Ben nieuw hier, maar lees al enige tijd met jullie mee! Hoe meer ik las, hoe meer ik zin had om weer met mijn cx te gaan rijden!
Daar ik een bloedmooie zwarte 22trs in de stalling had staan was de stap snel gemaakt om er weer eens te gaan kijken.
Op een vrijdagmiddag er naar toe, om ze eens beter te gaan bekijken. 3 jaar stil gestaan, dus ik hield mijn hart vast. 3 liter benzine erin, startkabels erop. Starten en jawel, sloeg na twee omwentelingen aan!!! Al tikkend stond ze binnnen 30 seconden op haar hoogste stand. Volgende reisdoel: De brug.
Tot zover het mooie verhaal…
tot na de voordeuren alles okay. Maar dan :
- In de dorpels zitten meerdere gaten, die te postzegelen zijn
- Het uiteinde van de linker ski, aansluiting aan de holle buis zitten gaten in en moet vervangen worden.
- in de wielkasten achter zitten meerdere gaten
- het achterscherm rechts zit los van de binnenkant.
- Voor de APK nog twee hoesjes en een remslang.
- Een distributie is ook gewenst. 7 jaar oud met 50K
De moed was me volledig in de schoenen gezakt. Als je er niet onder kijkt is het een geweldig mooie auto. De motorkap, kofferklep en drie deuren vertonen geen roest, de lampen op alle hoeken zijn vervangen. Bumpers zien er fantastisch uit. Daarnaast is de gehele auto opnieuw gespoten. Het enige wat je erop kan aanmerken zijn de chromen strips waarin wat niet orginele vouwen zitten.
Nu heb ik een prijsopgaaf van 1500 euro om deze door de keuring te krijgen, maar ik weet niet wat wijsheid is. Daar heb ik jullie hulp bij nodig. Wat zouden jullie doen? ze heeft 250K gelopen. Zal morgen wat fotos proberen te uploaden.
Dank voor je feedback!




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ik lees hier een bekend verhaal, waar het de roestschade betreft. Ik heb zo’n auto gekocht (“gaatje in dorpel”), bij nadere inspectie had ik alle gaten die jij ook noemt. Geen prettige aanblik! Tja, wat moet je… Wat overwegingen:
- “Door de keuring krijgen” betekent dat je dorpel en de schade van de ski hersteld wordt, neem ik aan. Je wielkast blijft dan slecht. Bovendien: hoe last men bij dat bedrijf: APK-werk is vaak om te huilen zo lelijk, en roest bovendien snel opnieuw.
- Aan de andere kant, als de auto echt bloedmooi is, vind ik 1500 euro nog wel gaan. Je kan dan lekker gaan rijden en besluiten of je de rest ook aanpakt. Bedenk dat de auto nu heel weinig waard is, en met een nieuwe APK al een stuk meer.
- Heb je echt goed gekeken? Nu je aan het overwegen bent zou ik de auto genadeloos in kaart brengen, om het nut van de investering te beoordelen.
- Misschien moet je overwegen zelf te leren lassen? ik heb een apparaat van Rustbuster gekocht en ben gewoon begonnen. Reken op een zeer forse tijdsinvestering, maar als je normaal handig bent lukt het gegarandeerd. Die wielkast vond ik trouwens niet moeilijk om te repareren, de dorpel des te meer.
Succes! Ik ben bijna klaar gelukkig….
Corrosion sympa!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Voor 1500 heb je weer een mooie zwarte 22 trs? Zeg dat er binnen een half jaar nog een duizendje onvoorziene posten zijn… dan heb je voor 2500 weer een mooie auto die je zelf kent. Dat lijkt mij het wel waard.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
het is een ding van het hart. Wordt je blij als je em aan een hobbyist verkoopt voor 1150? en voor die 1500 + 1150 andere dingen doet dan rondkarren in je CX.
.komma
zoek iemand die het laswerk goed kan doen en voor een leuke prijs en doe meteen een goede antiroestbehandeling (ikzelf kies dan altijd voor waxoil, dat doet het al 20 jaar ontzettend goed in de 2cv’s dus zal het een cx ook wel goed doen).
Als je het geld er voor over hebt, is het zonde om je bloedmooie CX weg te doen.
Waar ergens in de buurt woon je?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Bedankt voor je reacties zover! Lees hieruit zo’n beetje dat het wel waard is. Als ik Dirkman goed lees, is ze nu al 1150 waard…
De garage waar ik het onderzoek heb laten doen is totaal nieuw voor mij. Heb op aanraden van een vriend van mij naar hem toegebracht. Die had een ski vervangen op een nette manier tegen een redelijke prijs.
Zoals ie te werk ging leek ie een goede citroen vakman. Persoonlijk hou ik daar wel van. Rij mijn xantia ook het hele land door om hem door de vakman in beneden leeuwen te laten onderhouden. (Soms heb ik het idee dat die twee liever met een PSA diesel in bed liggen als met hun wederhelft) Beter dan bij de officiele dealer, waar guppies van 18 enkel aan C4, C5 en C6 willen werken en ze met meer problemen terug krijgt dan je ze bracht.
maar goed, Woon zelf in Eindhoven, de Cx staat nu bij Breda. ik kan zelf niet lassen en zal voorlopig ook niet de tijd en nog belangrijker, de ruimte kunnen vinden om dat te kunnen doen. Evan, heb jij toevallig een goed adres voor mij?
Ik probeer de fotos te plaatsen maar krijg dat niet voor elkaar. Iemand een idee?
[/img]
hoe is de rest van de auto kwa onderhoud enz enz
De staat is redelijk tot goed. Veel vervangen als startmotor, dynamo, ontsteking caberateur, radiateur, koppakking, hydroliek leidingen, achterste uitlaatdeel, nieuwe hemel, banden na drie jaar nog op 1.1 bar met 6 mm profiel, goede veerbollen. Wat minder de koppeling ( schatting nog 60k km te gaan) Voelt zwaar aan en is wat korter. Misschien ook de voorraad bol, tikt regelmatig maar kan ook diravi zijn die veel lhm nodig heeft. Distributie 7 jaar oud.
3 jaar stilstaan, kabels erop, starten, goed lopen en omhoog komen wil natuurlijk ook wel het een en ander zeggen.
het is een moeilijke beslissing roest is toch wel een van de dingen die erg duur kunnen worden bij een cx maar ik zou na jou dingen gehoordt te hebben proberen om min nog een jaar te rijden met dat ding




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Ja, zou ik ook doen. Een zwaar aanvoelende koppeling kan na een keer lekker warm worden wel verbeteren. Wees er uberhaupt maar zeker van dat ze na een paar honderd kilometer weer een stuk vrolijker functioneert!
Corrosion sympa!
Ik weet wat je bedoelt citrofielTD! Je ziet haar een tijdje niet, het gaat jeuken, je gaat weer eens kijken en je bent weer verliefd..Vervolgens moet je betalen , en dan blijkt dat je nog wat moet betalen, en zodra je denkt dat je lekker mag rijden springt er een leiding of zo en ben je weer een hoop kwijt…
Hoort er allemaal bij en van wat ik lees is er wel al een heleboel gedaan. Lekker doorgaan man! Zoek inderdaad iemand die een paar lasklussen voor je kan doen met liefde, dan heb je er nog heel lang plezier van.
Veel succes en tot ziens in Utrecht?!
Groet
Yke


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Voor super laswerk ga je naar Tecton in Schijndel. Heb ik hele goede ervaringen mee! Lasbedrijf Tecton, Tel. 073 - 5477748, Duinweg 10 D - 5482 VR - Schijndel. Zoek maar eens op Google met Tecton en Schijndel, dan kun je de ervaringen lezen….
Voor goede en goedkope reparaties ga je naar Hegru in Veldhoven: Autosloperij Hegru B.V., Tel. 040 - 2541261, Provincialeweg 73 A - 5503 HB - Veldhoven.
Draagarmlagers voor BX is daar snel en goedkoop, ik weet alleen niet of ze ook andere zaken doen.
CitrofielTD schreef:maar goed, Woon zelf in Eindhoven, de Cx staat nu bij Breda. ik kan zelf niet lassen en zal voorlopig ook niet de tijd en nog belangrijker, de ruimte kunnen vinden om dat te kunnen doen. Evan, heb jij toevallig een goed adres voor mij?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Tsja dat is een dilemma!
Als ik het verhaal zo hoor, vrees ik dat uiteindelijk je er niet zult zijn met die EUR 1500,-
Om die aansluiting op de holle buis weer goed te krijgen, moet het subframe eronder uit. Officieel mag daar niet aan gelast worden, dus als je dat moet doen, moet je het zo doen dat het onzichtbaar is. Eigenlijk moet je dan het subframe laten stralen en helemaal opnieuw lassen/opbouwen etc…..
Ik ben nu ook samen met mijn garage aan mijn CX aan het lassen (die gelukkig een subframe heeft wat als nieuw is) maar als ik zie hoeveel tijd er in een paar plekjes gaat zitten, wil je het goed doen, dan schrik je daar echt van. er waren plekken waar niet eens een gaatje in leek te zitten, maar bij het schoonmaken moest er toch nog flink gelast worden (hoek achter onder het achterlicht) gelukkig heb ik dan straks ook helemaal geen roest meer….
Komt nog eens bij dat je het over EUR 1500,- hebt om hem weer apk waardig te maken. APK waardig wil nog niet zeggen dat je dan weer verlost bent van alle ellende. Ik ben vorige week ook nog bezig geweest aan een break waar de wielkasten achter ook helemaal weg waren, je wil niet weten hoeveel werk daar inzit. Vergeet niet dat als je gaat slijpen de roestgaten minimaal 3 maal zo groot zijn dan op het 1e gezicht lijkt.
Maar goed terug naar jouw CX! Ik denk dat je voor jezelf 3 besluiten moet nemen. Voor alle opties valt iets te zeggen…..
1e EUR 1500,- erin pompen en weer een jaar genieten!
2e EUR ???? erin pompen en nog jaren genieten
3e EUR 0,- erin pompen en niet genieten, en je geld aan de kant leggen voor een betere CX, bijvoorbeeld uit frankrijk. waar iets technisch mis mee is. (je hebt tenslotte alles dubbel dan en iets ombouwen is geen probleem)
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Twijfel, Twijfel, Twijfel.
Gisteren de cx maar opgehaald bij de garage, want ze stond er volgens de eigenaar te lang. Van de nood een deugt gemaakt, auto verzekerd en gebruik gemaakt van de schorsing regel met APK keuring. Een fijn stukje naar huis rijden. resultaat = Ik ben verliefd. Het was een geweldige rit, zoveel meer comfort, zo veel meer vermogen. In een woord geweldig. (Diravi is wel weer wennen)
Thuis aangekomen heb ik de prijsopgaaf eens bestudeerd. Dacht dat de grootste kostenpost lassen was, maar valt relatief mee.
Lassen 13 uur a € 40 = € 520
Stuurhoezen 2x €150 = € 300
Rem schijven ontroesten € 200
Fuseekogel onder € 47.50
Ruitenwisser €34
Allen ex btw
De hoezen, fusee en ruitenwisser zijn onderhoud, de remschijven zijn verroest door het lange stilstaan en kunnen verholpen worden door een paar rondjes te rijden. het lassen = Cx eigen.
Ewan heeft aangeboden om ventueel het een en ander te lassen, dus gaan we eventueel zondag even kijken wat we kunnen doen!
Een vraag die me s’nachts wakker houdt: Mijn cx heeft geen rechter spiegel. Was dat in die tijd nog een optie?














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CitrofielTD schreef:Twijfel, Twijfel, Twijfel.
Gisteren de cx maar opgehaald bij de garage, want ze stond er volgens de eigenaar te lang. Van de nood een deugt gemaakt, auto verzekerd en gebruik gemaakt van de schorsing regel met APK keuring. Een fijn stukje naar huis rijden. resultaat = Ik ben verliefd. Het was een geweldige rit, zoveel meer comfort, zo veel meer vermogen. In een woord geweldig. (Diravi is wel weer wennen)
Thuis aangekomen heb ik de prijsopgaaf eens bestudeerd. Dacht dat de grootste kostenpost lassen was, maar valt relatief mee.
Lassen 13 uur a € 40 = € 520
Stuurhoezen 2x €150 = € 300
Rem schijven ontroesten € 200
Fuseekogel onder € 47.50
Ruitenwisser €34
Allen ex btwDe hoezen, fusee en ruitenwisser zijn onderhoud, de remschijven zijn verroest door het lange stilstaan en kunnen verholpen worden door een paar rondjes te rijden. het lassen = Cx eigen.
Ewan heeft aangeboden om ventueel het een en ander te lassen, dus gaan we eventueel zondag even kijken wat we kunnen doen!
Een vraag die me s’nachts wakker houdt: Mijn cx heeft geen rechter spiegel. Was dat in die tijd nog een optie?
300 euro voor het vervangen van stuurhoezen vind ik wel heel erg veel… da’s hooguit een uurtje werk… en dan 200 voor het ontroesten van de remschijven
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Die stuurhoezen is vreemd ja. Het ontroesten van die schijven gaat nog wel: er moeten er vier, en die hebben allemaal twee kanten. “er af remmen” lukt in veel gevallen niet goed, bijvoorbeeld omdat je een dikke roestrand overhoudt.
Overigens: er zal geen remmentest zijn uitgevoerd, althans geen met goed resultaat? Daar moet je misschien nog op een kostenpostje rekenen.
Corrosion sympa!