2 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Veer gebroken
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 23 april 2007 03:23 PM
  [ # 16 ]

Vive le Forum! Blijkbaar hebben ze alle verzoeken verzameld en gelijk afgehandeld. Ik keek nog even naar mijn factuur en ik verwacht ruim 500 euro. Dat wordt een weekendje Parijs.
Laughing

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 23 april 2007 03:42 PM
  [ # 17 ]

kost 2 veren vervangen 300 euro joh.
hallo zeg, dat is toch in een uurtje gedaan Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 23 april 2007 03:59 PM
  [ # 18 ]

De totale factuur was ruim 900 euro. Arbeidsloon was reeds gefactureerd aan mij. Doordat de auto door zijn vering was gezakt was er veel bijkomende schade. Het volgende is gebeurt:
2 x veer links en rechts
verbindingsstang stabilisatorstang vervangen
Voorste abssensor vervangen
computertest en uitlezen geheugen
aandrijfashoes
remslang
lager-aanslag schijf
olie
wegsleepkosten
en 19% btw

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 24 april 2007 09:45 PM
  [ # 19 ]

Ik zou in ieder geval achter deze modificatie aangaan. Het schijnt dat er een partij slechte veren zijn gemonteerd tot eind december 2002. De garagist kan ongetwijfeld snel uitsluitsel geven of jij risico loopt. Neem anders even een printje mee van deze forumberichten.

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
Ceeeendje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007

- C1 Séduction 5 drs
Gepost: 25 april 2007 04:55 AM
  [ # 20 ]

Mijn ouders rijden in een C3 1.4 exclusive uit november 2002, destijds nieuw gekocht. Maandag j.l. was mijn vader voor onderhoud bij de dealer (Bolt, Assen, prima ervaringen) en heeft daar gevraagd naar de ´voorveerproblematiek´. Was hun wel bekend, maar wordt kennelijk als zo weinig urgent ervaren dat er niets preventiefs gedaan wordt.
Als reden voor de roestvorming (en daarop volgende eventuele breuk) werd een andere verklaring dan het hier eerder genoemde linksvoor aanschuren en daardoor wegschuren van de coating genoemd; het zou ´em zitten in het bij de productie niet 100% goed coaten van de veren zelf…

De vraag waarom er in andere landen dan tenminste nog een ´suspension cup´ (  ) gemonteerd wordt en in Nederland niet, kon de garage niet beantwoorden. Dus heeft mijn vader deze vraag inmiddels via het contactformulier (  ) op citroen.nl aan de importeur gesteld. Ik mag aannemen dat hij spoedig antwoord ontvangt. Ik zal de ontwikkelingen hier melden.

De vraag blijft: hoe veilig kun je je in een bijna 5 jaar oude C3 voelen? Als de veerbreuk uitsluitend bij lage snelheid of stilstand optreedt dan heb je, mocht de auto over een half jaar buiten de in dit topic genoemde garantie vallen, alleen financiele schade. Maar wat als je op een 80 km weg onverwacht op je linkeroor gaat hangen? Ik krijg hier langzamerhand een beetje Ford Pinto-achtig bijsmaakje (  )... maar misschien maak ik me zorgen om niets…?

Overigens, mijn ´bazin´ (woef Wink ) trof haar vorige C3 (1.4 exclusive), in mei 2003 nieuw gekocht, op een ochtend aan met gebroken linker voorveer. Dus ja, ook een ´bazinnen C3´ kan hier gevoelig voor zijn. Hoe hier het herstelverhaal is, herinner ik me niet meer zo goed - geloof dat het prima was opgelost door Veldma Groningen.

Tenslotte: als je eens lekker een eind wilt weglezen over terugroepacties, klik dan hier:  - jaja, degelijk en precies volk, die Zwitsers!

Profiel  
 
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 21 mei 2007 09:52 PM
  [ # 21 ]

bij ons liep die factuur over de 300€, hebben wel maar 50€ moeten betalen, voordeel van een kleinere dealer te nemen, die doen wat meer moeite om bij hun hoofdzetel compensatie te krijgen

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 22 mei 2007 01:09 AM
  [ # 22 ]
C3-Jenneke schreef:
C3-Jenneke schreef:

Goedemiddag,

Mijn werkgeefster (basin, maar dat klinkt zo “hond"achtig) heeft een C3 1,4 Exclusive uit 2002. En een nichtje van haar ook, vrijwel zelfde type en bouwjaar.

