4 van de 31
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Harm z’n XM V6 Exclusive 1995: XM-loos, p.32
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 12 maart 2007 12:09 AM
  [ # 46 ]
deur63 schreef:

Ik was vandaag toevallig bij Harm in Vught / ‘s hertogenbosch.. Wat een prachtige XM zeg, echt een genot voor het oog, en wat een fantastische auto om in te rijden. Het schakelen van de automaat gaat echt boterzacht, en die machtige V6-ronk is echt adembenemend. Nee, Harm heeft zichzelf overtroffen. De BX diesel was al een pracht auto, maar deze XM is magnifiek.

Over het probleem, het lijkt inderdaad op de stappenmotor. BXen hebben dat probleem ook (enigzins). Weet Gijs misschien het antwoord?

Sterkte met de XM!

Zit-ie op/zeer dichtbij het blok gemonteerd? Bij sommige zit-ie namelijk nog op het blok…verplaatsen is de beste optie. Een bekend probleem. Warmte is dan de boosdoener.

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 12 maart 2007 12:18 AM
  [ # 47 ]

Ja, vlak bovenop het blok zit ie. Maar de warmte? Hij lijkt het alleen te doen na een warme start, en dan de hele rit. Ik had 2 ritten gemaakt na een koudere start, en vooral de 2e rit was wel zo lang dat de boel lekker warm is geworden. Toen deed ie ‘t gewoon goed.

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 12 maart 2007 02:14 AM
  [ # 48 ]

Toch nog karakter gelukkig maar

Ik weet het antwoord ook niet direct maar we gaan er even naar kijken, de stappenmotor is zeer waarschijnlijk maar die heb ik nog wel 1 liggen dus dan weten we het zo.

Groeten Gijs.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 12 maart 2007 01:01 PM
  [ # 49 ]
Harm schreef:

, en de airco doet ‘t weer lekker. Die blies amper lucht, maar dat kwam doordat er een compleet verstopt pollenfilter in de luchtinlaat zat. Dat weggehaald, en nu blaast ie weer lekker voluit.

Mooi dat hij weer blaast….maar koelt hij ook goed dan ?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 maart 2007 09:23 PM
  [ # 50 ]
Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 maart 2007 12:14 AM
  [ # 51 ]

Koelen doet ie nu ook niet meer, lekkage op een O-ring…

het rothok heeft nog steeds karakter. Nog steeds afslaan bij iedere keer stoppen, maar alleen als de boel warm is lijkt ‘t.
Vandaag stappenmotors gewisseld, geen effect. we verdenken nu de gasklepstandmeter. Zonder dat ding (we hebben ‘m er maar afgesloopt) doet ie nog steeds precies hetzelfde, misschien is dat wel het probleem.

Wat heerlijk dat ik nog zo’n betrouwbaar BX dieseltje heb Cool

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 13 maart 2007 12:36 AM
  [ # 52 ]

Is je airco systeem lek?!? of ‘gewoon’ het blower deel? Het begint verdacht veel op een BX te lijken Harm Sad

Je mag overigens wel eens met een spons tegen de BX diesel aan leunen.. Wink

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 maart 2007 12:44 AM
  [ # 53 ]

Och gewoon een lek ringetje, kan gebeuren. Eigenlijk maak ik me er nu niet zo druk om…

De cruise control doet ‘t trouwens wel weer, het plastic ringetje dat om het bedienstangetje van de gasklep zit was afgebroken. Zit nu weer een rubber dinges omheen. Jeuj…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 maart 2007 02:50 AM
  [ # 54 ]

Het volk krijgt de leider die het verdient. De automobilist rijdt in de auto die hij verdient. Blijkbaar trek jij karaktervolle auto’s aan. Wink

Ik kom em binnenkort echt eens uitchecken.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 maart 2007 11:46 AM
  [ # 55 ]
Harm schreef:

Ja, vlak bovenop het blok zit ie. Maar de warmte? Hij lijkt het alleen te doen na een warme start, en dan de hele rit. Ik had 2 ritten gemaakt na een koudere start, en vooral de 2e rit was wel zo lang dat de boel lekker warm is geworden. Toen deed ie ‘t gewoon goed.

Neem even contact op met Simmetje, zijn V6 heeft waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Denk zelf aan een vapour-lock of een onwillige ontsteking….BDP-sensor/ontstekingsmodule/bobine???

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 maart 2007 01:25 PM
  [ # 56 ]

Gisteren de gasklepstandsensor vervangen. Leek het allemaal prima te doen, maar nee, weer bokken bij constante snelheid (da’s nieuw) en afslaan bij stoppen.

Maar gelukkig hebben we wel de 2 kapotte raammechaniekjes gerepareerd met wat kabels van de fietsenmaker.

Profiel  
 
Wings of freedom
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 206
Geregistreerd: 25-03-2006

Gepost: 14 maart 2007 01:53 PM
  [ # 57 ]

Vervelend Harm, wellicht moet je toch maar accepteren dat het een dame is. De nukken zijn hetzelfde als van een echte vrouw.

Succes er mee!

PS je hebt via AW een PB van mij.

WOF Sad

WOF lovecitro


De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 14 maart 2007 02:07 PM
  [ # 58 ]

De nukken zijn hetzelfde als van een echte vrouw

Daarom wil ik ook al geen echte vrouw…

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 14 maart 2007 02:51 PM
  [ # 59 ]

Het begint nu echt op het probleem wat ik ook had te lijken maar dan bij een 20i. Ik heb ook al die dingen die jij ook vervangen hebt vervangen.
Maar bij de meeting te heusten heb ik de luchtbuis + airflo meter en de bougikabels over gezet, na een tip een extra massa kabel van de accu naar motor blok en door naar ecu, ze loopt weer zoals het hoort ????? niet te geloven, ik stond ook op het punt om haar te slopen Twisted Evil
Succes. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 14 maart 2007 04:56 PM
  [ # 60 ]

klinkt toch echt als een onstekingsmodule die op z’n eind is. Nadeel van de PRV-motor (niet echt een nadeel, maar de volle motorruimte bij die auto) is dat hij bij stilstand een hitte-overschot krijgt. Als je hem stilzet als de meter onder de 90 graden staat, staat ‘ie binnen een kwartier op 95 graden. Het kan best zo zijn dat daarom de ontstekingmodule ermee stopt (daarom stopten de vroege 2 liters ermee, is later gemodificeerd)

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
4 van de 31
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook