citroenc2 schreef:goed bezig roy
dank je
maar weet iemand wat ik met die slippende snaren aan moet? is al gespannen en ingespoten maar blijft slippen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
zijn het oude snaren ?
een goed nieuwe mag niet slippen als de spanning juist is
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
PHoskam schreef:zijn het oude snaren ?
een goed nieuwe mag niet slippen als de spanning juist is
niet echt super oud dacht ik… alleen is niet ion de rekening te zien of deze de laatste 3 jaar vervangen zijn… aan de snaren te zien wel..
Groet Roy

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
heb je de juiste accu? niet een te zware?
Een CX met een aftermarket airco kan niet goed gaan. Hopelijk gaat deze wel goed komen.
Ooh en dolf: Die witte CX op de foto is idd niet van mij. De velgen die er bij mij onderzitten zijn vlak en hebben niet zo’n uitstekende naaf (of hoe dat middelste ding ook maar mag heten).
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
garagestmarien schreef:heb je de juiste accu? niet een te zware?
weet niet ,maakt dit nog uit dan?
ops:
CX-power schreef:Een CX met een aftermarket airco kan niet goed gaan. Hopelijk gaat deze wel goed komen.
Ooh en dolf: Die witte CX op de foto is idd niet van mij. De velgen die er bij mij onderzitten zijn vlak en hebben niet zo’n uitstekende naaf (of hoe dat middelste ding ook maar mag heten).
geen aftermarket gewoon origineel
Groet Roy

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
als je een te zware accu hebt moet de dynamo zien dat-ie de accu vol krijgt, maar dat zal nooit helemaal lukken. de dynamo is dus op volle kracht bezig te proberen die batterij te vullen. als daar nog eens een airco bij aangedreven moet worden, vraag je wel veel van het geheel. ik had ooit ook een te zware accu en dat leverde opdenduur startproblemen op, omdat de accu nooit helemaal vol was. vraag me niet wat voor accu je moet hebben, dat weet iemand anders misschien wel.
garagestmarien schreef:als je een te zware accu hebt moet de dynamo zien dat-ie de accu vol krijgt, maar dat zal nooit helemaal lukken. de dynamo is dus op volle kracht bezig te proberen die batterij te vullen. als daar nog eens een airco bij aangedreven moet worden, vraag je wel veel van het geheel. ik had ooit ook een te zware accu en dat leverde opdenduur startproblemen op, omdat de accu nooit helemaal vol was. vraag me niet wat voor accu je moet hebben, dat weet iemand anders misschien wel.
iig bedankt voor de tip maar zal het niet aan de slippende snaar liggen? heb namelijk verder geen last van een branden acculampje ook niet als alles aan is.. alleen nu de airco gefixt is met slippende snaar.. zou de lager van de pomp niet op zijn eind zijn dat deze te zwaar loopt?
Groet Roy
xm'metje schreef:
CX-power schreef:Een CX met een aftermarket airco kan niet goed gaan. Hopelijk gaat deze wel goed komen.
Jah dat bedoel ik, maar wel achteraf ingebouwd.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX-power schreef:xm'metje schreef:
hoezo niet dan? en is airco niet geleverd geweest dan in een trd turbo 1?
Groet Roy
garagestmarien schreef:als je een te zware accu hebt moet de dynamo zien dat-ie de accu vol krijgt, maar dat zal nooit helemaal lukken. de dynamo is dus op volle kracht bezig te proberen die batterij te vullen. als daar nog eens een airco bij aangedreven moet worden, vraag je wel veel van het geheel. ik had ooit ook een te zware accu en dat leverde opdenduur startproblemen op, omdat de accu nooit helemaal vol was. vraag me niet wat voor accu je moet hebben, dat weet iemand anders misschien wel.
Wanneer je op dezelfde manier met je auto omgaat, en de accu is goed geladen als hij geplaatst wordt, zal de mate van ontladen (door bijvoorbeeld het starten van de auto) exact gelijk zijn bij wat voor accu je ook gebruikt.
Wanneer de mate van ontladen gelijk is, is de energie die nodig is voor het laden dus ook gelijk!
Het bovenstaande verhaal zou kunnen opgaan voor een lege accu, maar voor een accu in goede conditie ben ik geneigd om het naar het land der fabeltjes te verwijzen.
ZX 1.4i Reflex Break 1994

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik heb ook een TRS voiture met airco. Zal eens kijken wat de accu daarvan is. Volgens mij nog de 1e.
Gr. Arno
maar jongens voordat we de boel door elkaar halen een accu zorgt er toch niet voor dat de riem van de airco gaat slippen ?
bovenstaand bericht was na aanleiding van een branden dynamolampje wat hoogst waarschijnlijk komt door wat @phoskam zei.. doordat de riem slipt..
maar waarom riem is in goede conditie ,is gespannen…
Groet Roy
CXArnomaat schreef:Ik heb ook een TRS voiture met airco. Zal eens kijken wat de accu daarvan is. Volgens mij nog de 1e.
Gr. Arno
dank je
Groet Roy

Totaal aantal Berichten: 1377
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
xm'metje schreef:CX-power schreef:xm'metje schreef:
hoezo niet dan? en is airco niet geleverd geweest dan in een trd turbo 1?
Airco werd wel als optie geleverd op de TRD,als het systeem bij jou CX achteraf zo ingebouwd zijn is het voor zover ik op de foto’s kan zien toch een origineel systeem.
Als het goed is ingebouwd moet het even goed werken als een airco die bij de produktie is ingebouwd
Hoe is de staat van de waterpomp en nokkenas poulie?
Ik zou er voor de zekerheid een originele riemset (=zonder de tandjes) opleggen,veel kans dat het daar is mee opgelost.
Hoeveel gram R134a zit er trouwens op :
CXArnomaat schreef:Ik heb ook een TRS voiture met airco. Zal eens kijken wat de accu daarvan is. Volgens mij nog de 1e.
Gr. Arno
Mijn CX 22TRS met airco heeft een accu van 60ah werkt perfekt, natuurlijk heeft een diesel een zwaardere nodig (rond de 90ah dacht ik)
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.