedrading opzit.
In het blok zit een ribbel, het gat zit in een hoekje van die ribbel.
Misschien kan iemand een foto van een kaal blok op het forum zetten, dan krijg je beter idee?

knuffel

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 20 februari 2007 10:40 PM
  [ # 32 ]

ik heb het 6mm gevonden, inderdaad in het hoekje bij die ribbel , maar bedankt in ieder geval !!

Ik ben zo ook op het dode punt gekomen, heeft iemand nog antwoord op mijn voorafgaande vragen ?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 20 februari 2007 10:41 PM
  [ # 33 ]
M'thijs schreef:

zie website ds club, daar staat het perfect uitgelegd!

Heb vanmiddag de lichthoogte gecontroleerd, bleek royale .5 te zijn!

Dit betekent volgens mij te late ontsteking en mogelijk te zwakke vonk.

Klopt dit met het verschijnsel dat de auto zonder probleem aanslaat, maar inhoudt met optrekken (tot 3500toeren ongeveer), hoge toerentallen gaan wel zonder inhouden?

Nb Het is een LPG-wagen, doet hetzelfde op LPG en benzine, dus ik zoek het in de ontsteking, alle bougies zien er egaal uit, niet zwart of vet dus.

Heb ook andere rotor en condensator geplaatst, trouwens.

knuffel

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 20 februari 2007 11:02 PM
  [ # 34 ]

vlietmans dit gaat zo niet werken als we beiden vragen stellen over twee verschillende auto’s ik maak even een nieuw draadje aan dan kun jij verder met dit draadje , succes !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2007 10:58 AM
  [ # 35 ]

Lichthoogte.. Wat bedoel je precies?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 21 februari 2007 11:58 AM
  [ # 36 ]
bogaard77 schreef:

Lichthoogte.. Wat bedoel je precies?

Maximale openingsafstand contactpunten

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2007 01:16 PM
  [ # 37 ]

Hoe ruimer die staat hoe VROEGER hij opent. 0.5 is erg ruim. Je dwell hoek wordt dan erg klein wat een slechte oplading van de bobine veroorzaakt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 mei 2014 01:59 PM
  [ # 38 ]

Even een korte vraag, en denk ik voor de profs makkelijk te beantwoorden. Dx2 motor met 123 ontsteking; hoeveel graden bij 2000 rpm op gradenboog? 17? (Rijdt op LPG).

Gr.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25392
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 mei 2014 02:10 PM
  [ # 39 ]

17 lijkt me veel. Ik reed met een graag of 11-12. = 2200-2400 krukas graden

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 mei 2014 02:15 PM
  [ # 40 ]

@ Bogaard,

Dit is wel een goede verduidelijking. Zoals het in de boeken staat (maar half doorgelezen) zijn de krukasgraden. Nokkenasgraden (afgelezen op gradenboog) is krukasgraden/2?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 mei 2014 02:22 PM
  [ # 41 ]

DX2 op LPG kan tot max 14 graden bij 2000-2200 toeren te meten op de gradenboog. Dat is inderdaad de helft van het aantal krukasgraden. Omdat je namelijk meet op de Nokkenas en die draait met 1/2 van de krukastoeren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 mei 2014 02:23 PM
  [ # 42 ]

@ Bogaard/ Waterman,

Dank voor de snelle en duidelijke reactie. Is 14 graden voor benzine ook goed? Of zou je dan op benzine eigenlijk iets moeten verstellen?

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 mei 2014 02:24 PM
  [ # 43 ]

Nou, op benzine zou ie misschien kunnen gaan pingelen. Kijk even wat het boek zegt. Ik meen dat daar 12 graden staat. Als ie op 14 graden goed loopt en NIET gaat pingelen of warm loopt op benzine is d’r niets aan de hand.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 23 mei 2014 02:28 PM
  [ # 44 ]

Nu pingelt ie idd op benzine (maarja 17 graden is al een stukkie meer dan 14), enkel pas bij echte belasting.

Even samenvattend, op LPG is 14 graden optimaal/ok. Op benzine eigenlijk 12 graden optimaal(boeken nakijken), maar als op 14 graden gewoon goed loopt op benzine, dan is t ook OK.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 mei 2014 03:06 PM
  [ # 45 ]

Helemaal correct. 17 graden is hoe dan ook te vroeg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook