Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Bij CX Basis kan zeker, maar dat duurt natuurlijk even voor je ze in huis hebt. Ik heb ze bij Très Beau besteld, en waren er een dag later. Ik kreeg een keurig doosje met 2 hoezen van het merk HQ als ik me niet vergis. En dat merk wordt door vele automaterialen zaken geleverd.
Ik kan me dus niet voorstellen dat dit een groot probleem is om ze te krijgen.
Ik zou het eerst eens gewoon bij de eerste de beste automaterialenzaak in de buurt proberen.
Ik heb even op Hbase gekeken en daar staan ze ook gewoon
Merk: Gomet Artikelnummer 88 49M1
Overigens ben je erg goed bezig zo te horen, jij kunt straks weer heerlijk zweven met een mooie zwarte TRS! Heb je toevallig ook foto’s van het laswerk? Ik ben wel benieuwd!
groet,
Mike
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
En zo kwam het dat ik vanmorgen bij de eerder genoemde 2 beneden-leeuwense heren oog in oog stond met CitrofielTD…..
Echter, dat was wel in zijn rol van Xantia TD bestuurder, nog niet als CX-zwever.
Leuk zo’n kennismaking….
Dat gaat helemaal goed komen met die TRS, daar ben ik van overtuigd.
Een update op de cx vorderingen.
Inmiddels zijn alle gaten gedicht. Op de skies is niet meer te zien dat er ooit aan gelast is. Dorpels en koffer zijn dicht. Nog een anti roest behandeling over de hele bodem en ze kan er weer jaren tegen.
Inmiddels is de rechter onder fuse ook vervangen. Ze was werkelijk helemaal versleten. Kon de pin namelijk met je pink bewegen. Tevens zitten de stuurhoezen er ook op. Achteraf viel het monteren daarvan aardig mee. Wel vreemd dat in 1 doos orginele klemmen zaten en in de andere tyreps.
Zat er dan niets tegen? Jawel, Evan is 10% over zijn uren heen, in het rechterachter spatbord zit nu een 10 cm deuk (door de hitte) en een stuk binnen tapijt is weg (Huh wat rookt er nu zo?)
Nieuwe vraag, Ik wil een rechter buitenspiegel monteren. Hoe kan ik dat het beste doen? Kan ik gewoon een gat in de deur boren? Is de spiegel aan de binnenkant geborgd met een moer?
T(h)ijs schreef:Ewan, is dat een garaasj in Eindhoven die ik moet kennen?
:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Nee, Evan is een student uit de richting die je geheel niet aan auto techniek zou kunnen linken. Het lassen heeft ie geleerd op de kunstacademie. Dus dat is zeker mooi werk. Hij doet deze klus om zijn liefde voor de citroen te kunnen bekostigen.
Ah kijkaan Ja dat zijn handige mensen, daar moeten er eigenlijk meer van zijn

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Goed lassen is ook beslist een kunst. Het zou gesubsidieerd moeten worden!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Een updateetje!
Heb inmiddels een leuk visgraat interieurtje op de kop kunnen tikken, daar ik de standaard stof met leren zijkanten toch niet zo heel erg mooi vond. De achterbank was er uit voor het lassen dus het bankje er maar vast in gezet. Dat zwarte maakt het toxh een stukje mooier.
Vandaag bij de keuring geweest! En wat denk je… Afkeur….
Waarop? Op een remslang voor die ik over het hoofd gezien heb. Meteen een aantal materialenzaken afgebeld op er eentje te bestellen duurt het tot na het weekend of helemaal niet… Weet iemand waar ik die dingen zo kan halen ik wil ze definitief klaar hebben dit weekend?
Helaas kan ik dit weekend (nog) niet lekker gaan touren.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik heb nog niets van dit topic gelezen, maar ongelezen zeg ik op de vraag of er geïnvesteerd moet worden JA
nu eens even lezen.

- BX 1.9 TURD, de Euro
nou, alles gaat helemaal goedkomen dus. dat slangetje zal je wel kunnen vinden (ook bij cx-basis.de wellicht?).
enig probleem lijken nog die foto’s die ik nergens heb gezien. ik ben toch wel benieuwd nu

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Er is wel meer bij jou in de buurt, oa Jan van Gompel. Daar moet je haast wel slagen, al is het dan 2ehands.
Ik zou eerst gewoon de AMH proberen, dat ging bij de BX ook dus waarom niet? Heb al wel meer zaken voor de CX bij de AMH gehaald: Olie-, benzine- en luchtfilter, remschijven, remblokken, radiateur, kachelradiateur, v-snaren, enz.
Vaak bij die zaken tegenwoordig: vandaag besteld, morgen in huis.
CitrofielTD schreef:Een updateetje!
Heb inmiddels een leuk visgraat interieurtje op de kop kunnen tikken, daar ik de standaard stof met leren zijkanten toch niet zo heel erg mooi vond. De achterbank was er uit voor het lassen dus het bankje er maar vast in gezet. Dat zwarte maakt het toxh een stukje mooier.
Vandaag bij de keuring geweest! En wat denk je… Afkeur….
Waarop? Op een remslang voor die ik over het hoofd gezien heb. Meteen een aantal materialenzaken afgebeld op er eentje te bestellen duurt het tot na het weekend of helemaal niet… Weet iemand waar ik die dingen zo kan halen ik wil ze definitief klaar hebben dit weekend?
Helaas kan ik dit weekend (nog) niet lekker gaan touren.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Bij CX-basis bestellen, volgende dag in huis. Kein probleem ja!
Ik heb idd wat fotos (vooral van voor het lassen) maar krijg ze niet geupload. Zie postings op pag 1.
Ga vandaag even verder bellen.

- BX 1.9 TURD, de Euro
ja, als jij dat gaat doen, dan leert-ie het zelf NOOIT en ik wil in de toekomst lekker veel foto’s kijken
Remslang voor een CX staat gewoon in het boek van CarFix, een hele grote onderdelen leverancier voor Franse auto’s.
Bruto-prijs= 49,97
carfix nr: 40.01.5510
dealernummer: 95493016
Dus jouw Xantia garage Renard kan het eventueel bestellen…..