3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Misschien een CX…
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 13 september 2007 12:53 AM
  [ # 31 ]

weet evt nog wel een laagdaks prestige van 1976 van 1e eigenaar van 95 jaar Wink 130 dkm maar staat wel in frankrijk

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 13 september 2007 01:05 AM
  [ # 32 ]

ja was die auto in Pesse, man zei dus dat ie er voor 400 in had gestopt om m APK te krijgen maar ik weet dat die met APK door die garage te koop werd aangeboden. Nou zegt dat niet zoveel maar al met al zat er ergens iets niet lekker

roy ik stuur je een pb

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 13 september 2007 01:08 AM
  [ # 33 ]

Ik zie dat je voorkeur hebt voor een prestige. Een andere 2400 injectie heeft niet de specifieke problemen van een prestige, dus minder gezeur misschien. Een 2 liter is nog wat simpeler.

Van de andere kant maakt het alles een stuk makkelijker, als het niet zoveel uitmaakt; je bekijkt een hoop auto’s, neemt iemand met ervaring van het forum mee, leert steeds wat bij en uiteindelijk loop je tegen een hele mooie aan voor weinig geld en die koop je:-)

Heeft iemand van het forum deze al eens bekeken?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/111078974-citroen-cx-2-0-gti-bj-1979.html

Ben er al eens geweest toen hij nog in Uden zat.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 13 september 2007 01:16 AM
  [ # 34 ]

maar wat zijn dan de echte specifeke problemen van een prestige ?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 13 september 2007 01:19 AM
  [ # 35 ]

achterdeuren die erg moeilijk te krijgen zijn en de ruiten die er in zitten

verder is roest het grote probleem maar is per cx verschillend dus gewoon iemand mee nemen die er verstand van heeft

verder zijn het de zelfde dingen als bij een gewone cx vaak

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 13 september 2007 01:56 PM
  [ # 36 ]

Maar mijn grootste vraag is, kan zon auto er tegen altijd buiten te staan en is hij opgewassen tegen dagelijks gebruik…
Starten in de winter is een must, dan heb ik hem juist nodig. Anders ga ik met de fiets.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 13 september 2007 02:49 PM
  [ # 37 ]

Winterbestendigheid is subjectief onderwerp hier, geloof ik. Mijn motto:
- zonder schoonmaken, rotte plekken kaalhalen en inlassen, en goede anti-roestbehandeling (ook holle ruimtes) kan een CX/GS alleen op droge dagen gereden worden
- met bovengenoemde bescherming kan een CX ook wel (liefst wat beschut/carport) buiten slapen (bij Citroville doen ze dat ook) en soms een regenbuitje op de weg trotseren.
- Pekel blijft uit den boze. Er schijnen enkele relatief erg goede Serie2-jaren te bestaan (1986/1987????), maar dat zijn voor mij de uitzonderingen die de regel bevestigen.
- starten kan in principe iedere auto met goede dynamo, accu, bougies/kabels - een goed onderhouden CX kan beter zijn dan een XM die 15jr verwaarloosd is.

Ik heb niet voor niets de luxe van een XM en CX (eerst GSA) verkozen. Rij in deze periode veel met de zojuist antiroest behandelde schuifdak-CX. Heerlijk zweven met het dak open, ook bij 120 op de A67. Pekel en 35+ graden vakanties-met-kleine-kids zijn voor de airco-XM.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 15 september 2007 08:34 PM
  [ # 38 ]

Ja is ook zo.

Ik heb inmiddels wat info ingewonnen her en der en ik denk dat voor mij toch niet verstandig is om met een cx te gaan rijden.

Ik heb weinig tot geen kennis van cx-en, de auto staat altijd buiten en MOET starten en kunnen rijden als ik dat wil en ik het juist gekozen om de C5 eruit te doen om de autokosten te doen dalen. Een betere optie is een saxo ofzo

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 september 2007 09:51 PM
  [ # 39 ]
PSA schreef:

Ja is ook zo.

Ik heb inmiddels wat info ingewonnen her en der en ik denk dat voor mij toch niet verstandig is om met een cx te gaan rijden.

Ik heb weinig tot geen kennis van cx-en, de auto staat altijd buiten en MOET starten en kunnen rijden als ik dat wil en ik het juist gekozen om de C5 eruit te doen om de autokosten te doen dalen. Een betere optie is een saxo ofzo

Vergeet de ZX en de Xsara niet, dat is net wat meer dan een Saxo Wink

Succes met zoeken Smile

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 15 september 2007 10:00 PM
  [ # 40 ]

bx 1.9 diesel.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook