trxke schreef:Airco werd wel als optie geleverd op de TRD,als het systeem bij jou CX achteraf zo ingebouwd zijn is het voor zover ik op de foto’s kan zien toch een origineel systeem.
Als het goed is ingebouwd moet het even goed werken als een airco die bij de produktie is ingebouwd![]()
Hoe is de staat van de waterpomp en nokkenas poulie?
Ik zou er voor de zekerheid een originele riemset (=zonder de tandjes) opleggen,veel kans dat het daar is mee opgelost.
voor zover ik weet is het dus ook origineel, zal met de riemen nog even kijken ,slipt nu namelijk ineens niet meer en de airco werkt nog wel
Hoeveel gram R134a zit er trouwens op
:
??? ops:
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
xm'metje schreef:
voor zover ik weet is het dus ook origineel, zal met de riemen nog even kijken ,slipt nu namelijk ineens niet meer en de airco werkt nog wel
![]()
Hoeveel gram R134a zit er trouwens op
:
???
ops:
Goed dat het vanzelf is weg gegaan, mischien dat de riemen nog niet ingelopen waren op de poulie’s…
Is er geen onderhouds sticker geplakt met de gegevens van het vullen van de airco?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
trxke schreef:xm'metje schreef:
voor zover ik weet is het dus ook origineel, zal met de riemen nog even kijken ,slipt nu namelijk ineens niet meer en de airco werkt nog wel
![]()
Hoeveel gram R134a zit er trouwens op
:
???
ops:
Goed dat het vanzelf is weg gegaan, mischien dat de riemen nog niet ingelopen waren op de poulie’s…
Is er geen onderhouds sticker geplakt met de gegevens van het vullen van de airco?
dacht ik wel
moet ik nog effe chekke
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
aircoprobleem opgelost !! bleek een bout te missen bij het opspan dinges snaartje slipt niet meer en het is nu lekker fris in de auto
heb haar meteen maar op een nieuwe set afgedraaide velgen en een poetsbeurt getrakteerd
zie foto
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Keurig Roy! Nogmaals: een Prachtauto!
Laat ff weten wanneer je deze gaat verkopen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Rudmer'86 schreef:Keurig Roy! Nogmaals: een Prachtauto!
dank ben ook benieuwd naar jouw vorderingen met de cx
T(h)ijs schreef:Laat ff weten wanneer je deze gaat verkopen
niet
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:aircoprobleem opgelost !! bleek een bout te missen bij het opspan dinges
snaartje slipt niet meer en het is nu lekker fris in de auto
heb haar meteen maar op een nieuwe set afgedraaide velgen en een poetsbeurt getrakteerd
Klasse, waar heb je die velgen laten doen? Ziet er schitterend uit
super.alexander schreef:xm'metje schreef:aircoprobleem opgelost !! bleek een bout te missen bij het opspan dinges
snaartje slipt niet meer en het is nu lekker fris in de auto
heb haar meteen maar op een nieuwe set afgedraaide velgen en een poetsbeurt getrakteerd
Klasse, waar heb je die velgen laten doen? Ziet er schitterend uit
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
dan wil ik je dit toch niet onthouden.
ik heb even de vraag bij varta neergelegd en kreeg het volgende terug:
U schreef ons:
Tekst: ik heb een discussie met iemand over accu\‘s in auto\‘s. mijn idee is dat een te zware accu niet genoeg bijgeladen wordt en daardoor nooit helemaal vol zou kunnen raken.
de persoon met wie ik in discussie ben zegt dat hoe zwaarder de accu hoe beter het is. ik heb op de website gezocht naar een duidelijk antwoord,
maar heb het niet kunnen vinden. kunt u misschien iets voor ons betekenen?
Geachte mevrouw, meneer,
Dit is inderdaad een aardig onderwerp voor een discussie.
In feite heeft u allebei een beetje gelijk en ongelijk.
Er worden namelijk twee dingen door elkaar gehaald.
Hoe groter (zwaarder) de batterij hoe meer koudstartstroom, vermogen (ampère), een batterij leveren kan.
U mag er van uit gaan dat de bekabeling en het vermogen van de batterij op elkaar afgestemd zijn.
Dit is ook de reden waarom je niet zo maar een grotere (zwaardere) batterij in je auto kunt toepassen.
Hoe zwaarder de batterij, hoe meer vermogen. Bij een groot vermogen zou de bekabeling van de auto kunnen smelten.
Dit was het eerste punt, nu het tweede.
Als je zwaardere batterij toepast heb je ook meer capaciteit tot je beschikking.
Als voorbeeld:
Een batterij, 560160042, 12V60Ah.
Als je deze batterij belast met 6 Amp. haal je 10% van de capaciteit af.
Er is ook een batterij met de zelfde afmeting van 12V70Ah.
Als je deze batterij belast met 6Amp. haal je 8,5% van de capaciteit af.
In dit laatste geval zal de batterij met de zelfde lader ook eerder geladen zijn, wordt minder belast en zal langer meegaan.
M.a.w.
Het is niet aan te raden om zo maar een grotere (start)batterij in een auto te plaatsen,
maar bijv. in een caravan is die wel te adviseren. Want hoe minder een batterij ontladen wordt hoe langer de levensduur is.
Ik hoop dat ik uw vraag afdoende heb beantwoord.
Met vriendelijke groeten / Best Regards / Mit freundlichen Grüssen
maar dit alles dus eigenlijk een beetje off topic. zullen we het verder laten rusten?
erg duidelijk
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Wel goed dat Varta er zo serieus op ingaat. Bij veel bedrijven wordt e-mail niet eens beantwoord, tenzij je direct iets wilt kopen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ja, maar als ik het vraag…........















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Dat zal ‘t zijn!
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
maar goed bij mij lag het dus niet aan een te lichte accu
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl