mkatgert schreef:kreazyV8wuppo schreef:smeer je regelstangen gebeuren nou eens.
mvgr wupke
had ik even overheen gelezen
ga ik doen.
ben benieuwd wat het smeren gaat doen, nog nooit gedaan
mzzls
Erik Hannewijk

Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Aan smeren nog steeds maar niet toegekomen. Ander vraagje: wat hoort het stationair toerental te zijn? In P-stand blijft ie namelijk zelfs met warme motor met gemak rond de 1500 draaien. Lijkt me dat de autochoke een beetje vast zit?

Totaal aantal Berichten: 3844
- CX 2200
- CX 2200
mkatgert schreef:Aan smeren nog steeds maar niet toegekomen. Ander vraagje: wat hoort het stationair toerental te zijn? In P-stand blijft ie namelijk zelfs met warme motor met gemak rond de 1500 draaien. Lijkt me dat de autochoke een beetje vast zit?
dat lijkt er wel op!
ene, dat smeren kan wonderen doen….
ik heb het ervaren toen ik wegreed bij wupke 13 mei. Heerlijk!

Zojuist even de autochoke opengeschroefd. Die krijgt dus z’n instelling van het koelwater als ik het goed zag?
Er zat een stelschroefje op, dus ik heb de boel even goed warmgereden (bleef ie hangen bij 1800 tpm) en vervolgens het stelschroefje zodanig verdraaid dat ie om en nabij de 1000 tpm bleef hangen. Liep ie nog steeds mooi.
Gaat dit problemen leveren zodra het weer kouder wordt?
1000 is voor een injectie ruim voldoende, maar ik weet niet hoe het met een carb zit. De mijne loopt 900 t/pm stationair.

Hm, daarnet nog eens geprobeerd met koude motor. Starten, hij loopt naar 1500 tpm, wegrijden en de boel slaat meteen af. Opnieuw starten, en hij loopt weer prima. Bizar. Misschien toch weer een slagje terug, of een handchoke inbouwen.
Wat betreft hoogteregelaar smeren, hoe doe ik dat het makkelijkst? Kan ik daar eenvoudig bij of moet dat van onder de auto? Tips van ervaringsdeskundigen?

Totaal aantal Berichten: 3844
- CX 2200
- CX 2200
wupke gooide bij mijn auto vanaf boven een dopje olie op de draaipunten, marten schreef dat hij moest demonteren, schuren en vetten voordat het succes had
makkelijkst is een bus kettingspray oid (wd 40 helpt mischien tijdelijk).
dwarsbalk voor rechts achter de motorsteun .
daar alles wat stang is insprayen.
onder de auto in de tunnel de geleide punten van de hoogteregelstang insprayen.
achter dito als voor.
alles wat stang is insprayen (die 5 mm dikke stang rond en langs de torsiestang.
ik zal pogen een foto te vinden ..mvgr wupke..

Bedankt voor de tips!
Vandaag de hele dag in de BX gezeten dus er niks aan gedaan, behalve veel rijden. Even heen en weer naar Delfzijl, en dat ging lekker.
De motor loopt nu stationair wel erg laag, in de file liep ie in A-stand net onder de 500 toeren, op het randje van afslaan… Volgende file was opeens weer 800 toeren. Wazig ding, die autochoke.
Lachen was het wel bij het tankstation; door het geforceerd opendraaien van de choke loopt ie stukken zuiniger. Vandaag 2 keer getankt: gemiddeld 1 op 14.1 tegen standaard 1 op 11.
die choke kan ik boekdelen over schrijven.
het is en blijft een mooi stukje techniek.
maar de afstelling ervan laat je liever aan een kenner over, want het is nogal een gecompliceert verhaal.
als je op de gok gaat kost het veel gevloek en een bakje benzine of 2 extra.
als hij goed is afgesteld kun je ermee lachen…
mvgr wupke.

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
En als je nog kettingspray zoekt, ik heb laatst een flesje Dry Lube van het merk Cyclon gekocht op aanraden van de fietsenmaker. Werelds dat spul.
Heeft wat inwerktijd nodig.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

kreazyV8wuppo schreef:
maar de afstelling ervan laat je liever aan een kenner over
och, met beetje bij beetje bij een ideale instelling komen lukt het ook wel…
vandaag sloeg ie bij elk stoplicht af zodat ik een leuke tactiek moest toepassen met zo snel mogelijk naar neutraal schakelen en gas er bij als ik stil stond
uiteindelijk ergens op een parkeerplaats weer een halve slag open gedraaid en nu lijk ik op een mooie tussenweg te zitten. en anders draai ik hem weer een stukje opener

En een verse APK!
Gefeliciteerd!
Hebben ze bij de garage meteen even naar de autochokeafstelling gekeken?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Top!!
Mooi werk.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!