2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Misschien een CX…
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3223

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 mei 2007 09:50 PM
  [ # 16 ]

Ik heb deze auto wel een aantal keer gezien in Enschede, mijn idee bij deze auto was:
wat een vieze auto…
Wat ook wel betekent, deze meneer mocht hem best wel eens wat vaker wassen!

Ben benieuwd naar de afloop van dit verhaal.

Rij bij een proefrit de motor in ieder geval goed en rustig warm , en kijk even goed naar de koelslangen, vloeistof en radiateur…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  

PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 582

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 03 mei 2007 03:35 PM
  [ # 17 ]

Ik heb wat mail contact met de eigenaar. Onderaan de deuren zit wat roest. Linksvoor aan het spatbord zit een klein deukje wat behandeld is tegen roestvorming. De bestuurdersstoel heeft wat scheuren in het leer. En momenteel is sinds vorige week de rechter achterveerbol lek, maar die wordt vervangen.

Ik zal dit weekend proberen langs te gaan

Profiel  

Dion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 59

Gepost: 08 mei 2007 12:29 PM
  [ # 18 ]
waterman771 schreef:

[Oei… een originle Nl-er. Vooral Héél goed kijken of ie nog hard is en of ie niet uit 150 kg plamuur bestaat Surprisedops:

Soms valt het mee.
Mijn huidige CX is, vergeleken met de 3 exemplaren die ik ervoor had, de minste qua uiterlijk vertoon: alle deuren zijn nogal roestig. En een slecht hersteld deukje in het linkervoorspatbord. De politie kijkt meestal erg goed als ze langszij rijden, en ik ben een keer aangehouden maar de heren konden zo niets vinden.
Alle 4 CXen zijn/waren nederlandse Serie 1’s.
Omdat mijn 2400 IE Pallas automaat over goed een maand 25 jaar wordt, en ik eens goed wilde kijken of het nog wel waard was er flink wat meer (na de dure grote beurt drie jaar geleden met nieuwe hydrauliek leidingen, wieldraagarmlagers en nieuwe schijven) geld in te stoppen (andere deuren, spuiten, LPG) heb ik hem op de brug bij Willem de Vries gezet (citroen garage in Tilburg). Samen met een paar monteurs er onder door gelopen en wat blijkt? Onder de doffe lak schuilt een bijna roestvrije onderkant. Langsliggers (ski’s)  hebben een klein beetje last van naadroest, that’s it. Dorpels perfect, subframes niets aan te zien.

Het kan dus ook meevallen!

ex Citroën bezitter, ooit 2CV4, Xantia break, wat CXen en een BX GTi.
Tegenwoordig weer alleen maar wat Engelse classics

Profiel  

PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 11 september 2007 12:38 AM
  [ # 19 ]

Nou mijn CX plan begint nu wel definitief te worden. Er is wat geld voor en nu nog op zoek naar een mooi exemplaar… Ik heb de CX van Yke gezien die wordt aangeboden op de site, maar daar is wat werk aan. Ik zoek er eigenlijk van max 3000 euro die in goede staat is. Dus geen laswerk en liefst uit 82 (of nog ouder), maar 83 is een optie…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 11 september 2007 09:39 PM
  [ # 20 ]

ok hoe handig ben je zelf kwa invoeren van een auto of moet het perse een nl auto zijn?

verder nog wensen behalve leeftijd Wink

Profiel  

PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 12 september 2007 01:54 AM
  [ # 21 ]

Het liefst een geimporteerde CX Prestige. Heb al een mooi exemplaar gezien op MP…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 september 2007 01:56 AM
  [ # 22 ]

die uit pesse Confused:

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 12 september 2007 02:20 AM
  [ # 23 ]

Moet kunnen voor dat bedrag. Moet je wel geduld hebben en goed zoeken.
Succes met de zoektocht. We volgen het hier wel en als ik iets zie, dan hoor je het Wink
Ik weet niet of je al eerder CXen hebt gehad en de zwakke plekken kent? Zo niet, zoek dan een kenner die de CX die je te zijner tijd op het oog hebt kan inspecteren. Ik weet wel een adres in Den Bosch. Je kunt mijn CXen ook altijd komen bekijken, de koffie staat klaar:-)

PSA schreef:

Nou mijn CX plan begint nu wel definitief te worden. Er is wat geld voor en nu nog op zoek naar een mooi exemplaar… Ik heb de CX van Yke gezien die wordt aangeboden op de site, maar daar is wat werk aan. Ik zoek er eigenlijk van max 3000 euro die in goede staat is. Dus geen laswerk en liefst uit 82 (of nog ouder), maar 83 is een optie…

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 12 september 2007 04:10 PM
  [ # 24 ]
citroenc2 schreef:

die uit pesse Confused:

Ja die had ik op het oog

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 12 september 2007 04:16 PM
  [ # 25 ]

In Pesse heb ik gisteren bekeken en ziet er op zich net uit. deuren aan de linkerkant onder zitteen blaasjes en die zijn behandeld ( overgespten) rechterkant deuren zit meer roest op onder. Links achter op de achterdeur een deukje. verder oke maar met een verhaal. eigenaar wil niet zakken onder de 3100 en zegt dat hij er voor 400 in gestoken heeft om hem apk te krijgen, maar uit een andere bron weet ik dat de auto lang te koop heeft gestaan bij een garage in Pesse voor 3500. De man die hem nu verkoopt heeft er minder voor betaald maar waarom hij hem nu weer wil verkopen is mij niet helemaal duidelijk omdat hij voor zijn werk compleet auto’s restaureert , beetje vreemd allemaal

Profiel  

PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 12 september 2007 04:18 PM
  [ # 26 ]
ernst23 schreef:

Ik weet niet of je al eerder CXen hebt gehad en de zwakke plekken kent? Zo niet, zoek dan een kenner die de CX die je te zijner tijd op het oog hebt kan inspecteren. Ik weet wel een adres in Den Bosch.

Nou ben wel geinteresseerd in een techneut die eens mee wil kijken of ik geen drama koop.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 12 september 2007 09:49 PM
  [ # 27 ]

idd staat deze auto al heel lang te koop Sad
maar zou zeggen rij lang een garage /expert en laat de auto goed bekijken want 3100 euro is een hoop geld Wink

Profiel  

pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 679

Gepost: 13 september 2007 12:40 AM
  [ # 28 ]

maar wat is dat dan met deze dame ? rijden gaat moeilijk want staat in een garage en achter een brug met een auto erop, tesrit zat er niet in Rolling Eyes

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 13 september 2007 12:48 AM
  [ # 29 ]

de hoef niet perse iets mis te zijn maar een prestige is vaak een moeilijke auto kwa roest en dus voorkomen is beter dan genzenen maar eigelijk geld dit voor elke cx Wink

ps als je niet kan rijden zou ik erg uitkijken want erg veel hangt af van een proefrit Wink

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 13 september 2007 12:51 AM
  [ # 30 ]
pete72ds schreef:

In Pesse heb ik gisteren bekeken en ziet er op zich net uit. deuren aan de linkerkant onder zitteen blaasjes en die zijn behandeld ( overgespten) rechterkant deuren zit meer roest op onder. Links achter op de achterdeur een deukje. verder oke maar met een verhaal. eigenaar wil niet zakken onder de 3100 en zegt dat hij er voor 400 in gestoken heeft om hem apk te krijgen, maar uit een andere bron weet ik dat de auto lang te koop heeft gestaan bij een garage in Pesse voor 3500. De man die hem nu verkoopt heeft er minder voor betaald maar waarom hij hem nu weer wil verkopen is mij niet helemaal duidelijk omdat hij voor zijn werk compleet auto’s restaureert , beetje vreemd allemaal

was jij met die blauwe ds? Wink  reed er bij langs in de mijne Laughing  mijn ouder wonen daar en ik weet ook dat de auto hiervoor ook al bijna een jaar bij garage doorten in pesse te koop heeft gestaan, de wagen is van een schoenmaker geweest in Hoogeveen en is ingeruild op een bmw cabrio, ik kon toen deze cx nog bij doorten stond de wagen overnemen voor 2500..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook