Ik ben al een paar jaar aan het kijken naar een CX voor erbij. Nu viel mijn oog op een advertentie waarin een CX 2400 Pallas INJ werd aangeboden uit 1978.
Hoe zijn de ervaringen met dit type?






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Re: Misschien een CX 2400 Pallas inj
PSA schreef:uit 1987.
Ik neem aan dat je uit 1977 bedoelt?
Re: Misschien een CX 2400 Pallas inj
beerpeet schreef:PSA schreef:uit 1987.
Ik neem aan dat je uit 1977 bedoelt?
1978
In principe gewoon goed. Motor heeft genoeg vermogen maar zuipt wel aardig, de ervaringen lopen uiteen maar ik geloof dat het van 1 op 7/8 tot 1 op 10 loopt. Enige ‘nadeel’ is dat het soms wat werk is om uit te zoeken waar problemen zitten als de motor niet lekker loopt.
Verder, is de auto nederlands of buitenlands? Of je plakt hier de link even neer, is wat handiger kijken
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PSA schreef:Dat kan natuurlijk ook
![]()
Bij deze:
Oei… een originle Nl-er. Vooral Héél goed kijken of ie nog hard is en of ie niet uit 150 kg plamuur bestaat ops:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:PSA schreef:Dat kan natuurlijk ook
![]()
Bij deze:
Oei… een originle Nl-er. Vooral Héél goed kijken of ie nog hard is en of ie niet uit 150 kg plamuur bestaat
ops:
Wat zijn kritieke plekken? Net als bij de DS?














































Totaal aantal Berichten: 43406
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
PSA schreef:waterman771 schreef:PSA schreef:Dat kan natuurlijk ook
![]()
Bij deze:
Oei… een originle Nl-er. Vooral Héél goed kijken of ie nog hard is en of ie niet uit 150 kg plamuur bestaat
ops:
Wat zijn kritieke plekken? Net als bij de DS?
vraag dat maar aan T(h)ijs…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ghe ghe, las al zoiets ja






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Heb je al contact gehad met de verkoper?
Wat ik iig van deze specifieke CX weet is dat ‘ie al heel lang te koop staat, vorig jaar aanvankelijk nog voor 3500 euro. Het standaard-aandachtspunt zal idd roest zijn. Dit lijkt mij op zich een aantrekkelijke CX.
Motorisch volgens mij zo goed als onverwoestbaar, alleen sommige onderdelen schijnen zo langzamerhand schaars te worden, al hangt dat erg af van met wie je praat. Zuiniger dan de carburateurversie.
beerpeet schreef:Heb je al contact gehad met de verkoper?
Wat ik iig van deze specifieke CX weet is dat ‘ie al heel lang te koop staat, vorig jaar aanvankelijk nog voor 3500 euro. Het standaard-aandachtspunt zal idd roest zijn. Dit lijkt mij op zich een aantrekkelijke CX.
Motorisch volgens mij zo goed als onverwoestbaar, alleen sommige onderdelen schijnen zo langzamerhand schaars te worden, al hangt dat erg af van met wie je praat. Zuiniger dan de carburateurversie.
heb de verkoper een mail verzonden vandaag, om wat meer info over de algemene staat van de auto te krijgen.
Hrm, ik had ergens een lijstje rondslingeren, zie ook FAQ van CX Club Nederland. Maar inderdaad, origineel nederlands betekend over het algemeen kas verrot Zal vanavond even ‘mijn’ roest lijstje maken.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Toch maar wat sneller Het lijstje wat ik tegenwoordig altijd check bij CX’en om te zien hoe rot ze zijn t.o.v. die van mij, haha. Overigens vind ik ( maar das persoonlijk ) dat je voor 3,5k een harde CX moet kunnen kopen. Anders issie te duur.
- Subframe van voor tot achter
- Motorkap ( makkelijk vervangbaar )
- Accubak en wielkasten
- Voorruithoeken aan beide kanten
- Voetenbak bodem
- Deuren ( makkelijk vervangbaar )
- Dorpels onder de strips checken
- Achtermschermen bij bumper, onder achterste ruit
- Tankklepje
- Achterklep onderkant ( makkelijk vervangbaar )
- Stuk plaat achter bumper
Zie voor wat plekken http://zever.dbsec.net/fotos/citroen/CX/Roest/
Mocht je nog specifieke roest vragen hebben dan hoor ik dat graag
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Aanvulling: achterschermen onder de achterste zijruit
Aangepast, daar roest die van mij nog niet
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ik moet m maar s een keertje gaan bekijken. Ben benieuwd.