








Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005
- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
deur63 schreef:Ik was vandaag toevallig bij Harm in Vught / ‘s hertogenbosch.. Wat een prachtige XM zeg, echt een genot voor het oog, en wat een fantastische auto om in te rijden. Het schakelen van de automaat gaat echt boterzacht, en die machtige V6-ronk is echt adembenemend. Nee, Harm heeft zichzelf overtroffen. De BX diesel was al een pracht auto, maar deze XM is magnifiek.
Over het probleem, het lijkt inderdaad op de stappenmotor. BXen hebben dat probleem ook (enigzins). Weet Gijs misschien het antwoord?
Sterkte met de XM!
Zit-ie op/zeer dichtbij het blok gemonteerd? Bij sommige zit-ie namelijk nog op het blok…verplaatsen is de beste optie. Een bekend probleem. Warmte is dan de boosdoener.
See, buy, fly C5 V6
Ja, vlak bovenop het blok zit ie. Maar de warmte? Hij lijkt het alleen te doen na een warme start, en dan de hele rit. Ik had 2 ritten gemaakt na een koudere start, en vooral de 2e rit was wel zo lang dat de boel lekker warm is geworden. Toen deed ie ‘t gewoon goed.



Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006
- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Toch nog karakter gelukkig maar
Ik weet het antwoord ook niet direct maar we gaan er even naar kijken, de stappenmotor is zeer waarschijnlijk maar die heb ik nog wel 1 liggen dus dan weten we het zo.
Groeten Gijs.
Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!
Harm schreef:, en de airco doet ‘t weer lekker. Die blies amper lucht, maar dat kwam doordat er een compleet verstopt pollenfilter in de luchtinlaat zat. Dat weggehaald, en nu blaast ie weer lekker voluit.
Mooi dat hij weer blaast….maar koelt hij ook goed dan ?












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefelcitieerd
ziet er goed uit
en mooie kleur
Koelen doet ie nu ook niet meer, lekkage op een O-ring…
het rothok heeft nog steeds karakter. Nog steeds afslaan bij iedere keer stoppen, maar alleen als de boel warm is lijkt ‘t.
Vandaag stappenmotors gewisseld, geen effect. we verdenken nu de gasklepstandmeter. Zonder dat ding (we hebben ‘m er maar afgesloopt) doet ie nog steeds precies hetzelfde, misschien is dat wel het probleem.
Wat heerlijk dat ik nog zo’n betrouwbaar BX dieseltje heb
Is je airco systeem lek?!? of ‘gewoon’ het blower deel? Het begint verdacht veel op een BX te lijken Harm
Je mag overigens wel eens met een spons tegen de BX diesel aan leunen..
Och gewoon een lek ringetje, kan gebeuren. Eigenlijk maak ik me er nu niet zo druk om…
De cruise control doet ‘t trouwens wel weer, het plastic ringetje dat om het bedienstangetje van de gasklep zit was afgebroken. Zit nu weer een rubber dinges omheen. Jeuj…
Het volk krijgt de leider die het verdient. De automobilist rijdt in de auto die hij verdient. Blijkbaar trek jij karaktervolle auto’s aan.
Ik kom em binnenkort echt eens uitchecken.





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Harm schreef:Ja, vlak bovenop het blok zit ie. Maar de warmte? Hij lijkt het alleen te doen na een warme start, en dan de hele rit. Ik had 2 ritten gemaakt na een koudere start, en vooral de 2e rit was wel zo lang dat de boel lekker warm is geworden. Toen deed ie ‘t gewoon goed.
Neem even contact op met Simmetje, zijn V6 heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Denk zelf aan een vapour-lock of een onwillige ontsteking….BDP-sensor/ontstekingsmodule/bobine???
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Gisteren de gasklepstandsensor vervangen. Leek het allemaal prima te doen, maar nee, weer bokken bij constante snelheid (da’s nieuw) en afslaan bij stoppen.
Maar gelukkig hebben we wel de 2 kapotte raammechaniekjes gerepareerd met wat kabels van de fietsenmaker.
Vervelend Harm, wellicht moet je toch maar accepteren dat het een dame is. De nukken zijn hetzelfde als van een echte vrouw.
Succes er mee!
PS je hebt via AW een PB van mij.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
De nukken zijn hetzelfde als van een echte vrouw
Daarom wil ik ook al geen echte vrouw…























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Het begint nu echt op het probleem wat ik ook had te lijken maar dan bij een 20i. Ik heb ook al die dingen die jij ook vervangen hebt vervangen.
Maar bij de meeting te heusten heb ik de luchtbuis + airflo meter en de bougikabels over gezet, na een tip een extra massa kabel van de accu naar motor blok en door naar ecu, ze loopt weer zoals het hoort ????? niet te geloven, ik stond ook op het punt om haar te slopen
Succes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
klinkt toch echt als een onstekingsmodule die op z’n eind is. Nadeel van de PRV-motor (niet echt een nadeel, maar de volle motorruimte bij die auto) is dat hij bij stilstand een hitte-overschot krijgt. Als je hem stilzet als de meter onder de 90 graden staat, staat ‘ie binnen een kwartier op 95 graden. Het kan best zo zijn dat daarom de ontstekingmodule ermee stopt (daarom stopten de vroege 2 liters ermee, is later gemodificeerd)
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002