Dat nichtje heeft dus ook een gebroken voorveer gehad, ik dacht ook links. En inderdaad schade aan diverse andere onderdelen. Gebeurde gelukkig bij hun op de oprit met lage snelheid, geen gevaarlijke situatie dus! Ik weet niet hoe de financiele afhandeling is gegaan, dat horen we nog wel. Maar de volgende vraag kwam op:

Moet mijn basin/werkgeefster nu perventie contact opnemen met de garage (Stouwdam in Oldebroek)? Of zijn er ook C3’s die het probleem niet hebben?

Nou, ze is dus eigenwijs geweest! Ondanks mijn (en jullie) advies is niet naar de garage gegaan. Afgelopen woensdagmiddag wilde ze van een parkeerplaats wegrijden, en dat ging niet… Auto stond niet eens merkbaar lager. Maar wel vast. ANWB gebeld, die constateerde de gebroken veer. Hij had het nog niet eerder gezien, zei hij. Maar de afsleper had er al best veel opgehaald en bij dealers afgeleverd had hij gezegd!

Goede service verder, leenauto was op de afsleepwagen aanwezig, dus vervoer was geen probleem. Garage Stouwdam in Oldebroek heeft een ander leenautootje aangeboden, en vanmiddag ging de telefoon met de melding dat de C3 weer klaar is.

Ben wel benieuwd met wat voor rekening ze morgen weer aanwezig is. Garage had het over “coulance”...

Wordt vervolgd?

Ik ga er van uit dat je voldoende info hebt via dit topic voor haar. Dus check of beide veren zijn vervangen! De coulance betreft volledige compensatie! Lukt het niet via de dealer dan rechtstreeks met Citroen !Succes!

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
matramurena
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-06-2007

Gepost: 04 juni 2007 05:35 PM
  [ # 23 ]
Ceeeendje schreef:

Mijn ouders rijden in een C3 1.4 exclusive uit november 2002, destijds nieuw gekocht. Maandag j.l. was mijn vader voor onderhoud bij de dealer (Bolt, Assen, prima ervaringen) en heeft daar gevraagd naar de ´voorveerproblematiek´. Was hun wel bekend, maar wordt kennelijk als zo weinig urgent ervaren dat er niets preventiefs gedaan wordt.
[...]
De vraag blijft: hoe veilig kun je je in een bijna 5 jaar oude C3 voelen? Als de veerbreuk uitsluitend bij lage snelheid of stilstand optreedt dan heb je, mocht de auto over een half jaar buiten de in dit topic genoemde garantie vallen, alleen financiele schade. Maar wat als je op een 80 km weg onverwacht op je linkeroor gaat hangen?

Nou, dat rotgevoel bekruipt ons nu ook. Mijn vriendin is net door mij aangestoken met het Franse-autovirus (ze reed hiervoor Italiaans) en heeft zaterdag een C3 1.4 HDi uit november 2002 gekocht. Ik bladerde een beetje over dit forum en schrok van deze voorveerproblematiek. Heb zojuist even de plaatselijke Citroëndealer gebeld en die deden vreselijk ongeïnteresseerd en laconiek. “Ach, het komt misschien bij 2% van de C3’s voor en hoeveel zijn daar wel van gemaakt meneer! En aan de buitenkant kunnen we niet zien of ‘ie kapot gaat of niet”. Okay, de kans is klein, maar als er iets gebeurt, wat dan? Sad

Edit: naam dealer verwijderd, kennelijk is hun receptie werkplaats nogal lomp, want hun verkopers (ik ben er gisteren even binnengelopen) zijn een stuk vriendelijker.

Daarna even met een bevriende Franse-autoreparateur gebeld, die stelde me enigszins gerust dat ‘ie nog nooit een C3 met gebroken vering in z’n werkplaats heeft gehad, maar hij is pas een jaar met Citroën bezig (daarvoor was ‘ie Peugeot-monteur).

Er zit sowieso nog 3 maanden garantie op de auto, daarna is het financieel niet het allergrootste probleem, maar met bovengenoemd horrorscenario in het achterhoofd rijdt mijn vriendin ineens niet zo lekker meer in haar C3… En dat is wel jammer want de C3 1.4 HDi rijdt echt lekker.

verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 04 juni 2007 06:21 PM
  [ # 24 ]

Het is jammer dat het rijplezier wordt verpest door een dergelijk mogelijk defect. Ik las ook ergens dat eenzelfde fout is aangetroffen op sommige Smartjes en Mercedessen A-klasse uit die periode. Het is jammer dat jouw Citroengarage daar wat laconiek over doet.

Mijn advies is:
-bel met de Bovag en vraag wat zij adviseren
-bel met Citroen Nederland. Zij hebben meer zicht op de statistieken middels de coulance-regeling en kunnen daarin ook wel een advies geven lijkt mij.
-spreek met de garage af waar jij hem hebt gekocht dat zij zwart/op/wit zetten dat zij ook de veren vervangen na de garantieperiode.

Meer tips heb ik even niet. Succes!

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
matramurena
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-06-2007

Gepost: 08 juni 2007 05:44 PM
  [ # 25 ]
Arno schreef:

-bel met Citroen Nederland. Zij hebben meer zicht op de statistieken middels de coulance-regeling en kunnen daarin ook wel een advies geven lijkt mij.

Heb net antwoord gekregen van Citroën Nederland:

Citroën Nederland schreef:

Uw dealer kan het best bij uw auto controleren of de beschermingslaag op de
veren van uw auto niet beschadigd is. Wij adviseren u derhalve contact op
te nemen met uw dealer.

Kortom, even naar de dealer…

verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 28 juli 2007 01:29 AM
  [ # 26 ]

Ik begrijp uit alle bovenstaande berichten dat Citroen daar geen terugroepactie voor in het leven heeft geroepen. Ik lees ook dat men wel kan zien aan de veer of de coating beschadigd is. Dat zorgt voor breuk van de veer. Steeds gaat het om linksvoor. Dus draai het wiel helemaal naar buiten en kijk of je zelf met een lamp iets aan de veer kan zien. Laat sowieso de garage kijken of dat euvel bij jouw mobiel ook een risico is. Succes.

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 16 augustus 2007 01:38 AM
  [ # 27 ]

hier was het rechtsvoor.

En garagist heeft veel moeite gedaan bij citroen belgie om compensatie te krijgen, heeft ons in totaal denk ik 50€ gekost (ze hebben toen direct de kapotte en de niet kapotte vervangen)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 januari 2008 11:59 PM
  [ # 28 ]

Jawel, met een harde knal het nieuwe jaar in! Linksvoor, nu ook bij ons. Midden in de nacht, de auto stond stil en wij lagen in bed. In eerste instantie niets gezien, maar ‘t klinkt onder het rijden toch allemaal wel erg raar.
En dan dus aan de gang met de dealer. Een dealer die alvast begint met flink afhouden van een beroep op eventuele coulance-regelingen. En pas nadat ik zeg dat ie ook de andere veer moet bekijken ‘uit zichzelf’ het advies geeft om beide veren te vervangen. We zijn de auto zeker meer dan een week kwijt voordat ze tijd hebben om de situatie te bekijken. En daarna gaan ze dan onderdelen bestellen. Die ze er weer een paar dagen later in kunnen zetten. En nee, geen leenauto beschikbaar (we kunnen wel een huurauto voor u regelen hoor Rolling Eyes).
Twee keer bij deze dealer geweest met de wens om een auto te kopen en uiteindelijk toch een stad verderop uitgekomen. Wel jammer dat de ANWB ‘m dan bij de dealer in de woonplaats aflevert. Zitten we toch nog aan deze dealer vast.  Mad

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 07 januari 2008 02:22 AM
  [ # 29 ]

@break23m: wat is het bouwjaar van jullie C3??

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
niek1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 17-12-2007

Gepost: 07 januari 2008 01:02 PM
  [ # 30 ]

2002 Wink

Ik ben de rechter op de foto.

Profiel  
 
 
2 van de 23
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook