4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

mkatgert’s BX 16 TRS Automaat
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 05 mei 2007 02:07 AM
  [ # 46 ]
mkatgert schreef:

Laatste tank was 1 op 12,3. Valt me alles mee.

Ander probleem: ik dacht een lekvrije BX te hebben. Vanmiddag werd ik toch verrast door een verse vlek onder de voorkant van de motor. Ik weet overigens nog niet zeker of dit daadwerkelijk van mij is. Dit weekend maar eens op onderzoek uit. (Als het de octopus is is het toch meer aan de rechterkant van het blok?)

Octupus zit inderdaad aan de rechterzijde (passagierszijde) en wat verder naar achter bij de motor. Een lekvrije bx is vaak maar een feest voor eventjes, ik hoop dat het meevalt. Weet je zeker dat het LHM is?

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 mei 2007 02:52 AM
  [ # 47 ]
B_iks schreef:

Een lekvrije bx is vaak maar een feest voor eventjes, ik hoop dat het meevalt.

Beetje sombere inschatting; mijn ervaring is dat als je geregeld LHM ververst, het niet zo ver komt dat je van alles en nogwat blijft vervangen.

En ja, ik weet dat alle octopus-bende onder mijn trouwe 19TGD break al 2 jaar geleden heeft verteld aan vervanging toe te zijn, maar met af en toe een pleistertje gaat het nog best lang goed… Surprisedops:

Ich bin ein Breaker

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 05 mei 2007 02:55 AM
  [ # 48 ]
karel schreef:
B_iks schreef:

Beetje sombere inschatting; mijn ervaring is dat als je geregeld LHM ververst, het niet zo ver komt dat je van alles en nogwat blijft vervangen.

Ik doe m’n best, al zijn LHM-lekkages me vreemd. Van de drie bx-en heb ik er slechts 1 gehad die geen kvs lekte of steeds begon te lekken. Iedere keer als het systeem weer dicht was gemaakt, begon het weer ergens anders Evil or Very Mad.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 mei 2007 02:58 AM
  [ # 49 ]
B_iks schreef:
karel schreef:
B_iks schreef:

Ik doe m’n best, al zijn LHM-lekkages me vreemd. Van de drie bx-en heb ik er slechts 1 gehad die geen kvs lekte of steeds begon te lekken. Iedere keer als het systeem weer dicht was gemaakt, begon het weer ergens anders Evil or Very Mad.

Mmm, met kvs-lekkages heb ik wel ervaring maar dat was vnl de 14TU vanwege zijn olie-lekkage in de kvs, waardoor de slangen in versneld tempo sneuvelden.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2511

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 05 mei 2007 03:07 AM
  [ # 50 ]
B_iks schreef:

Weet je zeker dat het LHM is?

Ik weet nog niet eens zeker of het wel van mij is. Ik had haast en daarnet was het al te donker. Maar het was erg recent en tamelijk licht van kleur. Ik reageer waarschijnlijk weer veel te gestresst volgens de gemiddelde BX-rijder, maar ik heb al een andere druipende dame op de parkeerplaats staan, en ben niet trots op de vlekken die dat met zich mee brengt…

Verder nog steeds niks dan lof. De BX sleept me met bergen lading probleemloos van A naar B. Misschien dat ik de boel toch maar eens moet spoelen binnenkort: voor doet de vering niet meer mee in de 2 hoogste standen. Laag en rijstand doen het prima, maar bij een standje hoger gaat alleen de achterkant door.

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 05 mei 2007 10:59 AM
  [ # 51 ]
mkatgert schreef:
B_iks schreef:

Weet je zeker dat het LHM is?

Ik weet nog niet eens zeker of het wel van mij is. Ik had haast en daarnet was het al te donker. Maar het was erg recent en tamelijk licht van kleur. Ik reageer waarschijnlijk weer veel te gestresst volgens de gemiddelde BX-rijder, maar ik heb al een andere druipende dame op de parkeerplaats staan, en ben niet trots op de vlekken die dat met zich mee brengt…

Verder nog steeds niks dan lof. De BX sleept me met bergen lading probleemloos van A naar B. Misschien dat ik de boel toch maar eens moet spoelen binnenkort: voor doet de vering niet meer mee in de 2 hoogste standen. Laag en rijstand doen het prima, maar bij een standje hoger gaat alleen de achterkant door.

Zit er dan wel genoeg lhm in? als de voorkant niet mee doet in de hogere standen.
Ben toen bezig geweest en kon alles flink aandraaien, maar een pomp gaat ook wel eens op de keerring lekken dat heb ik al een paar keer meegemaakt, dus als het van rechts voor het blok komt gok ik op die jongen, maar die heb je erbij gekregen dus das zo gedaan.
Als het rechts achter het blok is dan zou het idd spin/octo werk kunnen zijn.
Spoelen met spoelvloeistof lijkt mij niet nodig daar ik weet dat alles vers is van binnen. Commentaar van Chyparse was dat ze nog nooit bollen hadden gewisseld met zulke schone lhm dus ..... Very Happy
Zou ff het vloeistofnivo checke en dan weet je gelijk of je wat verloren bent, want was vol weg gegaan.
mzzls
Erik Hannewijk

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 05 mei 2007 05:41 PM
  [ # 52 ]

smeer even de scharnierpunten van de hoogteregelling voor en achter.
ik verwacht dat je mechanieken droog staan, en dat je daardoor niet meer de verschillende standen kunt selecteren.

mvgr wupke Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 mei 2007 10:15 PM
  [ # 53 ]
Erik Hannewijk schreef:

Zou ff het vloeistofnivo checke en dan weet je gelijk of je wat verloren bent, want was vol weg gegaan.

Hoe vol is vol? Bovenkant parapluutje tot de bovenste rode lijn? Hij staat namelijk nu precies tussen de twee rode lijnen in.

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 05 mei 2007 10:22 PM
  [ # 54 ]
mkatgert schreef:
Erik Hannewijk schreef:

Hoe vol is vol? Bovenkant parapluutje tot de bovenste rode lijn? Hij staat namelijk nu precies tussen de twee rode lijnen in.

Niets aan doen dus, want dan is ie goed op niveau. Maar misschien heeft Erik ‘m nog voller gegooid!?  Razz

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 mei 2007 11:16 PM
  [ # 55 ]
mkatgert schreef:
Erik Hannewijk schreef:

waneer gemeten? in de rij stand of in de hoogste stand?

het parapluutjes moet gelijk staan met beide ringen als de wagen in de hoogste stand staat.

mvgr wupke Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 05 mei 2007 11:21 PM
  [ # 56 ]
kreazyV8wuppo schreef:
mkatgert schreef:
Erik Hannewijk schreef:

waneer gemeten? in de rij stand of in de hoogste stand?

het parapluutjes moet gelijk staan met beide ringen als de wagen in de hoogste stand staat.

mvgr wupke Wink

Hoogste stand uiteraard Smile

Profiel  

Erik Hannewijk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 06 mei 2007 12:17 PM
  [ # 57 ]
B_iks schreef:
mkatgert schreef:
Erik Hannewijk schreef:

Niets aan doen dus, want dan is ie goed op niveau. Maar misschien heeft Erik ‘m nog voller gegooid!?  Razz

haha nee hoor erik heeft hem niet voller gedaan Wink
Dan verlies je nagenoeg niet want hij als ik vul is het in het midden van de lijntjes in de hoogste stand boven het lijntje is niet goed met de lucht/olie naar de veerpoten.(lees het bx club boekje maar Very Happy;))
Dus genoeg olie en voor niet naar de hoogste standen? en met ff gymmen(paar keer op en neer) wil die dan voor mee of niet?

mzzls
Erik Hannewijk

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 06 mei 2007 01:29 PM
  [ # 58 ]
Erik Hannewijk schreef:

haha nee hoor erik heeft hem niet voller gedaan Wink
Dan verlies je nagenoeg niet want hij als ik vul is het in het midden van de lijntjes in de hoogste stand boven het lijntje is niet goed met de lucht/olie naar de veerpoten.(lees het bx club boekje maar Very Happy;))
Dus genoeg olie en voor niet naar de hoogste standen? en met ff gymmen(paar keer op en neer) wil die dan voor mee of niet?

Hij pakt inmiddels voor de hoogste stand wel weer op, maar de een-na hoogste stand niet. Hij gaat achter in 4 stapjes, en voor van laag naar rijstand naar allerhoogste stand.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 06 mei 2007 01:46 PM
  [ # 59 ]

smeer je regelstangen gebeuren nou eens.

mvgr wupke Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 06 mei 2007 02:01 PM
  [ # 60 ]
kreazyV8wuppo schreef:

smeer je regelstangen gebeuren nou eens.

mvgr wupke Wink

had ik even overheen gelezen Wink ga ik doen.

Profiel  

4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook